Gå til innhold

Uenighet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd i samme hus i 20 år. For fire år siden flyttet det inn noen nye i boligen ved siden av. Jeg liker veldig godt å fyre i bålpanna på verandaen og har gjort det de siste 8 årene uten problemer fra andre i boligområdet. Nå det siste året har de nye naboen begynt å misliker min fyring i bålpanna, fordi de mener at røyken/osen siver inn i deres hus. Det er ca 50 meter fra bålpanna til huset deres. Vinden varierer, og noen ganger har røyken retning deres hus. Selv om de ikke har verandadøra åpen, så sier de at det plager veldig med bålrøyk inn i huset. De sier selv at de er veldig omføltlige mot denne lukten/røyken. De sliter med bihulene, spesielt ved forkjølese. Jeg har forståelse for at dette kan være ubehagelig. Men jeg liker å fyre i bålpanna fordi det er koselig og noen ganger til grilling av mat. Det har ikke ført til noen spesiell "nabokrangel". Men det er en kjedelig situasjon. Jeg har bodd her i 20 år og aldri hatt problem med tidligere naboer, og heller ikke andre i nabolaget. Hva tenker dere? Har jeg noen rettigheter? Eller må jeg bare slutte med denne koselige bålpanna? 

Anonymkode: 8bd23...b5e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan dere ikke forsøke å komme frem til en enighet?

Anonymkode: 946f4...e52

AnonymBruker
Skrevet

Sette opp en leveggg eller noe som skjermer litt dersom vinden blåser i den retningen. Det kan jo stinke noe inne i granskauen av et bål, men folk bruker jo vanlig grill og det tåler de vel?

Anonymkode: 7515e...2ba

AnonymBruker
Skrevet

Flytte lokasjon for bålpanna?

Anonymkode: 0b015...77f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...