Gå til innhold

Går det greit å ta Antabus som er gått ut på dato?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget at Antabusen jeg har gikk ut på dato i 2024. Vil den fortsatt ha effekt eller bør jeg få ny resept? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Glitter skrev (7 minutter siden):

Oppdaget at Antabusen jeg har gikk ut på dato i 2024. Vil den fortsatt ha effekt eller bør jeg få ny resept? 

Kast!

Anonymkode: 473a6...e19

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kast!

Men jeg må ta Antabus i kveld. Legen min er på ferie så får ikke ny resept før 20 juli. Jeg kan ikke vente så lenge. 

@nachnoo

Skrevet
Glitter skrev (43 minutter siden):

Men jeg må ta Antabus i kveld. Legen min er på ferie så får ikke ny resept før 20 juli. Jeg kan ikke vente så lenge. 

@nachnoo ? 

Legen har selvsagt vikar😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Legen har selvsagt vikar😊

Jo. Men hvis jeg kan bruke boksen jeg har så gjør jeg det. Hvis det bare er at virkestoffet er litt svakere så gjør det jo ikke noe. 

Skrevet

Har du forsøkt å google? Står kanskje noe om det på nettet.

Anonymkode: db583...f2c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du forsøkt å google? Står kanskje noe om det på nettet.

Anonymkode: db583...f2c

Spurte ChatGPT og den sa at det ikke var farlig, men at virkestoffet kan være redusert. 

Skrevet

Det er 1) ikke farlig og 2) du tar uansett ikke sjansen på å drikke med det, så hensikten er oppnådd.

Worrisome_plenty
Skrevet (endret)

N

Endret av Worrisome_plenty
Skrevet
Glitter skrev (23 timer siden):

Ja. En skal ikke ta noen medisiner som er god ut på dato. 

Skrevet
Musikk skrev (På 10.7.2026 den 10.05):

Ja. En skal ikke ta noen medisiner som er god ut på dato. 

Antabus er egentlig ikke en medisin. Det er et stoff som har en fæl interaksjon med alkohol slik at man velger å avstå fra å drikke.

Den trenger ikke virke i det hele tatt og hvis man ikke vet det kan man like gjerne bruke placebomedisin. Det eneste som betyr noe er at man har tillit til interaksjonen slik at man ikke drikker. 

Skrevet
Glitter skrev (På 9.7.2026 den 10.55):

@nachnoo ? 

Ta den du har. Helt sikkert bedre enn ingenting 😁

Skrevet
nachnoo skrev (3 minutter siden):

Ta den du har. Helt sikkert bedre enn ingenting 😁

Ja, jeg gjorde det. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad jeg sluttet å drikke, det var en periode jeg drakk meg full minst 2 ganger i uka, men det var før pandemien. Nå drikker jeg ikke lenger. Alkohol skal man være forsiktig med.

Anonymkode: 1d296...0c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er glad jeg sluttet å drikke, det var en periode jeg drakk meg full minst 2 ganger i uka, men det var før pandemien. Nå drikker jeg ikke lenger. Alkohol skal man være forsiktig med.

Anonymkode: 1d296...0c5

Jeg er ikke glad for det akkurat nå. 

Skrevet
Glitter skrev (2 minutter siden):

Jeg er ikke glad for det akkurat nå. 

Du skrev at du ikke føler deg helt uten alkohol. Vet du hva det tomrommet egentlig består av?

Skrevet
Havfruen skrev (55 minutter siden):

Du skrev at du ikke føler deg helt uten alkohol. Vet du hva det tomrommet egentlig består av?

Nei. Men ensomhet er vel en stor del av det. 

Skrevet
Glitter skrev (4 minutter siden):

Nei. Men ensomhet er vel en stor del av det. 

Har du tro på at ting kan snu mtp det sosiale?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...