Gå til innhold

Dine tanker her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jeg ser på som en venn. Så i går på snap at vedkommende hadde bilde av seg og en annen venn. Dette har aldri vi gjort. Er det rart å bli sår av sånt og føle seg utenfor? Lenge siden jeg har møt vedkommende også. 

Anonymkode: 9d8b0...3f5

Videoannonse
Annonse
Ikkeanonymnok
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det rart å bli sår av sånt og føle seg utenfor?

Ja.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har en jeg ser på som en venn. Så i går på snap at vedkommende hadde bilde av seg og en annen venn. Dette har aldri vi gjort. Er det rart å bli sår av sånt og føle seg utenfor? Lenge siden jeg har møt vedkommende også. 

Ja, en slik reaksjon er merkelig. Du eier jo ikke vedkommende. 

Skrevet

Høres ut som du savner vennen din og kanskje ønsker mer kontakt enn dere har? 

Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (17 timer siden):

Ja.

Hvorfor? 

Skrevet
Lillemus skrev (15 timer siden):

Ja, en slik reaksjon er merkelig. Du eier jo ikke vedkommende. 

Hvorfor? Det å føle seg utenfor. Nei, gjør ikke det. Hvorfor sier du det? 

Skrevet
LGLG skrev (10 timer siden):

Høres ut som du savner vennen din og kanskje ønsker mer kontakt enn dere har? 

Ja, savner vennskap og mer kontakt. 

Skrevet

Hvorfor? Det å føle seg utenfor. Nei, gjør ikke det. Hvorfor sier du det? 

Jeg synes det er merkelig å bli lei seg for at en venn også har andre venner ja.

Skrevet

Hvor gammel er du? Jeg kjente også misunnelse mange ganger da jeg var barn/ungdom, særlig om vi var tre stykker virket det som om de var bedre venner med hverandre enn med meg, og det var litt sårt. Det er ikke sikkert det stemmer for deg, men kan du kanskje fortelle det du kjenner til vennen din? Ikke som kritikk, bare hvordan du føler det. 

Anonymkode: a9209...60d

Skrevet
Lillemus skrev (20 timer siden):

Jeg synes det er merkelig å bli lei seg for at en venn også har andre venner ja.

Det er vel mest at jeg ser deres nærhet som venn og at vi ikke har det og ikke er like prioritert. Og at hun har flere enn meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvor gammel er du? Jeg kjente også misunnelse mange ganger da jeg var barn/ungdom, særlig om vi var tre stykker virket det som om de var bedre venner med hverandre enn med meg, og det var litt sårt. Det er ikke sikkert det stemmer for deg, men kan du kanskje fortelle det du kjenner til vennen din? Ikke som kritikk, bare hvordan du føler det. 

Føler det er dumt  å si noe om hva jeg føler. Det ville ikke forandret noe. Dette er en sår ting for meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Føler det er dumt  å si noe om hva jeg føler. Det ville ikke forandret noe. Dette er en sår ting for meg. 

Og at de er bedre venner og jeg mye lavere på prioriteringslista. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Og at de er bedre venner og jeg mye lavere på prioriteringslista. 

De trenger ikke være bedre venner selv om de er sammen uten deg, mine to venner treffes ofte uten meg. Det er jo min egen feil som styrer unna så det gjør ikke meg noe. 

Skrevet

Ikke vær så skråsikker på at det ikke vil forandre noe. Det er å tørre å ta sånne samtaler som er limet i dype vennskap og skaper fortrolighet. 

Skrevet

Hvis du ikke bryter mønsteret ditt med å bare trekke deg unna og synes synd på deg selv i stillhet, så vil du aldri komme videre heller.

Anonymkode: 123f7...7c3

Worrisome_plenty
Skrevet

Sjalusi er vel en vanlig følelse, men noen blir sykelig sjalu.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.5.2026 den 20.16):

Ikke vær så skråsikker på at det ikke vil forandre noe. Det er å tørre å ta sånne samtaler som er limet i dype vennskap og skaper fortrolighet. 

Vet ikke om jeg kan si noe sånt. Det blir sikkert mottatt feil og dumt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vet ikke om jeg kan si noe sånt. Det blir sikkert mottatt feil og dumt. 

Da får du fortsette å trekke deg unna og konkludere med verst mulig scenario i hodet i stedet. Det er sikkert en kjempefin strategi for å opprettholde vennskap fremover.

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hvis du ikke bryter mønsteret ditt med å bare trekke deg unna og synes synd på deg selv i stillhet, så vil du aldri komme videre heller.

Dette er nok typisk meg! Og et mønster jeg lett går i. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da får du fortsette å trekke deg unna og konkludere med verst mulig scenario i hodet i stedet. Det er sikkert en kjempefin strategi for å opprettholde vennskap fremover.

Jeg skjønner at det kanskje hadde vært bedre å være mer åpen, men det er vanskelig å gjøre seg sårbar og si hva jeg føler. Redd for at det blir mottatt feil og de skal tenke noe om meg. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...