Gå til innhold

Psykose.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Er man alltid redd når man er psykotisk? Forvirret? Kan man oppføre seg helt normalt? Tenker på tilfeller jeg har lest om her, jeg har aldri vært sånn. Hadde jeg da en mild form? 

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet (endret)

Leste litt fra 2016 og 2017 og ser bare åndelige opplevelser, psykiateren da kalte meg psykotisk men sykepleieren sa vi var uenige. Psykiatrien tolker det på sin måte, det er vel sant? Ble tilbydd innleggelser og men takket nei, det sier vel sitt at jeg har klart meg uten det? Klarer ikke å forstå det bare, kan ikke stemme. 

Endret av stjernestøv
Skrevet (endret)
stjernestøv skrev (21 minutter siden):

Er man alltid redd når man er psykotisk? Forvirret? Kan man oppføre seg helt normalt? Tenker på tilfeller jeg har lest om her, jeg har aldri vært sånn. Hadde jeg da en mild form? 

Psykose kan nok utarte seg på forskjellig vis, men jeg har vært veldig redd. Har vel ikke akkurat fungert normalt, men har likevel opprettholdt de fleste funksjoner på et vis.

Endret av Vendi
stjernestøv
Skrevet
Vendi skrev (2 minutter siden):

Psykose kan nok utarte seg på forskjellig vis, men jeg har vært veldig redd. Har vel ikke akkurat fungert normalt, men har likevel opprettholdt de fleste funksjoner på et vis.

Ja det å være redd er vel noe som går igjen sikkert, normalt er vel relativt men normalt for deg da? Jeg har fungert normalt for meg, ikke fungert godt men ja normalt. 

Skrevet
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Ja det å være redd er vel noe som går igjen sikkert, normalt er vel relativt men normalt for deg da? Jeg har fungert normalt for meg, ikke fungert godt men ja normalt. 

Ja, normalt for meg :)

Skrevet
Vendi skrev (1 minutt siden):

Ja, normalt for meg :)

Ok da er vi to :) 

Skrevet

Må ta det opp igjen med fact, tror ikke vernepleier forstår. Vil ikke ha den diagnosen, kan de fjerne den nå? Det er vel nåtiden som teller? 

Skrevet

Det er jo hun som snakker om at diagnosen kan brenne ut, ja så har den brent ut da. Hva annet som feiler meg vet jeg ikke, er uføretrygdet ja. 

Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

Er man alltid redd når man er psykotisk? Forvirret? Kan man oppføre seg helt normalt?

Nei, men er ikke alltid redd eller forvirret. Ja, man kan oppføre seg normalt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...