Gå til innhold

Andre enn meg som dropper sommerferie pga dårlig helse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det dreier seg om depresjon og utmattelse her. Blir ingen sommertur i år.

Anonymkode: 046ba...ef6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg drar alltid på sommerferie uansett hvor dårlig jeg er. Reiser med folk som er nær meg og kjenner rutinen. Noen ferier kan jeg være med mye og noen ferier ligger jeg mest i sengen.

I år skal jeg på to ferier. En luksus og en telttur. Det er ingen sjans i det hele tatt at jeg er i en god periode hele sommeren så sjansen for at jeg er dårlig på en eller begge feriene er store.

AnonymBruker
Skrevet
Fru2020 skrev (9 minutter siden):

Nei, jeg drar alltid på sommerferie uansett hvor dårlig jeg er. Reiser med folk som er nær meg og kjenner rutinen. Noen ferier kan jeg være med mye og noen ferier ligger jeg mest i sengen.

I år skal jeg på to ferier. En luksus og en telttur. Det er ingen sjans i det hele tatt at jeg er i en god periode hele sommeren så sjansen for at jeg er dårlig på en eller begge feriene er store.

Kan jeg spørre hva du får utav ferien når du er dårlig? Jeg hadde synes det var kjempeflaut å bli liggende i senga om jeg reiste med andre mennesker. Jeg isolerer meg når jeg er deprimert. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kan jeg spørre hva du får utav ferien når du er dårlig? Jeg hadde synes det var kjempeflaut å bli liggende i senga om jeg reiste med andre mennesker. Jeg isolerer meg når jeg er deprimert. 

Jeg reiser sånn at de jeg reiser med skal få reise. Og så har vi jo gode øyeblikk innimellom. Jeg klarer somregel alltid å være med på et måltid.

Jeg kan ikke avlyse livet mitt pga psykisk sykdom. Jeg bestiller ferieturer og håper på det beste. For en måned siden var jeg på Gran Canaria. Psyken var på topp hele uken. Så jeg kan jo være heldig.

Reiseforsikring benytter jeg meg bare av ved innleggelser.

Men jeg reiser jo somregel med samboer eller familie. De vet jo hva dealen er.

Skrevet
Fru2020 skrev (5 minutter siden):

Jeg reiser sånn at de jeg reiser med skal få reise. Og så har vi jo gode øyeblikk innimellom. Jeg klarer somregel alltid å være med på et måltid.

Jeg kan ikke avlyse livet mitt pga psykisk sykdom. Jeg bestiller ferieturer og håper på det beste. For en måned siden var jeg på Gran Canaria. Psyken var på topp hele uken. Så jeg kan jo være heldig.

Reiseforsikring benytter jeg meg bare av ved innleggelser.

Men jeg reiser jo somregel med samboer eller familie. De vet jo hva dealen er.

Jeg forstår. Jeg er langvarig deprimert og jeg ser ikke poenget med å dra på tur. Fint at du har litt glede av det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg forstår. Jeg er langvarig deprimert og jeg ser ikke poenget med å dra på tur. Fint at du har litt glede av det.

Det skjønner jeg. Jeg har vært syk i åtte år. Jeg kunne ikke latt være å reise på ferie med sønnen min over så lang tid. Så jeg har reist på ferie med han og en eller flere andre som kan være med å gi dagene hans innhold.

Skrevet
Fru2020 skrev (Akkurat nå):

Det skjønner jeg. Jeg har vært syk i åtte år. Jeg kunne ikke latt være å reise på ferie med sønnen min over så lang tid. Så jeg har reist på ferie med han og en eller flere andre som kan være med å gi dagene hans innhold.

Men da har du ikke vært utmattet? Jeg har sendt den ene ungdommen min på ferie med en venninne av meg. 

Skrevet

Velkommen.Jeg har ikke vært på sommerferie tur siden 2006 pga dårlig psykisk helse. Savner det ikke heller.

Anonymkode: 55216...e49

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men da har du ikke vært utmattet? Jeg har sendt den ene ungdommen min på ferie med en venninne av meg. 

Joda. Jeg har jo me i tillegg til psykiske utfordringer så utmattet er jeg alltid. Det må vi leve med selv når jeg er på topp psykisk.

Så bra at du har kunnet sende ungdommen på ferie med en venninne. 

Jeg pleier å ta meg kraftig sammen den tiden vi er på ferie, så er det ikke uvanlig med alvorlig forverring i etterkant. Men jeg har kommet frem til at for meg er det verdt det For at sønnen min og samboer skal få ferieminner med meg

Skrevet
Fru2020 skrev (1 minutt siden):

Joda. Jeg har jo me i tillegg til psykiske utfordringer så utmattet er jeg alltid. Det må vi leve med selv når jeg er på topp psykisk.

Så bra at du har kunnet sende ungdommen på ferie med en venninne. 

Jeg pleier å ta meg kraftig sammen den tiden vi er på ferie, så er det ikke uvanlig med alvorlig forverring i etterkant. Men jeg har kommet frem til at for meg er det verdt det For at sønnen min og samboer skal få ferieminner med meg

Jeg synes at det er utrolig at du klarer det! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg synes at det er utrolig at du klarer det! 

Jeg sier at det er "premien" for å ha levd i et voldelig ekteskapet i atten år. Da lærer man seg fort å ta seg sammen og late som om alt er normalt sammen med andre, selv om verden rakner innvendig.

Skrevet
Fru2020 skrev (6 minutter siden):

Jeg sier at det er "premien" for å ha levd i et voldelig ekteskapet i atten år. Da lærer man seg fort å ta seg sammen og late som om alt er normalt sammen med andre, selv om verden rakner innvendig.

Vondt å høre at du levde i smerte så lenge! Men du må jo være helt "ødelagt" etter ferien?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vondt å høre at du levde i smerte så lenge! Men du må jo være helt "ødelagt" etter ferien?

Etter flere ferier har det blitt innleggelser. Men flere av feriene har også gått greit. En kan jo aldri vite på forhånd.

Skrevet
Fru2020 skrev (1 minutt siden):

Etter flere ferier har det blitt innleggelser. Men flere av feriene har også gått greit. En kan jo aldri vite på forhånd.

Riktig. Jeg sammenligner med meg selv nå og vet at jeg ikke hadde hatt krefter til det samme som deg. Vi er alle ulike.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Riktig. Jeg sammenligner med meg selv nå og vet at jeg ikke hadde hatt krefter til det samme som deg. Vi er alle ulike.

Helt sant. Det er flere i behandlingsapparatet som er uenig i prioriteringene mine, men mange støtter dem.

Jeg forstår veldig godt at du ikke får det til❤️

Skrevet
Fru2020 skrev (3 minutter siden):

Helt sant. Det er flere i behandlingsapparatet som er uenig i prioriteringene mine, men mange støtter dem.

Du skal gjøre det som føles riktig for deg og familien. 

Skrevet
Fru2020 skrev (6 minutter siden):

Og pga de prioriteringene har du vip tilgang til innleggelser ?

Anonymkode: 37c87...bb1

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og pga de prioriteringene har du vip tilgang til innleggelser ?

Anonymkode: 37c87...bb1

Du ble provosert av det behandlingstilbudet mitt du. Føler du at du ikke blir godt nok ivaretatt av helse?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...