Gå til innhold

Renholder og vondt i albuen. Tennisalbu?


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er 34år og jobbet i renhold i 4år. Har de siste 3 mnd kjent forverring i albuen. Hver gang jeg skal strekke ut, så får jeg den ikke helt ut. Da gjør det også vondt, rotering likedan. Noen som vet om dette blir verre om jeg ikke roer jobben litt? Jeg må nok gå til lege, men blir sikkkert ikke lett for henne å si hva det er. Anyone? 

Anonymkode: 4a3a4...f14

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok en belastningsskade tenker jeg. Forsøk å ikke gjøre samme bevegelser hele tiden.

Anonymkode: a08da...58a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det er nok en belastningsskade tenker jeg. Forsøk å ikke gjøre samme bevegelser hele tiden.

Anonymkode: a08da...58a

Prøve på det 😊 men må nesten vaske med mopp. Hjeøper det å dra til lege, vil hun kunne vite hva det er? Tenker en slags sene betennelse. 

Anonymkode: 4a3a4...f14

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Prøve på det 😊 men må nesten vaske med mopp. Hjeøper det å dra til lege, vil hun kunne vite hva det er? Tenker en slags sene betennelse. 

Anonymkode: 4a3a4...f14

Uten at jeg er ekspert: Jeg tror det er lurt å dra til lege, vurdere noe betennelsesdempende for det akutte, og henvisning til fysioterapi for det mer langsiktige. I en slik jobb er det nok viktig med jevnlig styrketrening og tøying, vil jeg tro.

AnonymBruker
Skrevet

Tennisalbue gjør vondt i senefest, litt under albuen, dvs på overarmen, før albueleddet begynner. 

Fysioterapeut har gode øvelser som hjelper, men gå til legen og få det avklart hva det er.

Anonymkode: 85b4a...e73

AnonymBruker
Skrevet
Ekstra skrev (17 timer siden):

Uten at jeg er ekspert: Jeg tror det er lurt å dra til lege, vurdere noe betennelsesdempende for det akutte, og henvisning til fysioterapi for det mer langsiktige. I en slik jobb er det nok viktig med jevnlig styrketrening og tøying, vil jeg tro.

Jeg får ringe legen 😊 trener styrke og har lurt på om det kan være at jeg trener feil. 

takk for svar 

Anonymkode: 4a3a4...f14

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...