Gå til innhold

Kunne du som forelder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke hatt kontakt med barnet ditt i si 6 mnd? Og hvorfor? 

Anonymkode: 8ea04...09a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Men har mye mindre kontakt med de enn jeg ønsker på grunn av sykdom. Men det er en straff. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, har gjort det ja. Det er av 2 grunner. Jeg går ikke nærmere inn på det her. 

Anonymkode: 72db4...1dd

AnonymBruker
Skrevet

Nei 

Anonymkode: 5b005...786

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på situasjonen. Noen ganger kan voksne barn si eller gjøre ting som er så graverende at man ønsker avstand. 

Anonymkode: 1ab89...7a8

Skrevet

Hvorfor spør du?

Skrevet

Dere som skriver ja da er jeg spent på grunnen. I graverende tenker jeg vold, misbruker som stjeler alle pengene, mord osv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dere som skriver ja da er jeg spent på grunnen. I graverende tenker jeg vold, misbruker som stjeler alle pengene, mord osv. 

Det er også tilfeller hvor det oppstår misforståelser pga dårlig/manglende kommunikasjon, hvor f.eks foreldrene tror at de voksne barna selv har trukket seg bort og ikke ønsker kontakt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Oppriktig forstår jeg ikke at det er mulig om ikke det er sånne grunner. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er også tilfeller hvor det oppstår misforståelser pga dårlig/manglende kommunikasjon, hvor f.eks foreldrene tror at de voksne barna selv har trukket seg bort og ikke ønsker kontakt.

Er det en god grunn synes du? Som forelder hadde jeg tatt kontakt. Jeg ville sløst vekk 6 mnd på noe som var en misforståelse. Da er man ikke glad i vedkommende. Men da er det helt sikkert like greit å ikke ha sånne foreldre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det en god grunn synes du? Som forelder hadde jeg tatt kontakt. Jeg ville sløst vekk 6 mnd på noe som var en misforståelse. Da er man ikke glad i vedkommende. Men da er det helt sikkert like greit å ikke ha sånne foreldre. 

Du spør om noe, får svar hva andre gjør og så velger du å pøse på med et ganske så kritisk og moraliserende svar?

Hvorfor skal vi gidde svare deg. Du sier ikke en dritt selv, men skal fiske ut hva andre gjør så du kan kritisere?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vel, ja. Hvis man oppriktig tror at barnet ikke ønsker kontakt, så er det jo en positiv ting å respektere det ønsket. Foreldrene vet jo ikke at det er snakk om en misforståelse, de respekterer det de tror barnet selv ønsker.

Da er det jo opp til det barnet å ta kontakt for å oppklare en evt slik misforståelse.

Skrevet

Du spør om noe, får svar hva andre gjør og så velger du å pøse på med et ganske så kritisk og moraliserende svar?

Hvorfor skal vi gidde svare deg. Du sier ikke en dritt selv, men skal fiske ut hva andre gjør så du kan kritisere?

Opp til deg å svare om du vil. Jeg moraliserer ikke. Jeg kritiserer heller ikke. Folk gjør som de vil. Har også svart min mening her. 

Skrevet

Vel, ja. Hvis man oppriktig tror at barnet ikke ønsker kontakt, så er det jo en positiv ting å respektere det ønsket. Foreldrene vet jo ikke at det er snakk om en misforståelse, de respekterer det de tror barnet selv ønsker.

Da er det jo opp til det barnet å ta kontakt for å oppklare en evt slik misforståelse.

Jeg som forelder hadde ikke gjort det sånn. Jeg hadde tatt kontakt bare fordi jeg er forelder. Men det er meg! Jeg hadde ønsket kontakt med barnet mitt. Og hadde ikke kunne sløst vekk 6 mnd på en misforståelse. 

I de andre tilfellene jeg har ramset opp hadde jeg kanskje valgt annerledes. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg som forelder hadde ikke gjort det sånn. Jeg hadde tatt kontakt bare fordi jeg er forelder. Men det er meg! Jeg hadde ønsket kontakt med barnet mitt. Og hadde ikke kunne sløst vekk 6 mnd på en misforståelse. 

I de andre tilfellene jeg har ramset opp hadde jeg kanskje valgt annerledes. 

Så hvis ditt barn hadde sagt til deg at de ikke ønsket kontakt, så hadde du ikke respektert det?

Og igjen: Hvis de tror at barnet ikke ønsker kontakt, så vet de ikke at det er snakk om en misforståelse.

AnonymBruker
Skrevet

Så hvis ditt barn hadde sagt til deg at de ikke ønsket kontakt, så hadde du ikke respektert det?

Og igjen: Hvis de tror at barnet ikke ønsker kontakt, så vet de ikke at det er snakk om en misforståelse.

Jeg hadde måtte respektert det om det sa det til meg. Det måtte jeg vel. Men hadde ikke tenkt at det var sånn uten å gjøre mer. 

Nei, men en sånn forekdre hadde ikke jeg ville vært. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde måtte respektert det om det sa det til meg. Det måtte jeg vel. Men hadde ikke tenkt at det var sånn uten å gjøre mer. 

Nei, men en sånn forekdre hadde ikke jeg ville vært. 

Altså som trodde eller tenkte. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...