Gjest Enero Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Jeg er en jente som for et halvt år siden fikk utført fettsuging på nedre del av mage. Jeg er slank fra før av så det var ikke snakk om så veldig mye, litt midt på og ørlite på hver side. Den "trusen" som skulle legge press på sårene var ubehagelig trang og gav meg vondt i magen. Jeg snakket med kirurgen min om dette, og han sa at det skulle være så trangt. Det resulterte i at jeg nok ikke brukte den hele døgnet, slik som jeg skulle. Nå, et halvt år etter, har jeg forsatt et parti med "klumpete", hard hud på den ene siden av magen. Under huden på midt på magen kan jeg også kjenne at det ligger ganske store "klumper". Dessuten er magen skjev, men skjevheten ligger i selve fettet på magen og skyldes ikke klumpene under huden. Jeg skal snart til kontroll hos kirurgen min igjen, og jeg vil gjerne ha et objektivt syn på noen spørsmål i denne anledning: - Kan jeg forvente at han vil legge skylden for denne mislykkede (?) operasjonen på meg, siden jeg ikke brukte kompresset nok? - Er "klumpene" vanlig så lenge etter et slikt inngrep, og kommer de til å forsvinne etterhvert? - Kan jeg kreve å få rettet opp skjevheten på magen? På forhånd tusen takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51512-mislykket-fettsuging/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg Skrevet 5. mai 2002 Del Skrevet 5. mai 2002 Fastere partier i underhudsvevet som kjennes som klumper kan vaere normalt i tilhelingsfasen som kan vare helt opp til et halvt aar. Hvis alt ikke er bra da, synes jeg du skal henvende deg til legen som gjorde operasjonen. Hvis skjevhet av betydning bestaar, vil han sikkert gjoere hva han kan for aa loese problemet for deg. Kompresjonsplagget som du skal bruke etter operasjonen er ikke avgjoerende i denne sammenheng. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/51512-mislykket-fettsuging/#findComment-207164 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.