AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:26 Skrevet torsdag kl 14:26 AnonymBruker skrev (1 time siden): God psykisk helse og trygghet for meg og barna mine. Anonymkode: 6f529...118 Håper du får det! Anonymkode: fde9f...f4d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:27 Skrevet torsdag kl 14:27 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Slank kropp, reise utelandsk eller i Norge. Anonymkode: 8d7f3...b98 Håper du får det! Anonymkode: fde9f...f4d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:35 Skrevet torsdag kl 14:35 AnonymBruker skrev (15 timer siden): En kjæreste. Tenk å ha en som hadde hatt meg kjær. Og i min drøm en som aldri sviktet. Hva med deg? Anonymkode: fde9f...f4d Må legge til mer! Slankere kropp God økonomi Gode venner God familie Jobb Det oppsummerer vel alt i livet. Så ville bytte vekk mitt liv for det er bare tragisk så vil vekk. Anonymkode: fde9f...f4d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:35 Skrevet torsdag kl 14:35 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Må legge til mer! Slankere kropp God økonomi Gode venner God familie Jobb Det oppsummerer vel alt i livet. Så ville bytte vekk mitt liv for det er bare tragisk så vil vekk. Anonymkode: fde9f...f4d Og god helse! Anonymkode: fde9f...f4d 0 Siter
Sakura Skrevet torsdag kl 20:38 Skrevet torsdag kl 20:38 (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): 👍 Endret torsdag kl 20:40 av Sakura 0 Siter
UtakknemligDiva Skrevet torsdag kl 21:26 Skrevet torsdag kl 21:26 stjernestøv skrev (20 timer siden): Det skal visst være vanskelig, vi er her på jorden for å lære tror jeg. Vi har glemt vår livsplan. Lære hva?? Hvem gidder å bry seg med en kjedelig livsplan? Man bør aldri føle glede fordi da blir ting vanskelig igjen, fordi vi er jo tross alt her for å lære. Det ER faktisk enkelte som mener dette og skal ma følge deres livssyn så kan man aldri føle seg glad eller noen ting, for livet vil da bare komme med nye utfordringer. Gi meg i det minste noe mer interessant enn dette monotone livet. Synd jeg ikke var født under 2.verdenskrig. Nå er alt så kjedelig og trygt. Vi bare slaver for forutsigbar inntekt, for å betale ned evt gjeld som vi også skal ha til vi dør omtrent.. gjennomsnittlig er ikke bra nok. 0 Siter
stjernestøv Skrevet fredag kl 06:30 Skrevet fredag kl 06:30 UtakknemligDiva skrev (8 timer siden): Lære hva?? Hvem gidder å bry seg med en kjedelig livsplan? Man bør aldri føle glede fordi da blir ting vanskelig igjen, fordi vi er jo tross alt her for å lære. Det ER faktisk enkelte som mener dette og skal ma følge deres livssyn så kan man aldri føle seg glad eller noen ting, for livet vil da bare komme med nye utfordringer. Gi meg i det minste noe mer interessant enn dette monotone livet. Synd jeg ikke var født under 2.verdenskrig. Nå er alt så kjedelig og trygt. Vi bare slaver for forutsigbar inntekt, for å betale ned evt gjeld som vi også skal ha til vi dør omtrent.. gjennomsnittlig er ikke bra nok. Jeg mener ikke alle andre må følge mitt livssyn men jeg tror vi er her for å lære, tror alle er lærere og elever. Og mye skal vi lære om det vi opplever i dette livet, du har nok vært i kriger i tidligere liv og det er ikke kjekt. 0 Siter
psykedeliker Skrevet fredag kl 11:12 Skrevet fredag kl 11:12 UtakknemligDiva skrev (13 timer siden): Vi bare slaver for forutsigbar inntekt, for å betale ned evt gjeld som vi også skal ha til vi dør omtrent.. Snakk for deg selv, det er ikke noe "vi" her. 1 Siter
Vhanja Skrevet fredag kl 12:09 Skrevet fredag kl 12:09 UtakknemligDiva skrev (14 timer siden): gjennomsnittlig er ikke bra nok. Dette er et viktig poeng. Vi blir fortalt så mye gjennom SoMe at vi skal oppnå vårt potensiale, følge våre drømmer og jobbe beinhardt for å nå våre mål. Noe det selvsagt ikke er noe galt med i det hele tatt, og det er i seg selv kjempegode råd. Men vi kan ikke alle være brilliante. Vi kan ikke alle løpe ultramaraton eller være sjef for Equinor. Faktum er at de fleste av oss er helt gjennomsnittelige mennesker. Og det ER faktisk bra nok. Den dagen vi klarer akseptere det, den dagen kan vi bli lykkelig. 2 Siter
psykedeliker Skrevet fredag kl 12:20 Skrevet fredag kl 12:20 Vhanja skrev (9 minutter siden): Vi blir fortalt så mye gjennom SoMe at vi skal oppnå vårt potensiale, følge våre drømmer og jobbe beinhardt for å nå våre mål. Det er ikke noe "vi" her, snakk for deg selv. 0 Siter
Vhanja Skrevet fredag kl 12:28 Skrevet fredag kl 12:28 psykedeliker skrev (7 minutter siden): Det er ikke noe "vi" her, snakk for deg selv. Jada, vi vet du er kul og går din egen vei. Du trenger ikke vise dine mangler på sosiale antenner og minne oss på det hele tiden. 1 Siter
psykedeliker Skrevet fredag kl 15:10 Skrevet fredag kl 15:10 Vhanja skrev (2 timer siden): Du trenger ikke vise dine mangler på sosiale antenner og minne oss på det hele tiden. Du trenger ikke gå i forsvarsposisjon og projisere dine egne tilkortkommenheter på meg. Føledamelogikk og medjatting har aldri løst noen problemer. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:13 Skrevet fredag kl 16:13 1 hour ago, psykedeliker said: Du trenger ikke gå i forsvarsposisjon og projisere dine egne tilkortkommenheter på meg. Føledamelogikk og medjatting har aldri løst noen problemer. Så kul og kontrær du er. Anonymkode: 6e8bd...68e 0 Siter
psykedeliker Skrevet fredag kl 16:28 Skrevet fredag kl 16:28 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så kul og kontrær du er. Å forholde seg til fakta og kritisk tenkning istedenfor vilkårlige sosiale normer er et grunnleggende verdivalg, og har ingenting med å være "kul" eller "kontrær" å gjøre. 0 Siter
Glitter Skrevet fredag kl 16:48 Skrevet fredag kl 16:48 God psykisk helse, barna mine, god økonomi, slank kropp, venner, kjæreste. 1 Siter
cilie Skrevet fredag kl 17:43 Skrevet fredag kl 17:43 Fullstendig frihet til å bruke tiden min på hva jeg vil- ergo mye penger og si opp jobben. 1 Siter
Sakura Skrevet fredag kl 21:15 Skrevet fredag kl 21:15 Jeg tror nok de fleste har det ok i dette live tenker vi eller oss om. Vi lever ikke under krig bare et eksempel. 1 Siter
UtakknemligDiva Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden (endret) Vhanja skrev (På 17.4.2026 den 14.09): Dette er et viktig poeng. Vi blir fortalt så mye gjennom SoMe at vi skal oppnå vårt potensiale, følge våre drømmer og jobbe beinhardt for å nå våre mål. Noe det selvsagt ikke er noe galt med i det hele tatt, og det er i seg selv kjempegode råd. Men vi kan ikke alle være brilliante. Vi kan ikke alle løpe ultramaraton eller være sjef for Equinor. Faktum er at de fleste av oss er helt gjennomsnittelige mennesker. Og det ER faktisk bra nok. Den dagen vi klarer akseptere det, den dagen kan vi bli lykkelig. Du har rett i at ikke alle kan være ditt og datt. Og selv om man er en veldig kjent idrettsutøver, politiker, influenser eller toppsjef i en kjede er det mange som ikke vet hvem du er, fordi de ikke har interesse for feltet. Ja vi blir fortalt, og det startet allerede på 2000-tallet et sted, at man skulle gjøre det man har lyst. Problemet her er fremtidsutsiktene med drømmene. Og hvis alle bare skulle gjøre hva de vil? Da hadde ingen viktige yrker eksistert, alle ville vært influensere. Heldigvis finnes det folk som er a4. De vil bare få seg en utdannelse, jobb og familie. Men nå er jeg en av de som er skapt utenfor samfunnet. Ja det er bra at folk ikke føler på at de ikke er bra nok. Men poenget mitt er, med «ikke bra nok» er at for eksempel er mange oppgaver og triks basert på gjennomsnittlig. Det er estimert at å lære noe, fullføre en oppgave vil ta så og så lang tid. Oppgaver og metoder lages ut fra dette. Når jeg gikk på skolen var det tema om noe sånn, og noen spurte hvorfor vi måtte bruke så mye av tiden vår på å lese lekser, da sa læreren at det er skapt for at vi skal bruke tid på det, altså, det er tatt utgangspunkt i den gjennomsnittlige personen, kanskje litt over, og da vil bare noen få klare å være helt på topp. Disse vil alltid få mest belønning. La oss også ta kriminelles triks som eksempel. Nå er ting mer vanskelig fordi flere metoder er mer kjent og blir fortere avslørt. Men metoden må oftest taes i bruk, før samfunnet/myndighetene skjønner at den finnes, det kreves da altså en som kan tenke her utenfor for å komme gjennom. La oss ta det økonomiske. En som har over snittet i lønn og/eller er innfødt rik, vil ha det mye lettere på markedet enn en kjedelig gjennomsnittlig person som måtte jobbe fra ungdomsårene og likevel ha gjeld til pensjonisttilværelsen kommer. Altså, den gjennomsnittlige konkurrerer med flest. Det er alltid mange som er bedre, mange som er like gode og man er heller ikke så langt nede at det er helt håpløst. Som gjennomsnittlig kan du nærmest spå fremtiden din. Endret 23 timer siden av UtakknemligDiva 0 Siter
laban Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) UtakknemligDiva skrev (18 timer siden): Og hvis alle bare skulle gjøre hva de vil? Da hadde ingen viktige yrker eksistert, alle ville vært influensere. Er du sikker på det? Pga. inntekten (som ikke ville vært så høy hvis alle gjorde det samme) eller ønsket om å vise seg fram? Endret 5 timer siden av laban 0 Siter
UtakknemligDiva Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden laban skrev (1 time siden): Er du sikker på det? Pga. inntekten (som ikke ville vært så høy hvis alle gjorde det samme) eller ønsket om å vise seg fram? Hvis alle gjorde helt hva de vil? tror du det hadde vært yrkessjafører, piloter, sykepleiere, vaskehjelper, lærere, butikkansatte osv hvis alle bare skulle gjort bare hva de vil? Penger er motivasjonen til å utføre oppgaver vi ellers ikke ville gjort. Trenger ikke bare være selve jobben, men også tiden, man må stå opp selv om man er trett og vil sove lenger, holde seg edru fordi man skal jobbe dagen etter, jobbe i høytider og ofre familietiden. Eller missforstod jeg? Tror du ting hadde gått rundt om alle bare gjorde hva de drømmer om? de fleste vanlige jobber er ikke drømmen til folk, men en nødvendighet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.