AnonymBruker Skrevet 25. mai Skrevet 25. mai Hun er 17år og fikk UVI for ei uke siden, pluss antibiotika. Nå har hun fått det igjen etter fullført behandling, pluss mensmurringer uten mens. Det var smått med blod i urin, så jeg må ta henne med til legevakt. Noen som vet om drt kan være graviditet? Hun har kjæreste. Frykter mest nyrebekkbetennelse, noe jeg selv har hatt. Anonymkode: d509c...c2b 0 Siter
E7H7 Skrevet 25. mai Skrevet 25. mai Jeg mener det er selvsagt at man sjekker for graviditet dersom det ikke kan utelukkes. Men uansett, dersom almenntilstanden er dårlig er legevakten stedet å starte. 0 Siter
påskelilje Skrevet 25. mai Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hun er 17år og fikk UVI for ei uke siden, pluss antibiotika. Nå har hun fått det igjen etter fullført behandling, pluss mensmurringer uten mens. Det var smått med blod i urin, så jeg må ta henne med til legevakt. Noen som vet om drt kan være graviditet? Hun har kjæreste. Frykter mest nyrebekkbetennelse, noe jeg selv har hatt. Anonymkode: d509c...c2b Lær henne at hun alltid må tisse rett etter samleie, altså før det er gått 5-10 min, for å skylle ut bakterier fra urinlederen. Hun må også passe på at hun aldri fryser på føttene eller rompa, alltid ha sitteunderlag eller pute når hun sitter ute. Jeg var veldig plaget av UVI da jeg var yngre, det var veldig vondt og fryktelig plagsomt 😥 2 Siter
Lillemus Skrevet 26. mai Skrevet 26. mai påskelilje skrev (7 timer siden): Lær henne at hun alltid må tisse rett etter samleie, altså før det er gått 5-10 min, for å skylle ut bakterier fra urinlederen. Hun må også passe på at hun aldri fryser på føttene eller rompa, alltid ha sitteunderlag eller pute når hun sitter ute. Jeg var veldig plaget av UVI da jeg var yngre, det var veldig vondt og fryktelig plagsomt 😥 Å fryse på føttene har neppe noen sammenheng med uvi - da ville jeg hatt konstant uvi i tilfelle... 0 Siter
påskelilje Skrevet 26. mai Skrevet 26. mai Lillemus skrev (45 minutter siden): Å fryse på føttene har neppe noen sammenheng med uvi - da ville jeg hatt konstant uvi i tilfelle... Jeg mener absolutt ikke at alle som fryser på føttene, får uvi. Men hvis en først har begynt å få uvi, er det å fryse på føttene en faktor som ofte er utløsende. Slik var det i alle fall for meg. 1 Siter
Gjest Sakura Skrevet 26. mai Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hun er 17år og fikk UVI for ei uke siden, pluss antibiotika. Nå har hun fått det igjen etter fullført behandling, pluss mensmurringer uten mens. Det var smått med blod i urin, så jeg må ta henne med til legevakt. Noen som vet om drt kan være graviditet? Hun har kjæreste. Frykter mest nyrebekkbetennelse, noe jeg selv har hatt. Anonymkode: d509c...c2b Jeg har aldri på mine 40 år hatt UVI alle som jeg kjenner sier det er smertefullt. Vis en har hatt UVI en gang kommer der lett tilbake har jeg blitt fortalt. Ofte må en ha to runder med antibiotika. 0 Siter
Lillemus Skrevet 26. mai Skrevet 26. mai Sakura skrev (3 timer siden): Jeg har aldri på mine 40 år hatt UVI alle som jeg kjenner sier det er smertefullt. Vis en har hatt UVI en gang kommer der lett tilbake har jeg blitt fortalt. Ofte må en ha to runder med antibiotika. Det har vært kun en gang jeg har vært nødt til å kjøre to runder med antibiotika, men at det er vondt kan jeg skrive under på. Det sies at det føles som å tisse piggtråd - og det er en veldig presis beskrivelse. 1 Siter
nachnoo Skrevet 26. mai Skrevet 26. mai påskelilje skrev (13 timer siden): Lær henne at hun alltid må tisse rett etter samleie, altså før det er gått 5-10 min, for å skylle ut bakterier fra urinlederen. Dette er svært viktig. I tillegg at man alltid må tørke seg bakover. 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. mai Skrevet 26. mai Jeg har bare hatt det en gang for over 20 år siden, og jeg lærte også at man må passe på å tisse seg ferdig. At man ikke kniper av når det er igjen tiss i urinlederen. Vet ikke om det er sant, men det er nå blitt noe jeg er obs på. Anonymkode: 91191...7c2 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.