Gå til innhold

FU: Snakker du britisk eller amerikansk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En blanding - amerikanere tror jeg er engelsk mens engelskmenn tror jeg er amerikansk. Men jeg er enig med deg i at engelsk er finest/mest personlighet...

Hver søndag ser jeg to timer med Eastenders - vet ikke helt hvordan det ville være hvis jeg tok den dialekten men...

hilsen

Annonse

Amerikansk, etter at vi bodde der da jeg var liten. Husker fortsatt mamma måtte fortelle meg at det var noen bokstaver som het æ, ø og å da vi kom hjem, og jeg lo og lo og trodde henne ikke :)

Opp gjennom skoletiden har jeg erfaring både med kjeft fra lærere som skulle ha meg til å snakke britisk og en lærer som til og med godtok at jeg skrev amerikansk, så lenge det var gjennomført...

Men jeg snakker ikke SÅ bredt altså.... :)

Annonse

Det er nok mest britisk i den engelsken undertegnede presterer, tror jeg. Merkelig, forresten, hvor perfekt det høres ut inne i hodet mitt og så forvrengt det blir i det ordene passerer strupen..! ;o)

*stokker tunga*

DET var en god måte å beskrive det på!

*flire*

Jeg var på ferie med min amerikanske mann, og jeg skulle takke for gjestfriheten til tanten og onkelen. "Thank you so much for the hostility!" sa jeg.....

Lignet litt for mye på hospitality.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...