Gå til innhold

Vedrørende fornyelse av BankID-app

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Jeg har mottatt varsel om at BankID-appen min må fornyes med aktivt pass eller nasjonalt ID-kort. Dessverre har jeg ingen av disse dokumentene tilgjengelig per nå, og Politiet har ikke ledige timer for utstedelse før etter sommeren.

Kan jeg ende opp med å bli blokkert ute fra BankID-appen?

Anonymkode: 56d2f...40f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Møt opp hos banken fysisk, de kan godta andre id-muligheter dersom du møter opp.

Anonymkode: 3723e...30d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Møt opp hos banken fysisk, de kan godta andre id-muligheter dersom du møter opp.

Jeg har verken pass eller nasjonalt ID-kort aktiv, og har ikke andre aktive id-muligheter. Har fått time hos politet etter sommeren, men det er lang tid frem i tid.
De hadde ikke ledig tidligere

Ikkeanonymnok
Skrevet

Du får nok ikke brukt annen legitimasjon men du kan kontakte banken og forklare situasjonen, du får sikkert en utsettelse så du rekker å få godkjent ID-kort. Ellers hender det politiet plutselig får ledige timer pga avbestillinger så det kan være verdt å følge med - evt dra til et annet politidistrikt.

AnonymBruker
Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (10 minutter siden):

Du får nok ikke brukt annen legitimasjon men du kan kontakte banken og forklare situasjonen, du får sikkert en utsettelse så du rekker å få godkjent ID-kort. Ellers hender det politiet plutselig får ledige timer pga avbestillinger så det kan være verdt å følge med - evt dra til et annet politidistrikt.

Ja, får håper du har rett. Ellers vet jeg ikke hva jeg skal gjøre

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg har verken pass eller nasjonalt ID-kort aktiv, og har ikke andre aktive id-muligheter. Har fått time hos politet etter sommeren, men det er lang tid frem i tid.
De hadde ikke ledig tidligere

Det er derfor jeg ber deg møte opp i banken din.... Dette er ikke en ukjent problemstilling for dem.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er derfor jeg ber deg møte opp i banken din.... Dette er ikke en ukjent problemstilling for dem.

Jeg var i kontakt med banken nylig. De viste ikke hvor lang frist jeg hadde og de vet selv heller ikke. Håper og krysser fingerne for at det kan drøyes til etter sommeren.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg var i kontakt med banken nylig. De viste ikke hvor lang frist jeg hadde og de vet selv heller ikke. Håper og krysser fingerne for at det kan drøyes til etter sommeren.

Jeg var i samme situasjon og fikk hjelp i banken, men jeg møtte opp og ba om hjelp. Du kan gå under manuell identifisering. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):
Jeg har mottatt varsel om at BankID-appen min må fornyes med aktivt pass eller nasjonalt ID-kort. Dessverre har jeg ingen av disse dokumentene tilgjengelig per nå, og Politiet har ikke ledige timer for utstedelse før etter sommeren.

Får alle beskjed om å fornye dette, eller er det bare noen?

Anonymkode: a94a9...348

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Får alle beskjed om å fornye dette, eller er det bare noen?

Anonymkode: a94a9...348

Alle, men til ulik tid.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Har du ikke ID-kort i det hele tatt nå?

Anonymkode: eb82d...938

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...