Gå til innhold

Be om innleggelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet
frosken skrev (4 minutter siden):

I utgangspunktet er jeg spørrende til løsninger som innebærer at man skal be om innleggelse etter at man i noen timer har hatt det vanskelig. Jeg lurer på hvordan man da på lang sikt skal lære seg å tåle seg selv. Men siden din behandler mener du skal be om innleggelse umiddelbart, så synes jeg du skal gjøre det. Sammen vil dere fort få erfaring med hva som fungerer godt og ikke fullt så godt for deg. 

Synes det er bortkastet tid å tenke veldig mye på om du skal eller ikke skal be om en innleggelse. I den lange sammenhengen spiller det ingen rolle hvilket valg du gjør denne gangen. 

Jeg kommer ikke til å ringe før tidligst tirsdag morgen fordi i helger får man ikke samtaler med behandler og det synes jeg er nyttig.

Behandler på poliklinikk har, som du så i dagboken, gitt opp at jeg skal tåle meg selv. Men det har ikke akuttmottaket. Det er mestring av depresjon som er fokuset de tre dagene

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi hun skriver at hun er unnvikende vel. Derfor. 

Anonymkode: 4356f...e61

Jeg har brukt samboer i krisesituasjoner, men nå som det ikke er krise tenker jeg at jeg på en eller annen måte må håndtere dette selv (med støtte fra samboer og folk her)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi hun skriver at hun er unnvikende vel. Derfor. 

Da vil hun jo forbli unnvikende da, hvis mannen ringer for henne.

AnonymBruker
Skrevet
emilie321 skrev (4 minutter siden):

Da vil hun jo forbli unnvikende da, hvis mannen ringer for henne.

Sant nok. Fikk inntrykk av at hun ville la være å ringe pga at det ble for vanskelig.

AnonymBruker
Skrevet
Fru2020 skrev (6 minutter siden):

Jeg kommer ikke til å ringe før tidligst tirsdag morgen fordi i helger får man ikke samtaler med behandler og det synes jeg er nyttig.

Behandler på poliklinikk har, som du så i dagboken, gitt opp at jeg skal tåle meg selv. Men det har ikke akuttmottaket. Det er mestring av depresjon som er fokuset de tre dagene

Jeg har brukt samboer i krisesituasjoner, men nå som det ikke er krise tenker jeg at jeg på en eller annen måte må håndtere dette selv (med støtte fra samboer og folk her)

Kan jeg spørre; har du lært noe om depresjonsmestring til nå? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Kan jeg spørre; har du lært noe om depresjonsmestring til nå? 

Ja selvfølgelig. Jeg kan mye om depresjonsmestring når jeg ikke er deprimert. Som behandler sa, du kan alt jeg har å lære deg. Men når jeg blir alvorlig deprimert så er det ikke så lett å gjøre det en vet en burde.

Ved innleggelser nå er det ikke sånn generell depresjonsmestring som er tema. Det er konkret planlegging for akkurat den runden med depresjon en står i her og nå, med akkurat de omstendighetene som er her og nå og med de ressursene som er tilgjengelig her og nå.

Skrevet
Fru2020 skrev (7 minutter siden):

Ja selvfølgelig. Jeg kan mye om depresjonsmestring når jeg ikke er deprimert. Som behandler sa, du kan alt jeg har å lære deg. Men når jeg blir alvorlig deprimert så er det ikke så lett å gjøre det en vet en burde.

Ved innleggelser nå er det ikke sånn generell depresjonsmestring som er tema. Det er konkret planlegging for akkurat den runden med depresjon en står i her og nå, med akkurat de omstendighetene som er her og nå og med de ressursene som er tilgjengelig her og nå.

Nå forstår jeg. Jeg har lett for å kjenne på en følelse av å gjøre noe feil når jeg er deprimert og ikke blir bedre. Hvordan er det for deg? Blir du alvorlig deprimert hver runde?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nå forstår jeg. Jeg har lett for å kjenne på en følelse av å gjøre noe feil når jeg er deprimert og ikke blir bedre. Hvordan er det for deg? Blir du alvorlig deprimert hver runde?

Jeg får også mange tanker om hva jeg gjør galt. Og så får jeg mange tanker om hva hvis jeg gjør sånn eller sånn og så ender det opp med at jeg tenker at uansett hva jeg gjør så gjør jeg noe galt. 

Det er ikke hver gang jeg blir alvorlig, men oftest. Men jeg kan få utfordringer med selvmordstanker som jeg sliter med å ta kontroll over ved moderat til alvorlig depresjon så da er det av og til nødvendig med innleggelse også ved moderat depresjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...