Gå til innhold

Går det greit å ta Antabus som er gått ut på dato?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Vhanja skrev (23 minutter siden):

Det er ingen som på magisk vis vil få deg til å se lyset.

Men du sier at du ruser deg fordi du kjeder deg og er ensom. Men du har fått så mange gode råd og tips over så lang tid om ting å fylle dagene dine med, men du har alltid en forklaring/unnskyldning for hvorfor du ikke ikke gjør det.

Dette er en gjenganger hos alle rusavhengige som ikke har noe ønske om å bli rusfri. 

Anonymkode: 225ec...6d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er meget dyktig til å snakke for deg :) 

Anonymkode: 73624...22b

Takk? 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du er motivert nok så klarer du å avstå fra rus med all den hjelpen du har fått og får.  

Jeg er nå motivert nok til at jeg tar Antabus selv om alt jeg vil er å drikke. 

Dette er en gjenganger hos alle rusavhengige som ikke har noe ønske om å bli rusfri. 

Hva vet du om hva jeg ønsker. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (7 minutter siden):

Hva vet du om hva jeg ønsker. 

Du sier jo selv at du har det best når du ruser deg. Og du er full av unnskyldninger og bortforklaringer og det er helt typisk. Jeg har jo vært der selv. Man slutter ikke å ruse seg før man er så lei og utslitt av det at man er åpen for endring. 

Skrevet
Glitter skrev (10 minutter siden):

Jeg er nå motivert nok til at jeg tar Antabus selv om alt jeg vil er å drikke. 

Jeg tenker at du skal ha kred for den uansett. Det er sterkt gjort.

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvis du er motivert nok så klarer du å avstå fra rus med all den hjelpen du har fått og får.  

Synes du hun får mye hjelp? Det synes virkelig ikke jeg. 

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (11 minutter siden):

Synes du hun får mye hjelp? Det synes virkelig ikke jeg. 

Ja, hun har jo selv sagt at hun får særbehandling og masse hjelp.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, hun har jo selv sagt at hun får særbehandling og masse hjelp.

Jeg synes ikke hun får mye hjelp i det hele tatt. Etter denne innleggelsen synes jeg tvert i mot hun får alt for lite oppfølging. 

Jeg synes også denne "Hvis du er motivert nok så klarer du .." blir for lettvinn å ty til. Å slutte med rus krever ofte ganske mye mer enn kun motivasjon. Motivasjon kommer og går hos alle mennesker, det er mye rundt personen som også bør være på plass. Selvsagt må personen selv gjøre en iherdig innsats, men rus er sammensatt og siver inn i alle mulige tenkelige deler av personens liv (jobb/vennskap/økonomi/familie/++) og krever derfor en langt bedre og gjennomtenkt strategi. 

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (21 minutter siden):

Jeg synes ikke hun får mye hjelp i det hele tatt. Etter denne innleggelsen synes jeg tvert i mot hun får alt for lite oppfølging. 

Jeg synes også denne "Hvis du er motivert nok så klarer du .." blir for lettvinn å ty til. Å slutte med rus krever ofte ganske mye mer enn kun motivasjon. Motivasjon kommer og går hos alle mennesker, det er mye rundt personen som også bør være på plass. Selvsagt må personen selv gjøre en iherdig innsats, men rus er sammensatt og siver inn i alle mulige tenkelige deler av personens liv (jobb/vennskap/økonomi/familie/++) og krever derfor en langt bedre og gjennomtenkt strategi. 

Hva bør være på plass sier du?

Anonymkode: 473a6...e19

Skrevet

Hva bør være på plass sier du?

Aktivitet på dagtid burde vært prioritert for mange uker siden. Det er heller ikke bare bare å finne noe ok å gjøre på fritiden. Det er slikt som høres så enkelt ut, men som kan være ganske vanskelig om personen har hatt et rusproblem over lengre tid.

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (13 minutter siden):

Aktivitet på dagtid burde vært prioritert for mange uker siden. Det er heller ikke bare bare å finne noe ok å gjøre på fritiden. Det er slikt som høres så enkelt ut, men som kan være ganske vanskelig om personen har hatt et rusproblem over lengre tid.

Enig!! Det er for dårlig rett og slett. Når nettverket er så lite så må hjelpere på banen tidlig. 

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (27 minutter siden):

Hva med å bruke litt tid sammen med barna sine?

Skrevet

Hva med å bruke litt tid sammen med barna sine?

Det synes jeg hun er riktig så flink til.

Jeg synes vi har snakket nok over hodet på Glitter nå. Nå er det tv-kamp.

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (16 minutter siden):

Det synes jeg hun er riktig så flink til.

Jeg synes vi har snakket nok over hodet på Glitter nå. Nå er det tv-kamp.

Jeg tenkte på at det er en fin fritidsaktivitet. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...