Gå til innhold

Be om innleggelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ikke så rart noen reagerer  lenger opp i tråden når du kommer ut uten å ha oppnådd noe. Bare fått ett opphold. 

Anonymkode: 908ee...8e1

Tenker du at sykehuset tilbyr en slik pakke uten å ha en langsiktig tanke bak? Tror du virkelig at målet for et to døgns opphold noengang var helbredelse? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fru2020 skrev (4 timer siden):

Ja, jeg er det.  Skulle ønske det var en dag lenger sånn at jeg kunne landet litt.  Men greit nok.  Jeg følte meg veldig velkommen da, så jeg slapp å ha dårlig samvittighet og tviler på om jeg gjorde ting rett.

Jeg har tro på at dette opplegget kan være bra for deg. Tror det kan bidra til mindre "alt eller intet"-holdning - og kanskje er det nettopp det som skal til for at du skal kunne tåle deg selv bedre. Noen korte avbrekk underveis, men uten at du trenger å oppgi din egen voksenhet og ressurser fullt så mye for å få slike avbrekk. 

Skrevet
frosken skrev (7 minutter siden):

Jeg har tro på at dette opplegget kan være bra for deg. Tror det kan bidra til mindre "alt eller intet"-holdning - og kanskje er det nettopp det som skal til for at du skal kunne tåle deg selv bedre. Noen korte avbrekk underveis, men uten at du trenger å oppgi din egen voksenhet og ressurser fullt så mye for å få slike avbrekk. 

Jeg er enig i det. Jeg liker egentlig korte opphold. Både av de grunnene du nevner, men også fordi jeg savner samboer veldig når jeg er borte.

Grunnen til at jeg skulle ønske det var en dag til er pga min svært begrensede kapasitet. Når jeg skulle jobbe meg gjennom opplegget på sånn kort tid så ble jeg svært sliten og det virker jo litt mot sin hensikt. 

Men nå har jeg jo lært at jeg må hvile mer når jeg er innlagt. 

Skrevet
Fru2020 skrev (58 minutter siden):

Jeg er enig i det. Jeg liker egentlig korte opphold. Både av de grunnene du nevner, men også fordi jeg savner samboer veldig når jeg er borte.

Grunnen til at jeg skulle ønske det var en dag til er pga min svært begrensede kapasitet. Når jeg skulle jobbe meg gjennom opplegget på sånn kort tid så ble jeg svært sliten og det virker jo litt mot sin hensikt. 

Men nå har jeg jo lært at jeg må hvile mer når jeg er innlagt. 

Hva var egentlig opplegget? Du nevnte kriseplan idag går og lage plan for de kommende dagene hjemme?

Anonymkode: 4356f...e61

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva var egentlig opplegget? Du nevnte kriseplan idag går og lage plan for de kommende dagene hjemme?

Anonymkode: 4356f...e61

Innleggelser handler jo veldig mye om rutiner. Så det å begynne å spise igjen var en viktig del. Det er det jeg har fått med meg som "hjemmelekse", å spise jevnlige måltider.

Så handler det jo også om å sitte i stuen og ikke isolere seg på rommet. Det var det jeg bommet på i går. Jeg timet øktene i stuen til ikke å vare lenger enn 30 min. Men jeg hadde for mange økter. For meg hadde det beste vært om jeg kunne ligge i sofaen i stuen da kunne jeg klart å være der lenger, men det fungerer jo ikke på sengepost.

Og så er det jo jevnlige samtaler med kontaktpersonene. 

Det som er fast er:

Dag 1: Kort innkomstsamtale med vaktlege. 30 min samtale om hva som har skjedd, hvordan man føler seg etc. 1 time pause. 30 min samtale for å legge dagsplaner for oppholdet.

Dag 2: Revurdering av kriseplan. Samtale med behandler. Fokus på å følge dagsplan.

Dag 3: Utskrivelsessamtalen med behandler.

Skrevet
Fru2020 skrev (7 minutter siden):

Innleggelser handler jo veldig mye om rutiner. Så det å begynne å spise igjen var en viktig del. Det er det jeg har fått med meg som "hjemmelekse", å spise jevnlige måltider.

Så handler det jo også om å sitte i stuen og ikke isolere seg på rommet. Det var det jeg bommet på i går. Jeg timet øktene i stuen til ikke å vare lenger enn 30 min. Men jeg hadde for mange økter. For meg hadde det beste vært om jeg kunne ligge i sofaen i stuen da kunne jeg klart å være der lenger, men det fungerer jo ikke på sengepost.

Og så er det jo jevnlige samtaler med kontaktpersonene. 

Det som er fast er:

Dag 1: Kort innkomstsamtale med vaktlege. 30 min samtale om hva som har skjedd, hvordan man føler seg etc. 1 time pause. 30 min samtale for å legge dagsplaner for oppholdet.

Dag 2: Revurdering av kriseplan. Samtale med behandler. Fokus på å følge dagsplan.

Dag 3: Utskrivelsessamtalen med behandler.

Forstår at de som lever helt alene trenger hjelp til rutiner med jevnlige måltider.
Men du har samboer, dette må vel kunne løses ved felles faste måltider. Frokost, middag og kveldsmat. Dere er jo to.

Anonymkode: 83a7c...770

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Forstår at de som lever helt alene trenger hjelp til rutiner med jevnlige måltider.
Men du har samboer, dette må vel kunne løses ved felles faste måltider. Frokost, middag og kveldsmat. Dere er jo to.

Anonymkode: 83a7c...770

Jeg har aldri spist felles frokost og kvelds med verken tidligere mann eller nåværende samboer. Vi er ikke alltid sammen på de tidspunktene. Når det kommer til middag så har vi en litt annerledes familiesituasjon som jeg ikke skriver om her som gjør også dette måltidet komplisert deler av tiden. Og så er det slik at selv om det er felles måltider så melder jeg meg ut. Mat føles feil. 

AnonymBruker
Skrevet
Fru2020 skrev (19 minutter siden):

Jeg har aldri spist felles frokost og kvelds med verken tidligere mann eller nåværende samboer. Vi er ikke alltid sammen på de tidspunktene. Når det kommer til middag så har vi en litt annerledes familiesituasjon som jeg ikke skriver om her som gjør også dette måltidet komplisert deler av tiden. Og så er det slik at selv om det er felles måltider så melder jeg meg ut. Mat føles feil. 

Har du spiseforstyrrelser?

Anonymkode: c8383...333

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...