Gå til innhold

Flere her som lever stusselige liv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det måter man kan klare å finne seg i å leve et stusselig liv? Akkurat som de som er dømt til livsvarig fengsel?

Anonymkode: 01710...0e6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
6 minutes ago, AnonymBruker said:

Finnes det måter man kan klare å finne seg i å leve et stusselig liv? Akkurat som de som er dømt til livsvarig fengsel?

Det blir like ja. 

Anonymkode: 3754e...de7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det blir like ja. 

Kanskje jeg skulle tatt en prat med noen som er dømt til livsvarig fengsel. Det er jo enda mer stusselig enn sånn jeg lever. De har ikke internett, tv osv.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Kanskje jeg skulle tatt en prat med noen som er dømt til livsvarig fengsel. Det er jo enda mer stusselig enn sånn jeg lever. De har ikke internett, tv osv.

Tv har de nok.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tv har de nok.

Ja sant. Men ikke fancy pc, telefon, hodetelefoner osv.

AnonymBruker
Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Ja sant. Men ikke fancy pc, telefon, hodetelefoner osv.

Men de vet de er tilbake til et fullverdig liv når de slipper ut.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men de vet de er tilbake til et fullverdig liv når de slipper ut.

Ja de som er dømt til 21 år i Norge ja. Men ikke de som får life without parole i USA for eksempel.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg likte å se på fengselsserier før om de som sonet livstid uten prøveløslatelse i USA. Gjorde at jeg følte meg litt bedre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg bor ikke i omsorgsbolig nei, bor i egen eid leilighet. Jeg vil ikke ha en betalt venn og ikke en støttkontakt nei. Nei jeg vet ikke hvorfor jeg sier stusselig, jeg mener kanskje at ting som jobb, studier, barn, samboer, venner, reiser osv er en stor del av livet. Da føler jeg at jeg går glipp av mange erfaringer. Får angst fordi jeg føler så mye stress rundt å ha disse erfaringene.

Okay. Bra jobba å eie egen bolig da. Det gjør ikke jeg, tross arbeidsførhet og jobbing.

Hvem vet om du kommer til å realisere alt dette - iaf sånn på en gang. Hva hadde vært viktigst for deg? Hva er mest oppnåelig i nåværende situasjon?

Det å studere er ganske greit å komme i gang med sånn sett, dersom du har studiekompetanse. Man kan ta enkeltfag og få 60 studiepoeng som kan være relevant for noe som kunne vært aktuelt i senere - noen studier tas hjemmefra, på nett med sjeldne samlinger. Stryker man en eksamen kan man forsøke på nytt. 

AnonymBruker
Skrevet
krøll9 skrev (30 minutter siden):

Okay. Bra jobba å eie egen bolig da. Det gjør ikke jeg, tross arbeidsførhet og jobbing.

Hvem vet om du kommer til å realisere alt dette - iaf sånn på en gang. Hva hadde vært viktigst for deg? Hva er mest oppnåelig i nåværende situasjon?

Det å studere er ganske greit å komme i gang med sånn sett, dersom du har studiekompetanse. Man kan ta enkeltfag og få 60 studiepoeng som kan være relevant for noe som kunne vært aktuelt i senere - noen studier tas hjemmefra, på nett med sjeldne samlinger. Stryker man en eksamen kan man forsøke på nytt. 

Ja jeg tenkte å ta et enkeltemne i noe som interesserer meg på UiO til høsten. Prøver også nå og søke etter noen sesongjobber eller 25% stillinger som jeg kan ha på siden. Da kan jeg spare opp til å reise litt også.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes livet har vært veldig vanskelig. Det føles ut som om jeg ble født med en hjerne og personlighet som ikke passer inn i samfunnet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg synes livet har vært veldig vanskelig. Det føles ut som om jeg ble født med en hjerne og personlighet som ikke passer inn i samfunnet.

Du trenger ikke passe inn i samfunnet for å ha et bra liv.

Anonymkode: 1e405...281

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man er mann og får en introvert, stille, forsiktig personlighet kommer man til å slite noe jævlig. Man passer ikke inn i samfunnet og de krav som forventes av en som mann.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutes ago, AnonymBruker said:

Hvis man er mann og får en introvert, stille, forsiktig personlighet kommer man til å slite noe jævlig. Man passer ikke inn i samfunnet og de krav som forventes av en som mann.

Det blir et alt annet enn fullverdig liv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det blir et alt annet enn fullverdig liv.

Ja bra du ser det.

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.3.2026 den 0.01):

Man passer ikke inn i samfunnet og de krav som forventes av en som mann.

Har du noen eksempler?

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.3.2026 den 12.55):

Ja si til en med brukket bein at han skal begynne å løpe maraton.

Det eksemplet har de brukt i psykiatrien og er enig i det. 

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (8 timer siden):

Har du noen eksempler?

Man skal ta initiativ, være sosial, pågående, selvsikker, ha selvtillit. Sjekke opp damer, selge seg selv i jobbintervjuer.

AnonymBruker
Skrevet

Jau jau, hva driver dere som lever stusselig med denne uka?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man skal ta initiativ, være sosial, pågående, selvsikker, ha selvtillit. Sjekke opp damer, selge seg selv i jobbintervjuer.

Dette er ting som bare finnes i ditt hode.

Anonymkode: 1e405...281

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...