Gå til innhold

kronisk underernært


peetmor

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva skjer med et barn som har vært kronisk underernært i de første leveårene. Vil dette bety noe for barnets fremtidige helse. Barnet er i dag 4 1/2 år,17 kg og 97 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, lege

Det er dessverre ting som tyder på at kronisk underernæring de første leveårene kan påvirke fremtidig helse negativt. Dette er imidlertid ingen absolutt sannhet, og det er ikke mulig å si hvor mye det vil bety for akkurat det barnet du snakker om. Hva som er årsaken til undrernæringen vil også være av betydning. Jeg har ikke lengde- vekttabellene tilgjengelig her jeg arbeider nå, og kan dessverre ikke vurdere de tallene du oppgir. Slike tall blir også vurdert ikke bare alene, men også i forhold til tidligere utvikling.

Svar på Doktor Online kan ikke erstatte en legekonsultasjon.

Dersom du ønsker en sikrere vurdering av de problemstillingene du reiser i innlegget ditt, bør du diskutere det med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...