Gå til innhold

Anbefalte innlegg

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

de rike vil definitivt ha mer

Hvis du tror at bare de rike er problemet, har du ikke møtt mange fattigfolk...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Hvis du tror at bare de rike er problemet, har du ikke møtt mange fattigfolk...

Nei, jeg tror slett ikke det bare er de rike som er problemet. Og jeg definerer rike som de aller fleste i Norge, unntatt de som er fattige. 

Anonymkode: 33898...9b0

Skrevet
3 hours ago, Sakura said:

Leste på nette om en dame som er uføre hun har dager som hun er veldig aktiv. Går fjellturer legger dette ute på sosialemedier. Der blir følger hennes irriterte for hun som varig uføre kan gå fjelltur🤷‍♀️skulle hun heller ha jobbet noen timer de dagene hun er aktiv? 

Har du ei link til artikkelen?

Skrevet
1 hour ago, psykedeliker said:

Vår velferd skapes ikke av skatteinntekter, men av at det skapes realverdier. Forbruket - altså den unødvendige forflyttingen av realverdier som allerede er skapt - kan reduseres uten at det skapes færre realverdier av den grunn. Kan det være så vanskelig å forstå?

Har du eksempler på unødvendig forflytting av realverdier som kan reduseres?

Skrevet
nachnoo skrev (3 timer siden):

Men det er ikke hun alene som skal bebreides. Samfunnet er alt for dårlig til å legge til rette for å utnytte folks restarbeidsevne

Ja - og her har samfunnet et særlig ansvar som selv påpeker at de trenger all arbeidskraft de kan skaffe. Ord og handling motsier hverandre.

Skrevet

Da jeg var barn lærte jeg at det man gjør på fritiden gjør man for å restituere for å gå på arbeid. Man skal ikke slite seg ut på fritiden så man ikke orker arbeid. Det å trene, spise sunn mat, holde seg i form, var en viktig komponent i restitueringen for arbeidet. Det gir helt mening for meg. Det som ikke gir mening for meg, er at man skal slutte å (prøve å) gjøre disse tingene, selv om det ikke restituerer nok til at man kan gå på arbeid. Når man er ufør skal man forfalle på alle områder. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da jeg var barn lærte jeg at det man gjør på fritiden gjør man for å restituere for å gå på arbeid. Man skal ikke slite seg ut på fritiden så man ikke orker arbeid. Det å trene, spise sunn mat, holde seg i form, var en viktig komponent i restitueringen for arbeidet. Det gir helt mening for meg. Det som ikke gir mening for meg, er at man skal slutte å (prøve å) gjøre disse tingene, selv om det ikke restituerer nok til at man kan gå på arbeid. Når man er ufør skal man forfalle på alle områder. 

Fysisk forstring, gym, var til og med et skolefag en gang. Jeg vet ikke om det fremdeles finnes i skolene, kanskje det er tatt vekk til fordel for opplæring i egen økonomi eller andre ting det er mer viktig at barna lærer seg. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...