Gå til innhold

Bare lurer siden jeg leste gamle innlegg.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kom du til dette?

Anonymkode: acabb...efb

stjernestøv
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvordan kom du til dette?

Er nok pga det åndelige han mener jeg forsøpler forumet med, har fått mitt her og. Ikke alle liker det og sånn er det bare. Sikkert fordi jeg har vært av og på medisiner og kan jeg tenke meg, man skal jo bukke og neie og si ja til det. 

Endret av stjernestøv
AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (7 minutter siden):

Er nok pga det åndelige han mener jeg forsøpler forumet med, har fått mitt her og. Ikke alle liker det og sånn er det bare. Sikkert fordi jeg har vært av og på medisiner og kan jeg tenke meg, man skal jo bukke og neie og si ja til det. 

Ja, hvordan hadde du likt at feks en Jehovas vitne hadde holdt på å misjonere slik du har holdt på?

Skrevet
stjernestøv skrev (9 minutter siden):

Det er naturlig å føle frustrasjon når man ser gjentatt mønster av at noen selvsaboterer uten å klare ta innover seg hva de gjør. Den frustrasjonen har ingenting å gjøre med å "bukke og neie og si ja".

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, hvordan hadde du likt at feks en Jehovas vitne hadde holdt på å misjonere slik du har holdt på?

Hadde ikke hatt noe imot det, vil ikke si at jeg misjonerer heller. Og det er mye psykiatri her inne også, er det og misjonering da? 

stjernestøv
Skrevet
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Det er naturlig å føle frustrasjon når man ser gjentatt mønster av at noen selvsaboterer uten å klare ta innover seg hva de gjør. Den frustrasjonen har ingenting å gjøre med å "bukke og neie og si ja".

Ok. Men denne gangen er det jo annerledes, jeg føler meg roligere og får hjelp fra den andre siden om du tror det eller ikke. Ser jeg har rotet mye før men er ikke på den måten nå. 

Skrevet

Jeg velger å se på sånne ting på en litt annen måte. For min egen del ser jeg på Nachnoo som en sterk faglig ressurs som bidrar mye her inne, som jeg noen ganger er enig med (i diskusjoner om annet enn psykiatri) og andre ganger ikke. Jeg tenker at man kan ha meningsutvekslinger her inne, men at jeg ikke er så opptatt av om han på et menneskelig plan liker meg. Relasjonen er mer av en profesjonell karakter, opplever jeg. Litt sånn som jeg f.eks. har med min leder. Det jeg der er opptatt av, er at vi ivaretar hverandres interesser og jobber sammen til det beste for arbeidsgiveren vår. Her inne er det sentrale at de som har det vanskelig eller ikke får god nok hjelp av helsevesenet får den hjelp og støtte de trenger.

stjernestøv
Skrevet
ISW skrev (42 minutter siden):

Jeg velger å se på sånne ting på en litt annen måte. For min egen del ser jeg på Nachnoo som en sterk faglig ressurs som bidrar mye her inne, som jeg noen ganger er enig med (i diskusjoner om annet enn psykiatri) og andre ganger ikke. Jeg tenker at man kan ha meningsutvekslinger her inne, men at jeg ikke er så opptatt av om han på et menneskelig plan liker meg. Relasjonen er mer av en profesjonell karakter, opplever jeg. Litt sånn som jeg f.eks. har med min leder. Det jeg der er opptatt av, er at vi ivaretar hverandres interesser og jobber sammen til det beste for arbeidsgiveren vår. Her inne er det sentrale at de som har det vanskelig eller ikke får god nok hjelp av helsevesenet får den hjelp og støtte de trenger.

Ok, har fått gode råd jeg men så er det den skape tonen. Ikke respekt for det åndelige osv selv om jeg tross alt ikke har skrevet om det over alt her inne, og andre som har prøvd å få meg ut herfra. Mange får god nok hjelp av helsevesenet her og skriver om medisiner og sykdom. 

Skrevet
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Ok, har fått gode råd jeg men så er det den skape tonen. Ikke respekt for det åndelige osv selv om jeg tross alt ikke har skrevet om det over alt her inne, og andre som har prøvd å få meg ut herfra. Mange får god nok hjelp av helsevesenet her og skriver om medisiner og sykdom. 

Det er interessante betraktninger dette. Jeg tror ikke du skal ha en forventning om at Nachnoo (eller jeg for den del) skal ha tro på det åndelige, men det må være en respekt for ulike syn på ting. Det handler nok ikke om å like eller mislike, men å være uenige i hva man tror på.

stjernestøv
Skrevet
ISW skrev (1 minutt siden):

Det er interessante betraktninger dette. Jeg tror ikke du skal ha en forventning om at Nachnoo (eller jeg for den del) skal ha tro på det åndelige, men det må være en respekt for ulike syn på ting. Det handler nok ikke om å like eller mislike, men å være uenige i hva man tror på.

Nei jeg forventer ikke at noen skal tro på det og jeg misjonerer ikke, jeg skriver jo bare hva jeg tror på. Det må gå an å respektere hverandre, ja være uenige går og an men ikke å bli sett ned på for det man tror på. At det er bare vås som noen skriver, det har jeg aldri skrevet til noen at det de skriver er vås. 

stjernestøv
Skrevet
ISW skrev (21 minutter siden):

Fact har alltid respektert min tro og tror jeg opplever ting men de tolker det i henhold til skolemedisin, jeg kan slutte å snakke om det både her inne og til dem. Det er nok det beste for alle parter :) 

Skrevet (endret)
stjernestøv skrev (24 minutter siden):

Fact har alltid respektert min tro og tror jeg opplever ting men de tolker det i henhold til skolemedisin, jeg kan slutte å snakke om det både her inne og til dem. Det er nok det beste for alle parter :) 

Du kan snakke om det, men kanskje ikke i tråder som ikke handler om det? Vet ikke jeg, men tror ikke nachnoo har noe spesifikt i mot deg. 

Jeg har ingenting imot at du deler dine åndelige opplevelser. 

Jeg har jo mine opplevelser også. Som alle sier er psykotisk. 

Men en medpasient mente jeg ikke er psykotisk bare fordi jeg har sterk kontakt med universet og energier. Men jeg skjønner at det at jeg opplever at andre er statister oppfattes som psykose. Men det er ikke det. Sistnevnte er jeg ikke hundre% sikker på da. Det er bare en opplevelse. 

Endret av Glitter
stjernestøv
Skrevet
Glitter skrev (Akkurat nå):

Du kan snakke om det, men kanskje ikke i tråder som ikke handler om det? Vet ikke jeg, men tror ikke nachnoo har noe spesifikt i mot deg. 

Jeg har ingenting imot at du deler dine åndelige opplevelser. 

Jeg har jo mine opplevelser også. 

Kan ikke se jeg har skrevet om det i andre tråder nå? Kan skrive om det i dagboken i tilfelle ellers være tyst, jeg klarer det nå. Nei? Jeg har nå mine tanker om det men sånn er det bare :) Det er greit det altså. 

Ja du har dine opplevelser og alle andre har sine. 

Skrevet
stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Kan ikke se jeg har skrevet om det i andre tråder nå? Kan skrive om det i dagboken i tilfelle ellers være tyst, jeg klarer det nå. Nei? Jeg har nå mine tanker om det men sånn er det bare :) Det er greit det altså. 

Ja du har dine opplevelser og alle andre har sine. 

Ja det er sant. 

Skrevet
stjernestøv skrev (4 timer siden):

@nachnoo Har du egentlig aldri likt meg? Hvorfor? 

1. Jeg innrømmer gjerne at noen ganger blir jeg skikkelig irritert. Noen kan ha stilt et skikkelig krevende, faglig spørsmål om noe alvorlig. Jeg gjør mitt ytterste for å gi et seriøst og godt faglig svar. Så i samme tråd kommer du med et eller annet vissvass om noe alternativt , energier, ånder eller lignende. Det er respektløst både mot TS og meg.

Du må gjerne starte som mange tråder du vil om alternativ medisin og religiøsitet. Men det bør du gjøre på åpent forum eller på forum for alternativ medisin. 

2. Jeg har helt sluttet å svare på elle dine spørsmål om allverdens symptomer og medisiner. Det skyldes at min erfaring er at det går inn det ene øret og ut av begge.

Skrevet
stjernestøv skrev (5 timer siden):

@nachnoo Har du egentlig aldri likt meg? Hvorfor? 

Jeg synes nachnoo gjennom lang tid har vært veldig krass mot deg.  Virker som om han blir lettere irritert på deg enn på andre. Men han har også hjulpet deg:-)

Skrevet
frosken skrev (5 minutter siden):

Jeg synes nachnoo gjennom lang tid har vært veldig krass mot deg.  Virker som om han blir lettere irritert på deg enn på andre.

Det er en grunn til at man blir lettere irritert på noen enn på andre. Se mitt forrige innlegg. 

AnonymBruker
Skrevet
frosken skrev (7 minutter siden):

Jeg synes nachnoo gjennom lang tid har vært veldig krass mot deg.  Virker som om han blir lettere irritert på deg enn på andre. Men han har også hjulpet deg:-)

Og så har man de i den andre grøften som duller og luller mer med noen enn med andre...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og så har man de i den andre grøften som duller og luller mer med noen enn med andre...

Vel...sånn er livet!!

Anonymkode: 5bcdf...4f7

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...