Gå til innhold

Sparer dere mye i mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg sparer mellom 2 og 4000 kr i mnd.

Anonymkode: d9a5d...a04

Deilig å kunne spare så pass mye i mnd. Har du noe du noe formål? 

Anonymkode: 29d4b...ce9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt middels. Men bor billig og bruker lite penger.

Anonymkode: cb9c3...1f4

Det er jo supert og frigjør en del penger. 

Skrevet

Mange gode sparere her! 

Skrevet

Ser ut som du har full kontroll og så sparer mange tusen i mnd. Har selv laget meg noen kontoer til forskjellige formål, men her er det bare noen hundre lapper til sparing. 

Kan jeg spørre når du skal gifte deg? 

Jeg har veldig mange kontoer🙈 Noen sparer jeg også bare hundrelapper på. Feks sparer jeg 250 kr i måneden på en kattekonto. Det er prisen det koster med katteforsikring. Nå har jeg ti tusen på den kontoen. Håpet er å aldri måtte bruke de pengene på katten😅

Vi gifter i slutten av august neste år så det er heldigvis lang tid å spare på enda. Og så reiser vi rett på bryllupsreise til Roma og et cruise i Hellas. Gleder meg enormt.

Skrevet
Fru2020 skrev (23 minutter siden):

Jeg har veldig mange kontoer🙈 Noen sparer jeg også bare hundrelapper på. Feks sparer jeg 250 kr i måneden på en kattekonto. Det er prisen det koster med katteforsikring. Nå har jeg ti tusen på den kontoen. Håpet er å aldri måtte bruke de pengene på katten😅

Vi gifter i slutten av august neste år så det er heldigvis lang tid å spare på enda. Og så reiser vi rett på bryllupsreise til Roma og et cruise i Hellas. Gleder meg enormt.

Det er greit å ha da 😊 Håper du slipper å bruke den ja og katten holder seg frisk. 

Greit å ha litt tid på seg til å få spart litt til bryllup og reise. Skjønner godt du gleder deg veldig til det. Høres nydelig ut. Hvor lenge skal dere være vekke? 

Skrevet
Fru2020 skrev (3 timer siden):

Jeg sparer noen tusenlapper i måneden som er ment som langtidssparing. Så sparer jeg endel mere til bryllup og bryllupsreise neste år.

Jeg sparer også sånn meget korttids. Det vil si jeg sparer feks 1500 kr hver måned til jul, 2000 kr til ferie, 300 kr til sommer og høstblomst. Sparer også på bilkonto, kattekonto, til årskort på yoga og mer. 

Du/dere må være flinke med penger i det daglige, har ikke dere nokså nytt hus også, som kanskje medfører noen faste utgifter?

Jeg er ikke misunnelig altså, ikke misforstå - bare imponert! Etter over 40 år i arbeid, mange år som gjeldsfri og et ganske nøkternt dagligliv (synes jeg selv), har jeg ikke tusenvis igjen til sparing hver måned. Vi bor riktignok i en kommune som krever oss for både  eiendomsskatt og høye avgifter. 

Vi er glade i å reise, men det har blitt såpass dyrt at det begrenser seg selv. Det er nok lurt å spare til Romatur (heldiggris!) og cruise. 

Skrevet
laban skrev (30 minutter siden):

Du/dere må være flinke med penger i det daglige, har ikke dere nokså nytt hus også, som kanskje medfører noen faste utgifter?

Jeg er ikke misunnelig altså, ikke misforstå - bare imponert! Etter over 40 år i arbeid, mange år som gjeldsfri og et ganske nøkternt dagligliv (synes jeg selv), har jeg ikke tusenvis igjen til sparing hver måned. Vi bor riktignok i en kommune som krever oss for både  eiendomsskatt og høye avgifter. 

Vi er glade i å reise, men det har blitt såpass dyrt at det begrenser seg selv. Det er nok lurt å spare til Romatur (heldiggris!) og cruise. 

Kan jeg spørre om du sparer noe og til hva evt? 

Skrevet
Alba skrev (2 minutter siden):

Sparer ingenting. Alle pengene går til regninger og mat.

Fult forståelig. Ting er dyrt. Ikke mange hundrelapper jeg klarer her heller. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kan jeg spørre om du sparer noe og til hva evt? 

1500 langsiktig (fond) og 1000 til konto pr mnd. Vi blir snart bare pensjonister i husstanden og trenger buffer til uforutsette hendelser som f.eks. bilreparasjon og hvitevarer som ryker. Vi har også planer om å pusse opp (litt, slik at det ikke ser mer forfallent ut enn det er) før vi flytter til noe mer aldersvennlig, og noe av dette må settes bort til fagfolk. Det koster. 

Endret av laban
Nicklusheletida
Skrevet

Ca 100.000 i året og så kommer rentene i tillegg til dette.  Det faste trekket til sparing pr måned er 6000 kroner, men så setter jeg inn litt nå og da utenom dette. Har så langt spart 51.000 siden januar. Skal sette inn mer når feriepengene kommer.

Jeg sparer for å kunne ha det litt romsligere som pensjonist.

Nicklusheletida
Skrevet
Nicklusheletida skrev (58 minutter siden):

Ca 100.000 i året og så kommer rentene i tillegg til dette.  Det faste trekket til sparing pr måned er 6000 kroner, men så setter jeg inn litt nå og da utenom dette. Har så langt spart 51.000 siden januar. Skal sette inn mer når feriepengene kommer.

Dette gjelder meg. Samboeren har sin egen økonomi og han sparer mer enn meg, men så er han snart pensjonist. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er greit å ha da 😊 Håper du slipper å bruke den ja og katten holder seg frisk. 

Greit å ha litt tid på seg til å få spart litt til bryllup og reise. Skjønner godt du gleder deg veldig til det. Høres nydelig ut. Hvor lenge skal dere være vekke? 

Vi gifter oss på dagen to år etter forlovelsen så jeg har heldigvis tid til sparing. Samboer har en mye trangere økonomi enn meg så det blir hovedsaklig jeg som betaler alt. Men jeg elsker å gjøre ting billig. Vi har brukt masse penger på lokalet fordi det er veldig viktig for meg, men brudekjolen kostet meg 400 kr og i går var vi på gjenbruken og kjøpte bordpynt til 15 kr stk. Blir veldig bra.

Cruiset varer i en uke. Så blir det en liten uke i Roma først. Vi må ta hensyn til min helse så det må legges inn flere hviledagen.

laban skrev (2 timer siden):

Jeg har en god inntekt på tross av at jeg er ufør. Pga flere forsikringer har jeg samme inntekt som jeg hadde da jeg var i jobb. Det er hovedgrunnen til at jeg har råd til å spare.

Jeg levde 18 år i et ekteskap hvor vi brukte opp alle pengene våre hver måned. Da vi hadde solgt huset etter at vi gikk fra hverandre hadde jeg 10 000 på kontoen. Så jeg måtte bygge meg opp på ny og lære å styre min egen økonomi. Jeg hadde aldri vært alene og voksen så det var helt nytt for meg. Jeg fikk en solid forsikringsutbetaling da jeg ble ufør noe som gjorde meg i stand til å kjøpe mitt eget. Det å eie noe alene satte litt støkken i meg og jeg ble superbevisst på hva som var viktig for meg å ha penger til.

Vi flyttet inn i nytt hus i fjor. Det har redusert boutgiftene mine kraftig. Det er fordi jeg flyttet kommune fra en av landets dyreste og ut på landet. Og så er vi jo plutselig to om alle faste utgifter. 

Det eneste som ikke fungerer helt er mine kjole og litteraturutgifter. De klarer jeg ikke helt å holde i sjakk🙈

Endret av Fru2020
Nicklusheletida
Skrevet
Fru2020 skrev (10 timer siden):

Vi gifter oss på dagen to år etter forlovelsen så jeg har heldigvis tid til sparing. Samboer har en mye trangere økonomi enn meg så det blir hovedsaklig jeg som betaler alt. Men jeg elsker å gjøre ting billig. Vi har brukt masse penger på lokalet fordi det er veldig viktig for meg, men brudekjolen kostet meg 400 kr og i går var vi på gjenbruken og kjøpte bordpynt til 15 kr stk. Blir veldig bra.

Cruiset varer i en uke. Så blir det en liten uke i Roma først. Vi må ta hensyn til min helse så det må legges inn flere hviledagen.

Jeg har en god inntekt på tross av at jeg er ufør. Pga flere forsikringer har jeg samme inntekt som jeg hadde da jeg var i jobb. Det er hovedgrunnen til at jeg har råd til å spare.

Jeg levde 18 år i et ekteskap hvor vi brukte opp alle pengene våre hver måned. Da vi hadde solgt huset etter at vi gikk fra hverandre hadde jeg 10 000 på kontoen. Så jeg måtte bygge meg opp på ny og lære å styre min egen økonomi. Jeg hadde aldri vært alene og voksen så det var helt nytt for meg. Jeg fikk en solid forsikringsutbetaling da jeg ble ufør noe som gjorde meg i stand til å kjøpe mitt eget. Det å eie noe alene satte litt støkken i meg og jeg ble superbevisst på hva som var viktig for meg å ha penger til.

Vi flyttet inn i nytt hus i fjor. Det har redusert boutgiftene mine kraftig. Det er fordi jeg flyttet kommune fra en av landets dyreste og ut på landet. Og så er vi jo plutselig to om alle faste utgifter. 

Det eneste som ikke fungerer helt er mine kjole og litteraturutgifter. De klarer jeg ikke helt å holde i sjakk🙈

Jeg har en annen historie enn deg, men jeg kjenner meg igjen i " alvoret " etter en skilsmisse og usikkerheten rundt økonomi og det å skulle klare seg selv. 

Jeg fikk jo også høre av x at jeg aldri ville klare meg uten han og at det kom til å gå skikkelig dårlig med meg bla, bla bla. Jeg ble dømt nord og ned.

Jeg bestemte meg for at den gleden skulle jeg ikke unne han . Aldri i verden !

Da jeg var ung levde jeg i nuet økonomisk. Klarte ikke å se langt frem. De senere år har jeg planlagt for at jeg skal klare meg selv uansett hva som skjer. Jeg skal aldri bli avhengig av andre 

AnonymBruker
Skrevet
Fru2020 skrev (17 timer siden):

Hørtes nydelig ut med en sånn tur ☀️☀️ Godt å ha en stund å spare til det da. Sånt koster. Lykke til! 
Du er god på økonomi. 

AnonymBruker
Skrevet
Nicklusheletida skrev (18 timer siden):

Tror aldri jeg noen gang kan spare så mye. Du er god. 

AnonymBruker
Skrevet

Flere som har lyst å dele sparing og spare mål? 

Nicklusheletida
Skrevet

Tror aldri jeg noen gang kan spare så mye. Du er god. 

Jeg trodde ikke det jeg heller da jeg var yngre. Vi drikker veldig sjelden alkohol. Vi har billige ferier, da nesten alle feriene har vært på hytta de siste årene ( noen få unntak ) i motsetning til før da vi bodde mye på hotell. Vi har ikke hage og hus lenger ( bor i leilighet ) og slipper kjøpe alt som skal til for å vedlikeholde hus og hage. Vi har ikke kjæledyr. Vi har ikke små barn lenger. Jeg vipser riktignok litt innimellom til de to yngste for å være litt grei. Vi er ikke så ofte ute på byen lenger heller. Ikke fordi vi ikke kan, men vi liker oss best ute på tur i marka eller fjellet og det er gratis. Vi er nesten gjeldri. Kan være helt gjeldfri hvis vi vil. 

Det vi bruker mest penger på er å invitere venner og familie på middag hjem til oss. Det føles verdifullt for oss og har aldri tenkt å spare inn på det.

AnonymBruker
Skrevet
Nicklusheletida skrev (2 timer siden):

Jeg trodde ikke det jeg heller da jeg var yngre. Vi drikker veldig sjelden alkohol. Vi har billige ferier, da nesten alle feriene har vært på hytta de siste årene ( noen få unntak ) i motsetning til før da vi bodde mye på hotell. Vi har ikke hage og hus lenger ( bor i leilighet ) og slipper kjøpe alt som skal til for å vedlikeholde hus og hage. Vi har ikke kjæledyr. Vi har ikke små barn lenger. Jeg vipser riktignok litt innimellom til de to yngste for å være litt grei. Vi er ikke så ofte ute på byen lenger heller. Ikke fordi vi ikke kan, men vi liker oss best ute på tur i marka eller fjellet og det er gratis. Vi er nesten gjeldri. Kan være helt gjeldfri hvis vi vil. 

Det vi bruker mest penger på er å invitere venner og familie på middag hjem til oss. Det føles verdifullt for oss og har aldri tenkt å spare inn på det.

Så deilig å ha den økonomiske friheten! 

Her er jeg en person med alle utgifter og har ikke bra ut i mnd. Så da rekker det mest til utgifter og mat. Ikke mye igjen etter det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...