Gå til innhold

fotsopp?


Gjest ~MissB~

Anbefalte innlegg

Gjest ~MissB~

Jeg lurer på om det bare er mellom tærne man får fotsopp. Jeg har symptomene på hælområdet i tillegg til at jeg i det siste har merker vondt lukt fra føttene, noe jeg ikke har vært noe plaget av før.

Kan jeg bruke Canesten selv om jeg ikke er sikker på om det er fotsopp?

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, lege

Ja fotsopp kan ramme mye større områder enn bare tærne. Det finnes nå mer effektive medisiner enn Canesten. Lamisil dreper soppen mens Canesten bare hemmer veksten. Lamisil salvekurer kan derfor gir kortere - over to uker - mens canesten bør brukes i 4 uker. Av og til kan soppinfeksjoner ha festet seg slik at man bør gi tablettkur med Lamisil.

Lamisil er på resept så man må kontakte lege. Før man vurderer tablettkur må man være sikker på diagnosen og ha påvist sopp enten ved mikroskopi eller dyrkning.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...