Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (26 minutter siden):

Det er jo ofte et stykke forarbeid før behandler tar i mot en pasient. Forarbeidet involverer jo også for mange å tune seg inn på den neste samtalen, på hvor klienten er og/eller tar veien videre, og ikke minst på egen (behandlers) dagsform (dager man tåler mer/mindre osv) og hvordan behandler selv opplever seg i samtalen med pasienten (følelsen av å være hjelpeløs, maktesløshet, osv. osv). Behandlere er jo ikke maskiner, de er som det refereres til i podden mennesker, mennesker som lar seg påvirke av både ytre og indre faktorer. Og så er det om å gjøre å kartlegge dette litt i forkant, kort fortalt, slik at man er seg bevisst og kan unngå (i den grad det er mulig) at en overflod av følelser og gråt kommer som "kastet på".

Gråten kom i første samtale. Så ingen forarbeid gjort i forkant. 

Anonymkode: ef298...877

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Gråten kom i første samtale. Så ingen forarbeid gjort i forkant. 

Uproft. 

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (6 timer siden):

Uproft. 

Jeg tok opp temaet med en annen psykolog. Vedkommende synes at det var veldig fint at den "første" psykologen reagerte slik han gjorde. Jeg fikk ikke spurt om begrunnelse for synspunktet, men det er vel slik at psykologer flest står sammen og støtter hverandre.

Skrevet

Hadde han vært ansatt hos meg, ville det vært hans siste arbeidsdag. 

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (2 minutter siden):

Hadde han vært ansatt hos meg, ville det vært hans siste arbeidsdag. 

Ja, som sagt ble jeg ganske usikker på han etter reaksjonen hans. 

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

men det er vel slik at psykologer flest står sammen og støtter hverandre.

Hva mener du egentlig her? Har du noe belegg for denne påstanden utover egne erfaringer og antakelser?

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (22 minutter siden):

Hva mener du egentlig her? Har du noe belegg for denne påstanden utover egne erfaringer og antakelser?

Nei, det har jeg ikke. Tanken min er at kollegaer (som det er snakk om i mitt tilfelle) støtter hverandre. Det er min erfaring fra arbeidslivet også.

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tanken min er at kollegaer (som det er snakk om i mitt tilfelle) støtter hverandre. Det er min erfaring fra arbeidslivet også.

Det er nok ulik praksis i ulike bransjer, men i offentlig virksomhet er det grunn til bekymring hvis lojaliteten til kolleger går foran lojaliteten til samfunnsoppdraget.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (11 minutter siden):

Det er nok ulik praksis i ulike bransjer, men i offentlig virksomhet er det grunn til bekymring hvis lojaliteten til kolleger går foran lojaliteten til samfunnsoppdraget.

Dette er fra privat praksis om det har noe å si. 

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er fra privat praksis om det har noe å si.

Det er godt mulig, for de helprivate har ikke noen samfunnsoppgave de skal ivareta . Men om det er bra i lengden å støtte kolleger ubetinget også når de gjør feil er et helt annet spørsmål, uansett hvilken bransje det gjelder.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (9 minutter siden):

Det er godt mulig, for de helprivate har ikke noen samfunnsoppgave de skal ivareta . Men om det er bra i lengden å støtte kolleger ubetinget også når de gjør feil er et helt annet spørsmål, uansett hvilken bransje det gjelder.

Jeg tror ikke at behandler i dette tilfellet ser på situasjonen som om de har gjort noe feil.

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror ikke at behandler i dette tilfellet ser på situasjonen som om de har gjort noe feil.

Det får advokatene avgjøre, det er de som kan det juridiske.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Det får advokatene avgjøre, det er de som kan det juridiske.

Vel, det er noe vi da aldri kommer til å finne ut😉

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...