AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Trinity80 skrev (8 timer siden): Nå må vi slutte å behandle ‘motivasjon’ og ‘selvdisiplin’ som ett og samme ord. Man har ALLTID en motivasjon, men selvdisiplinen er det som så med. For deg @Glitter er din motivasjon dine barn. Men det er selvdisiplin du mangler. I alle livets aspekter. Man kan ikke skylde alt på psykdom. Man kan heller ikke fraskrive seg ansvar ved å skylde på sykdom. Anonymkode: 73624...22b 0 Siter
Glitter Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden (endret) Trinity80 skrev (10 timer siden): Nå må vi slutte å behandle ‘motivasjon’ og ‘selvdisiplin’ som ett og samme ord. Man har ALLTID en motivasjon, men selvdisiplinen er det som så med. For deg @Glitter er din motivasjon dine barn. Men det er selvdisiplin du mangler. I alle livets aspekter. Man kan ikke skylde alt på psykdom. Jeg skylder ikke alt på sykdom. Jeg har vært edru i over en uke nå. Endret 2 timer siden av Glitter 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Glitter skrev (34 minutter siden): Jeg skylder ikke alt på sykdom. Jeg har vært edru i over en uke nå. Hvorfor holder du deg ikke unna alkohol når du vet at det er skadelig for deg? Anonymkode: 73624...22b 0 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor holder du deg ikke unna alkohol når du vet at det er skadelig for deg? Anonymkode: 73624...22b Hun skriver jo at hun gjør det nå, tatt antabus også. 1 Siter
Glitter Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor holder du deg ikke unna alkohol når du vet at det er skadelig for deg? Anonymkode: 73624...22b Jeg prøver jo å holde meg unna alkohol? Men for et enkelt spørsmål. Hvis det var så lett så hadde det ikke vært så mange rusavhengige i landet. Da hadde alle bare sluttet. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Glitter skrev (6 minutter siden): Jeg prøver jo å holde meg unna alkohol? Men for et enkelt spørsmål. Hvis det var så lett så hadde det ikke vært så mange rusavhengige i landet. Da hadde alle bare sluttet. Vil du definere deg selv som alkoholiker? Anonymkode: aff8b...c6e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvorfor holder du deg ikke unna alkohol når du vet at det er skadelig for deg? Anonymkode: 73624...22b Rusen er jo problematisk fordi det gir lindring i øyeblikket og noen timer, og det er den følelsen som er så god. Men så må man betale en høy pris etterpå. Men den gode følelsen er så god at man likevel oppsøker den. Anonymkode: 225ec...6d0 0 Siter
Glitter Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vil du definere deg selv som alkoholiker? Anonymkode: aff8b...c6e Tja. Jeg definerer meg som rusavhengig av multiple stoffer. Alkohol, amfetamin, Ritalin og hasj. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Glitter skrev (29 minutter siden): Jeg prøver jo å holde meg unna alkohol? Men for et enkelt spørsmål. Hvis det var så lett så hadde det ikke vært så mange rusavhengige i landet. Da hadde alle bare sluttet. Jeg sier ikke det er lett. Men nå har jo du fått mye behandling da. Og noe burde du jo ha lært som du må bruke når behovet for rus melder seg. Du må jobbe knallhardt med deg selv i sånne situasjoner. Og du vet jo selv at du blir dårlig etterpå. Er rus en måte å rope om hjelp på kanskje? Anonymkode: 73624...22b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 58 minutter siden Skrevet 58 minutter siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Rusen er jo problematisk fordi det gir lindring i øyeblikket og noen timer, og det er den følelsen som er så god. Men så må man betale en høy pris etterpå. Men den gode følelsen er så god at man likevel oppsøker den. Anonymkode: 225ec...6d0 Jeg tenker at om man er motivert nok og jobber knallhardt med seg selv så er det mulig. Jeg har sett flere eksempler på at det er mulig og kjenner selv en tung narkoman som har klart det. Anonymkode: 73624...22b 0 Siter
Glitter Skrevet 54 minutter siden Forfatter Skrevet 54 minutter siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg sier ikke det er lett. Men nå har jo du fått mye behandling da. Og noe burde du jo ha lært som du må bruke når behovet for rus melder seg. Du må jobbe knallhardt med deg selv i sånne situasjoner. Og du vet jo selv at du blir dårlig etterpå. Er rus en måte å rope om hjelp på kanskje? Anonymkode: 73624...22b Hvordan tenker du at rusen skulle være en måte å rope hjelp på? Jeg sier hjelp når jeg trenger hjelp. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 45 minutter siden Skrevet 45 minutter siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg tenker at om man er motivert nok og jobber knallhardt med seg selv så er det mulig. Jeg har sett flere eksempler på at det er mulig og kjenner selv en tung narkoman som har klart det. Anonymkode: 73624...22b Men må også ha en sterk motivasjon som kommer innenfra, og ikke alle har det ... Anonymkode: 225ec...6d0 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 42 minutter siden Skrevet 42 minutter siden Glitter skrev (11 minutter siden): Hvordan tenker du at rusen skulle være en måte å rope hjelp på? Jeg sier hjelp når jeg trenger hjelp. Du har vel kanskje erfaring med at det har ført til hjelp og innleggelse? Anonymkode: 73624...22b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 41 minutter siden Skrevet 41 minutter siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men må også ha en sterk motivasjon som kommer innenfra, og ikke alle har det ... Anonymkode: 225ec...6d0 Ja.. Anonymkode: 73624...22b 0 Siter
Glitter Skrevet 38 minutter siden Forfatter Skrevet 38 minutter siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har vel kanskje erfaring med at det har ført til hjelp og innleggelse? Anonymkode: 73624...22b Joda, men jeg ruser meg ikke for å bli innlagt. Jeg ønsker ikke å være innlagt selv om det har vært mye av det. Ønsket det før, for det var så smertefullt å være hjemme alene, men jeg takler det bedre nå. 0 Siter
Osten Skrevet 15 minutter siden Skrevet 15 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor holder du deg ikke unna alkohol når du vet at det er skadelig for deg? Anonymkode: 73624...22b Dette er jo en uttalelse som er helt på trynet. Unnskyld meg, men hvorfor holder ikke alle mennesker seg unna ting de vet er skadelig for seg? Hvorfor dør folk av overdoser og alkoholforgiftning? Det er et komplisert spørsmål som har like mange svar som det er rusavhengige i verden. Du virker lite reflektert som kan stille et sånt spørsmål. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.