Gå til innhold

Har jeg asperger og dårlig selvinnsikt eller kan jeg ha unnvikende pf og hva bør jeg gjøre videre - Hva tenker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er ikke diagnoser et "øyeblikksbilde"? Skjønner at autisme-diagnose er varig. Hva tenker du har gjort at du er blitt dårligere sosialt?

Anonymkode: 38ad3...be4

Det kan hende det er, jeg føler ikke at jeg kan nok til å si noe om det. Jeg tenker at det som har gjort at jeg har blitt dårligere sosialt er at jeg unnviker det og dermed blir det bare verre. Før klarte jeg presse meg litt mer til å være sosial mens nå føles det 'umulig'.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Sjø skrev (26 minutter siden):

Det kan hende det er, jeg føler ikke at jeg kan nok til å si noe om det. Jeg tenker at det som har gjort at jeg har blitt dårligere sosialt er at jeg unnviker det og dermed blir det bare verre. Før klarte jeg presse meg litt mer til å være sosial mens nå føles det 'umulig'.

Riktig. Jeg jobber og har familie, så jeg er tvunget til å være sosial der. Men jeg har egentlig et stort nettverk av venner som jeg lar være å treffe. Ganske trist i grunn. Pga depresjon og angst.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Riktig. Jeg jobber og har familie, så jeg er tvunget til å være sosial der. Men jeg har egentlig et stort nettverk av venner som jeg lar være å treffe. Ganske trist i grunn. Pga depresjon og angst.

Skjønner. Får du noe hjelp?

AnonymBruker
Skrevet
Sjø skrev (17 minutter siden):

Skjønner. Får du noe hjelp?

Jeg bruker medisiner også har jeg startet opp i terapi hos en privat psykologspesialist. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg bruker medisiner også har jeg startet opp i terapi hos en privat psykologspesialist. 

Det er bra det da.

AnonymBruker
Skrevet
Sjø skrev (3 minutter siden):

Det er bra det da.

Ja, veldig dyktig psykolog. Men kan ikke gå så ofte pga kostnad (1500 kr timen).

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, veldig dyktig psykolog. Men kan ikke gå så ofte pga kostnad (1500 kr timen).

Det skjønner jeg godt, det er dessverre dyrt å gå privat. Skulle ønske det var billigere og mer tilgjengelig for folk flest.

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å bestille time hos fastlegen for å be han sende henvisning til revurdering. Jeg kommer til å ta med en liste av symptomer jeg kjenner meg igjen i og ikke på asperger. Hun ene i asperger teamet tilbydde seg å bli med, hva tenker dere om det er det en fordel?

AnonymBruker
Skrevet
Sjø skrev (40 minutter siden):

Jeg har bestemt meg for å bestille time hos fastlegen for å be han sende henvisning til revurdering. Jeg kommer til å ta med en liste av symptomer jeg kjenner meg igjen i og ikke på asperger. Hun ene i asperger teamet tilbydde seg å bli med, hva tenker dere om det er det en fordel?

Det ville jeg takket ja til!

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det ville jeg takket ja til!

Ja, tenker det kan være greit å ha henne med. Samtidig føler jeg kanskje jeg burde klare meg på egenhånd?

AnonymBruker
Skrevet
Sjø skrev (1 time siden):

Ja, tenker det kan være greit å ha henne med. Samtidig føler jeg kanskje jeg burde klare meg på egenhånd?

Bruk støtteapparatet nå.  Noen som kan tale din sak🙌

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Bruk støtteapparatet nå.  Noen som kan tale din sak🙌

Jo, det hadde nok vært fint. 

Skrevet

Jeg har blitt usikker på om jeg ønsker revurdering igjen. Det jeg lurer på er om jeg kunne blitt henvist til lokalt DPS for å få deres mening om hva de tenker om diagnose? Vet at jeg må til et annet DPS for selve revurderingen, men trenger bare hjelp til å ta avgjørelsen.

AnonymBruker
Skrevet
Sjø skrev (9 minutter siden):

Jeg har blitt usikker på om jeg ønsker revurdering igjen. Det jeg lurer på er om jeg kunne blitt henvist til lokalt DPS for å få deres mening om hva de tenker om diagnose? Vet at jeg må til et annet DPS for selve revurderingen, men trenger bare hjelp til å ta avgjørelsen.

Men lokalt DPS kan vel ikke si noe om diagnose uten å ta en grundig kartlegging? Er du deprimert? Jeg spør pga den veldige grublingen din (jeg har det på samme måte).

AnonymBruker
Skrevet
39 minutes ago, Sjø said:

Har du tatt en Asperger-diagnose test, som denne?

https://www.oslo-universitetssykehus.no/4ae7ef/contentassets/56a56b24850043a2af1ef7f9297b83d4/1radds-r-norsk-versjon-1.0-kopi.pdf

Anonymkode: e6309...073

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Men lokalt DPS kan vel ikke si noe om diagnose uten å ta en grundig kartlegging? Er du deprimert? Jeg spør pga den veldige grublingen din (jeg har det på samme måte).

Nei, det kan hende de ikke kan det. Jeg er ikke deprimert nå nei, bare litt nedstemt.

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ja, jeg har tatt denne testen da jeg ble utredet. Husker ikke helt hva jeg scorte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...