Gå til innhold

Hva tenker dere om øye for øye?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det høres barnslig ut.

Anonymkode: 5be16...95a

Videoannonse
Annonse
  • Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

70

• stjernestøv

6

• psykedeliker

5

• Drømmeautomat

2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det høres barnslig ut.

Anonymkode: 5be16...95a

Hvorfor er det barnslig mener du? 

Anonymkode: a8687...624

Skrevet
Drømmeautomat skrev (På 29.3.2026 den 0.07):

Langt mer modent, fylt av selvomsorg og modig enn hvordan de fleste nordmenn går gjennom livene sine. Man skal vokte seg for å gjøre slike ting til et regnestykke, men det høres ikke ut som du er der.

Jeg har ikke lest gjennom tråden, så du har kanskje svart på dette et annet sted, - men tenker du virkelig at dette representerer selvomsorg og mot? For meg innebærer det mer selvomsorg å handle i samsvar med verdier jeg selv ønsker . Som at jeg foretrekker å være raus fremfor smålig, tilgivende fremfor hevngjerrig, ærlig fremfor tildekkende osv. 

Jeg synes for øvrig det trådstarter beskriver er en form for regnestykke. 

Drømmeautomat
Skrevet
frosken skrev (4 minutter siden):

Jeg har ikke lest gjennom tråden, så du har kanskje svart på dette et annet sted, - men tenker du virkelig at dette representerer selvomsorg og mot? For meg innebærer det mer selvomsorg å handle i samsvar med verdier jeg selv ønsker . Som at jeg foretrekker å være raus fremfor smålig, tilgivende fremfor hevngjerrig, ærlig fremfor tildekkende osv. 

Jeg synes for øvrig det trådstarter beskriver er en form for regnestykke. 

Jeg mener flertallet i Norge er for konfliktsky og går på akkord med seg selv for ofte. Om noen glemmer bursdagen min ett år og jeg husker deres gratulerer jeg dem selvsagt. Det var det jeg mente med at det ikke skal gjøres til et regnestykke. Men man bør ikke gi mer enn man får over tid, og man bør ikke la krenkelser gå upåaktet.

Etter min mening er det ikke en konflikt mellom en slik holdning og de verdiene du lister opp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...