tomatos Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Nå er d ikke mye gøy her. Min første eksamen har gått rett i dass. Mens de andre hadde eksamen, så lå jeg på sykehuset med oksygen tilførsel. dette hjalp meg veldig bra. så d blei snakka, om jeg skulle få, 1 sånn maskin å ha hjemme. bruksanvisningen i eska med astma sprayen for anfall, så står d ett tak på max doser i døgnet. hvordan er d når jeg har fått foreskrevet fra legen, at jeg skal ta ved behov. & jeg allerede tidlig på dagen medisinert meg over den grensen. grunnet fryktlig surklig & piping, samt vansker med å puste. jeg har i alle år til nå, bar fortsatt å bruke medisinen. & vekslet på forstøver & anfalls medisinen. her i går kveld var jeg surklen & potte tett, som vanlig , at ansiktet mitt begynte å bli blått (fikk jeg høre av gjestene mine etterpå). jeg fikk hverken luft inn eller ut. dette er jeg vant til. for d skjer flere ganger daglig d. jeg tok noen doser med anfalls medisinen, som jeg alltid pleier å gjøre. kort tid etterpå begynte jeg å skjelve sånn, & fikk 1 sånn hjertebank. så d jeg lurer på er: er d galt/feil av meg å fortsette å ta medisinen min, etter at max doser for lenge & lengst etter bruksanvisningen, er oppnådd??eller betyr ikke den max dosen noen ting, som helst, når legen min har foreskrevet medisinen for behov. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52570-hardt-med-astma-i-disse-giftige-pollentider-med-frodig-gress/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kisseypooh Skrevet 8. mai 2002 Del Skrevet 8. mai 2002 Hei igjen!! Skrive til deg overalt eg i dag, har så dårlig hukommelse at eg ikkje klare å huske ka du hadde skreve i da eina innlegget te eg komme te da nesta visst du skjønne... Du må da for gudsskyld ikkje slutte å ta medisinene dine når du har behov for dei, då veit vel me alle koss da hadde enda... Ska me følge vedleggene så hadde me ikkje fått nok medisin til å klare oss gjennom eit lite anfall ein gong... Da e ihvertfall mi meining!!! Koz 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52570-hardt-med-astma-i-disse-giftige-pollentider-med-frodig-gress/#findComment-210653 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poetica Skrevet 9. mai 2002 Del Skrevet 9. mai 2002 Jeg tror de fleste av oss har syndet mot doseringen. Det har i hvertfall jeg. Det har skjedd utallige ganger at jeg har tatt 10 forstøvere på rad f eks, for å på den måten prøve å unngå innleggelse. Økt puls får jeg av bare en gang, jeg da, det er jo en bivirkning av disse preparatene. Hvis det derimot er snakk om f eks adrenalinsprøyter, så stiller saken seg helt annerledes, de må man være ytterst forsiktig med å overmedisinere, det er jo farlig. Det samme gjelder forsåvidt theophyllin også, selv om jeg øker dosen i blant selv der også, men jeg vet godt hvor grensa mi ligger. Men det er klart at hvis behovet for medisiner øker, bør en se om det er på tide med opptrapping av inhalasjonskortisonen, eller kanskje en Prednisonkur er nødvendig. Uansett, legen er der for deg, ikke vær redd for å bruke h*n. God bedring, håper at det blir bedre for deg etterhvert! (Kan du ikke medisineres med vanlig allergimedisin i tillegg, da?) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/52570-hardt-med-astma-i-disse-giftige-pollentider-med-frodig-gress/#findComment-211117 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.