Gå til innhold

Har jeg asperger og dårlig selvinnsikt eller kan jeg ha unnvikende pf og hva bør jeg gjøre videre - Hva tenker dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Sjø skrev (11 minutter siden):

Ja, det kan hende :) 

Kanskje? Jeg fikk bare inntrykk av at behandlerne mine der jeg er innlagt mener at det ikke er mulig å fikse eller få hjelp for det fordi det kommer av asperger? Men det kan hende jeg har misforstått dem?

Du har inntrykk av, spør dem direkte heller.

konkretiser mer hva du mener du trenger hjelp til  av det hjelpeapparatet du har rundt deg for de kan jo faktisk hjelpe deg med akkurat det du skriver om i denne tråden. Men du må jo også bidra mye, de kan ikke bare servere deg en dose selvtillit.

Anonymkode: 98d23...e5d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Sjø skrev (4 minutter siden):

Få bedre selvtillit, mindre selvhat, klare å få nye relasjoner og få bedre kontakt med følelser.

Og det mener legene at du ikke kan få til pga diagnosen din? Gå privat!

Anonymkode: 38ad3...be4

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du har inntrykk av, spør dem direkte heller.

konkretiser mer hva du mener du trenger hjelp til  av det hjelpeapparatet du har rundt deg for de kan jo faktisk hjelpe deg med akkurat det du skriver om i denne tråden. Men du må jo også bidra mye, de kan ikke bare servere deg en dose selvtillit.

Anonymkode: 98d23...e5d

Ja, det er et godt poeng. Det er jeg som må gjøre jobben.

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Og det mener legene at du ikke kan få til pga diagnosen din? Gå privat!

Anonymkode: 38ad3...be4

De sa ikke direkte at de tingene jeg lister opp kan jeg ikke få hjelp med, men de sa at det ikke var mulig å få hjelp med det som jeg sliter med og jeg tenker at det er de tingene jeg sliter mest med. Jeg har dessverre ikke råd til å gå privat, men jeg har inntrykk av at sykepleieren jeg går til i kommunen tenker at hun kan hjelpe meg da.

Skrevet
Sjø skrev (24 minutter siden):

Ja, det er et godt poeng. Det er jeg som må gjøre jobben.

De sa ikke direkte at de tingene jeg lister opp kan jeg ikke få hjelp med, men de sa at det ikke var mulig å få hjelp med det som jeg sliter med og jeg tenker at det er de tingene jeg sliter mest med. Jeg har dessverre ikke råd til å gå privat, men jeg har inntrykk av at sykepleieren jeg går til i kommunen tenker at hun kan hjelpe meg da.

Hva slags innleggelse er det du har nå? Er den begrenset til kun å gjennomføre ketaminbehandling eller finnes det andre målsetninger?

Det virker litt absurd at du spinner sånn rundt skillet mellom asperger og upf her - mens du er innlagt og burde hatt har god mulighet ti å få stilt spørsmål?

Skrevet
frosken skrev (3 minutter siden):

Hva slags innleggelse er det du har nå? Er den begrenset til kun å gjennomføre ketaminbehandling eller finnes det andre målsetninger?

Det virker litt absurd at du spinner sånn rundt skillet mellom asperger og upf her - mens du er innlagt og burde hatt har god mulighet ti å få stilt spørsmål?

Jeg har ikke spurt, men jeg regner med den er begrenset til å kun gjennomføre ketaminbehandling. Tenker du det er noen andre målsetninger jeg burde hatt (siden du spør)?

Jeg har ikke tenkt på dette med asperger og upf på en stund siden jeg bestemte meg for å la det ligge etter samtalen jeg hadde med sykepleier i kommunen for en stund tilbake. Så jeg har ikke hatt samtale med behandler der jeg er innlagt siden jeg begynte å tenke på det igjen, har derfor ikke fått spurt de spørsmål om det.

Skrevet
Sjø skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke spurt, men jeg regner med den er begrenset til å kun gjennomføre ketaminbehandling. Tenker du det er noen andre målsetninger jeg burde hatt (siden du spør)?

Jeg har ikke tenkt på dette med asperger og upf på en stund siden jeg bestemte meg for å la det ligge etter samtalen jeg hadde med sykepleier i kommunen for en stund tilbake. Så jeg har ikke hatt samtale med behandler der jeg er innlagt siden jeg begynte å tenke på det igjen, har derfor ikke fått spurt de spørsmål om det.

Har du ikke samtaler med en behandler mens du er innlagt? Hva ønsker dere å oppnå med ketamin?

Skrevet
frosken skrev (Akkurat nå):

Har du ikke samtaler med en behandler mens du er innlagt? Hva ønsker dere å oppnå med ketamin?

Jo, jeg har samtaler med behandler. Jeg forklarte meg nok litt dårlig, skal forsøke forklare det bedre: Jeg har ikke tenkt på det med asperger og unnvikende personlighetsforstyrrelse mens jeg har vært innlagt før for noen dager siden og jeg har dermed ikke fått snakket om det med behandler. Men jeg håper på at jeg får samtale i morgen så skal ta det opp da. Det vi ønsker å oppnå ketamin behandling er bedring av depresjon og selvmordstanker (og jeg har blitt bedre heldigvis). 

Skrevet
Sjø skrev (5 minutter siden):

Jeg synes du skal drøfte dette med behandler og miljøpersonale.

Jeg er nok blant dem som er mer positiv til revurdering av diagnose. Av flere grunner: du tenker på det stadig vekk, endret diagnose kan kanskje gjøre at du blir møtt med litt mer behandlingsoptimisme, og du kan få tilgang til gruppeterapi, som kanskje, men ikke nødvendigvis, vil hjelpe deg.

Men mest av alt synes jeg du skal gjøre det fordi DU vil. Gjennomgående fremstår du som ekstremt uselvstendig, noe som egentlig er helt naturlig hvis jeg husker riktig om at du har tilbrakt store deler av ditt voksne liv som psykisk syk, med mange innleggelser og tett oppfølging.

Jeg har ikke så veldig tro på behandlingen du får fra sykepleieren i Asperger-teamet. Hun er sikkert dyktig og god til å følge deg opp, men jeg tror ikke du kan forvente å motta virksom terapi fra sykepleieren, og jeg tror også du må jobbe på andre måter hvis du skal klare å endre helt grunnleggende mønstre ved deg selv. (Så må du også spørre deg selv om du orker, for du må faktisk gi opp dine unnvikende mønstre og uselvstendigheten din dersom du skal oppnå endring, og det kan være både skummelt og vanskelig). 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...