Gjest sluttet helt med melk Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Hei! For 3 år siden fikk jeg plutselig diare, magesmerter, masse luft i magen og slapphet/trøtthet som varte i mange måneder etter en pencilinkur. Jeg tok masse blodprøver, avføringsprøver og tarmen ble filmet innenfra uten at de fant noe galt. Legen ba meg kutte ut melkeprodukter, og da ble jeg bra igjen. Jeg testet negativt både på melkeproteinallergi og laktoseintoleranse (laktosebelastning). Likevel fikk jeg voldsom diare etter laktosebelastningen. Satt på do i to timer uten å kunne gå noe sted. Dette skjedde rett etter at laktosebelastningen var ferdig. Vanligvis pleier diaren å komme 12- 24 timer etter at jeg har spist noe med melk i, mens magesmerter, kvalme og luft kommer raskere. Hva er årsaken til at jeg ikke tåler melk? Er det laktoseintoleranse? Jeg spiser i dag ingen ting som inneholder melk, og tar derfor en kalktablett daglig (500 mg). Høres dette OK ut, eller burde jeg ta mer/mindre kalk. Er kvinne, 22 år og bruker ingen medisiner utover p-piller. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51485-melkeproteinintoleranse-eller-laktoseintoleranse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Kjære sluttet helt med melk For meg høres det ut som om du har laktoseintoleranse - og det passer veldig bra at du fikk en slik reaksjon etter laktosebelastningen - det sier mer enn all verdens prøver. Hvis det er laktoseintoleranse du har burde du kunne tåle hvit ost, men ikke brun, og litt syrnet melk. Du bør ta litt mer kalk - det er særlig viktig for kvinner, og pass på å få i deg nok D-vitamin også, f.eks. kalk med D-vitamin eller tran. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51485-melkeproteinintoleranse-eller-laktoseintoleranse/#findComment-204509 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.