Gå til innhold

Har du blitt spådd til når du skal dø?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bare lurer... 

Har vi alle fått en dato når en vi skal dø? Hva tror dere

Jeg har hørt at vi får utdelt noen viktige oppgaver, hjelpe andre osv før vi dør. 

Anonymkode: e753b...384

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg har ikke blitt spådd, og nei, jeg tror ikke vi har fått noen dato eller at noen har pekt oss ut til noe spesielt.

De som spår ukjente, bruker sannsynlighetsteknikker for å få mest mulig til å "stemme": Et ungt menneske vil bli forsikret om at hen vil møte kjærligheten og kanskje få barn før hen blir gammel og går bort,  jeg som er ved pensjonsalder kan spås å få noen helseplager i årene som kommer, og at jeg vil følge en venn til graven før jeg havner der selv. 

Mennesker skiller seg fra dyrene ved å være eksperter på kommunikasjon, og mange har svært gode evner når det gjelder å lese andres kroppsspråk og væremåte. De kan bli gode til å "spå", uten at det er noe overnaturlig ved det. 

Det er helt supert å tro at vi har blitt satt inn i livet for å hjelpe andre, men mesteparten av slike teorier om dypere mening med tilværelsen er noe vi konstruerer selv. I den store sammenhengen er de aller fleste en liten, ubetydelig prikk. Når det er sagt, er jo en konsekvens av denne ubetydeligheten at noe av det beste vi kan gjøre mens vi er her, er nettopp å være til glede og nytte for våre nærmeste. Det er i hvert fall svært mye bedre og mer meningsfylt enn å være til bry. 

Når man kommer et stykke uti 60-årene, øker antallet direkte henvendelser fra organisasjoner som antyder at man kan testamentere pengene sine til dem. Så hvis man har lett for å tenke i slike baner, er det enkelt å tro at man har fått en "beskjed" om å hjelpe noen. Jeg har tenkt å leve en stund til og har dessuten livsarvinger, så jeg overstyrer sånt foreløpig. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...