Gå til innhold

En mann drevet i døden.....


Gjest 5barnsmor

Anbefalte innlegg

Gjest 5barnsmor

Jeg går rundt om dagen og er småsint, ikke på noen spesielle men på "noe". En mann vi kjenner tok selvmord på mandag pga hets og personforfølgelse. Jeg synes det er så grusomt at jeg ikke vet helt hvordan jeg skal få det av meg. Denne mannen hadde gjort noe lite lurt for en mann på ca35 år, han hadde hatt sex med en på 15 (frivillig fra begges side) hun var datter av hans samboer. Veldig lite smart - ok! Etter en stund fortalte hun om det og han ble anmeldt - ok! Han driver eget firma og tok sine ansatte inn på møte og bekjente alt sammen inkludert at han ville ta den straffen for en slik tåpelig handling. Men så begynte bråket....eks dama nå gav ham beskjed om at hun ikke kom til å la ham være før livet hans var ødelagt. Jeg har ikke belegg for å si at hun står bak alt han ble utsatt for, men helt uskyldig er hun vel ikke. Kundene begynte å forsvinne, folk spyttet på bilene til firmaet (ikke bare hans men de ansatte også) de viste fing når de kjørte forbi eller møtte ham på vegen. Når biler kjørte forbi huset hans (tett inntil riksvegen) fløytet de med hornet til alle døgnets tider. Vi bor på en øy og her virker det som om brorparten har deltatt - uten engang å kjenne noen av de involverte. Jeg kjenner dem heller ikke privat men har hatt mye med ham å gjort gjennom firma.....vi har skilt person fra sak og holdt oss utenfor alt sammen. Jeg bifaller overhode ikke handlingen hans, men gir det noen rett til å drive slik "krig" mot et annet menneske? Spesielt dem som ikke har noe med saken å gjøre? Mannen var fra seg av anger og den siste uken ble han ikke sluppet ut av syne i frykt for det som nå har skjedd....jeg synes det er helt forferdelig. Hvem er så feilfri og uten dumme handlinger at de med god samvittighet kan drive et menneske i døden? Og ikke kan man si at det var ikke meningen - hvordan vet man vel hva som skjer når et menneske blir så totalt forfulgt hele døgnet? Jeg forstår at hennes familie og venner er sinte og jeg mener han fortjener den straffen for omgang med mindreårig, men gir det oss rett til i tillegg ødelegge hele livet - bokstavelig talt....Jeg lurer på om de er fornøyd nå når han er død, eller om de er anstendige nok til å erkjenne at de gikk for langt....Å la følelsene ta overhånd er farlig - det ser vi nå. Måtte bare få det ut, for jeg føler meg "groggy" om dagen. Jeg skal i vertfall i begravelsen i respekt til hans sønn på 16 og foreldrene som nå har mistet en kjær fordi han viste dårlig dømmekraft i en fristelsessituasjon.

trist og lei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    18

  • Kamilla

    4

  • Anki

    3

  • x-ar

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest indianlady

Denne mannen hadde gjort noe lite lurt for en mann på ca35 år, han hadde hatt sex med en på 15 (frivillig fra begges side) hun var datter av hans samboer. Veldig lite smart - ok! Etter en stund fortalte hun om det og han ble anmeldt - ok!

Hva veit du om det var frivillig fra begges side,var du der da det skjedde?Du dømmer jo jenta som ble utsatt for insest,synes du det er ok .Han har jo ødelagt jente psyckisk og det skal noe til for henne å få et normalt liv.Hun må leve med det resten av livet !!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indianlady

Denne mannen hadde gjort noe lite lurt for en mann på ca35 år, han hadde hatt sex med en på 15 (frivillig fra begges side) hun var datter av hans samboer. Veldig lite smart - ok! Etter en stund fortalte hun om det og han ble anmeldt - ok!

Hva veit du om det var frivillig fra begges side,var du der da det skjedde?Du dømmer jo jenta som ble utsatt for insest,synes du det er ok .Han har jo ødelagt jente psyckisk og det skal noe til for henne å få et normalt liv.Hun må leve med det resten av livet !!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Denne mannen hadde gjort noe lite lurt for en mann på ca35 år, han hadde hatt sex med en på 15 (frivillig fra begges side) hun var datter av hans samboer. Veldig lite smart - ok! Etter en stund fortalte hun om det og han ble anmeldt - ok!

Hva veit du om det var frivillig fra begges side,var du der da det skjedde?Du dømmer jo jenta som ble utsatt for insest,synes du det er ok .Han har jo ødelagt jente psyckisk og det skal noe til for henne å få et normalt liv.Hun må leve med det resten av livet !!!!!

Ja, men herregud, ei jente på 15 år i dag er ikke det mest uskyldige i verden heller da

tror de kan være med på det aller meste jeg, men det som er så dumt at de etterpå kan hevde at dette var ufrivillig etc. og alle synes så synd på de og stakkar og dull og dall.

Jeg sier ikke at det er ertt av en mann på 35 år og ha sex med en jentunge på 15, men jentunger på 15 er ikke helt uskyldige....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Denne mannen hadde gjort noe lite lurt for en mann på ca35 år, han hadde hatt sex med en på 15 (frivillig fra begges side) hun var datter av hans samboer. Veldig lite smart - ok! Etter en stund fortalte hun om det og han ble anmeldt - ok!

Hva veit du om det var frivillig fra begges side,var du der da det skjedde?Du dømmer jo jenta som ble utsatt for insest,synes du det er ok .Han har jo ødelagt jente psyckisk og det skal noe til for henne å få et normalt liv.Hun må leve med det resten av livet !!!!!

Tullprat fra ende til annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rusle

Med "alle" bygdas innbyggere som mobbere, så er dette tragisk.

Han hadde innrømmet det og ville ta den straffen som kom. Det er da folk bør heve seg over slike primitive hevnaksoner.

Alle kan vi gjøre noe dumt, men ingen fortjener å måtte velge å dø for det de har gjort.

De som var med på å "tvinge" ham i døden håper jeg har fått seg en tankevekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pIott

Ja, men herregud, ei jente på 15 år i dag er ikke det mest uskyldige i verden heller da

tror de kan være med på det aller meste jeg, men det som er så dumt at de etterpå kan hevde at dette var ufrivillig etc. og alle synes så synd på de og stakkar og dull og dall.

Jeg sier ikke at det er ertt av en mann på 35 år og ha sex med en jentunge på 15, men jentunger på 15 er ikke helt uskyldige....

"men jentunger på 15 er ikke helt uskyldige"

Du kan ikke vite noen ting om akkurat denne 15 år gamle jenta det er snakk om her. Kjenner du de involverte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men herregud, ei jente på 15 år i dag er ikke det mest uskyldige i verden heller da

tror de kan være med på det aller meste jeg, men det som er så dumt at de etterpå kan hevde at dette var ufrivillig etc. og alle synes så synd på de og stakkar og dull og dall.

Jeg sier ikke at det er ertt av en mann på 35 år og ha sex med en jentunge på 15, men jentunger på 15 er ikke helt uskyldige....

Nåda, du synes ikke du gaper litt vel høyt, når du tør uttale deg på vegne av alle 15 årige jenter? Faktum er at de FLESTE jenter på 15år faktisk er uskyldige. Debutalderen for sex er faktisk i gjennomsnitt over 17 år i dag.

Jeg foreslår at vi sier at _enkelte_ jenter ikke er uskyldige i 15 årsalderen jeg, så har vi begge vårt på det tørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5barnsmor

Denne mannen hadde gjort noe lite lurt for en mann på ca35 år, han hadde hatt sex med en på 15 (frivillig fra begges side) hun var datter av hans samboer. Veldig lite smart - ok! Etter en stund fortalte hun om det og han ble anmeldt - ok!

Hva veit du om det var frivillig fra begges side,var du der da det skjedde?Du dømmer jo jenta som ble utsatt for insest,synes du det er ok .Han har jo ødelagt jente psyckisk og det skal noe til for henne å få et normalt liv.Hun må leve med det resten av livet !!!!!

De var ikke i biologisk i slekt og jeg dømmer ikke jenta, tvert om så burde han hatt vett til å stoppe det.....de var på hyttetur og hun ville gjerne reise med ham igjen, så jeg tror ikke det var ufrivillig....han var heller ikke anmeldt for voldtekt men for intimt samvær med mindreårig....jeg mener allikevel ikke det er riktig at en mann skal utsettes for slik hets at han tar sin død av det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. Det hørtes trist ut.

Skjønner du er trist og lei.

Klem

Er ikke enig med deg. Synes det hørtes ganske velfortjent ut. Ingen som har sex med mindreårige fortjener å ha det bra. De som har blitt misbrukt har blitt ødelagt for resten av livet. Ingen vettuge mennesker på 35 har sex med noen på 15. Den voksne har alltid ansvaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke enig med deg. Synes det hørtes ganske velfortjent ut. Ingen som har sex med mindreårige fortjener å ha det bra. De som har blitt misbrukt har blitt ødelagt for resten av livet. Ingen vettuge mennesker på 35 har sex med noen på 15. Den voksne har alltid ansvaret.

Ja, men det er jo ikke misbruk om personen ville selv.-- Uetisk ja , men mishandling nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var ikke i biologisk i slekt og jeg dømmer ikke jenta, tvert om så burde han hatt vett til å stoppe det.....de var på hyttetur og hun ville gjerne reise med ham igjen, så jeg tror ikke det var ufrivillig....han var heller ikke anmeldt for voldtekt men for intimt samvær med mindreårig....jeg mener allikevel ikke det er riktig at en mann skal utsettes for slik hets at han tar sin død av det....

Hei 5barnsmor,

De behøver ikke være i slekt for at det skal kalles incest. Et sexuelt forhold mellom et barn og en ansvarsperson betegnes ofte som incest.

Jeg er forsåvidt enig i at han åpenbart ikke bør hetses til døde, men det er likevel han som har det hele og fulle ansvaret her, siden jenten er under 16 år.

Og jeg synes faktisk mer synd på jenten som nå trolig sliter med skyldfølelser fordi saken ble anmeldt og det gikk som det gikk. Ikke bare var forholdet ulovlig, hun måtte også gjennomgå i retten, og nå har han tatt selvmord - og en del legger nok "ansvaret" på henne. Det er selvsagt 100% hans eget ansvar.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De var ikke i biologisk i slekt og jeg dømmer ikke jenta, tvert om så burde han hatt vett til å stoppe det.....de var på hyttetur og hun ville gjerne reise med ham igjen, så jeg tror ikke det var ufrivillig....han var heller ikke anmeldt for voldtekt men for intimt samvær med mindreårig....jeg mener allikevel ikke det er riktig at en mann skal utsettes for slik hets at han tar sin død av det....

Helt enig med deg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er jo ikke misbruk om personen ville selv.-- Uetisk ja , men mishandling nei.

Det er misbruk å ha sex med BARN, fordi han/hun er ikke (under loven) gammel nok til slikt.

Det er ulovlig - enten det er "frivillig" eller ei - nettopp fordi det er så lett å "overtale" barn.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er jo ikke misbruk om personen ville selv.-- Uetisk ja , men mishandling nei.

Man kan ikke snakke om at ting er frivillig når den ene er et barn og den andre en voksen. Uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt: Hvordan vet du om det var frivillig eller ikke fra jentas side??

Jeg syns det er helt sykt av en mann på 35 år å ha sex med ei jente på 15, men det er nå så... Så at samboeren hans ble forbanna, det skjønner jeg så innmari godt. det er tross alt han som har det hele og fulle ansvaret for at det ikke skulle ha skjedd i det hele tatt. Selvfølgelig _kan_ hun ha vært med på det frivillig for alt jeg vet, men han burde ha unngått det!

Jeg syns på en måte det blir litt feil å uten videre si at han ble "drevet i døden", jeg. Hva om det var skyldfølelsen som drev han til selvmord? Selvfølgelig har han ikke fortjent trakassering fra Gud og hvermann, men...

Å legge skylda på jenta og mora hennes blir i hvert fall helt totalt feil. Hva om jenta ble misbrukt? Hun sitter garantert med dønn dårlig samvittighet for at hun i det hele tatt sa noe om det. Men at han valgte å ta sitt eget liv var hans eget valg, ikke hennes.

Høres sikkert iskaldt ut..men jeg syns faktisk det er jenta som fortjener sympatien her.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cheerleader

Det var vel en grunn til at hun jenta fortalte det, også. Uansett, en voksen må vite bedre enn å ha sex med en liten tenåringsjente, samme hva.

Husk, han hadde sex med en 15-åring, det er vel å regne som pedofili, eller hva?

Og det, det er langt mer enn bare en tabbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er misbruk å ha sex med BARN, fordi han/hun er ikke (under loven) gammel nok til slikt.

Det er ulovlig - enten det er "frivillig" eller ei - nettopp fordi det er så lett å "overtale" barn.

Med vennlig hilsen

Men man skal jo ikke drive en person til døden. Det syns jeg blir _for_ ille!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man skal jo ikke drive en person til døden. Det syns jeg blir _for_ ille!!!!!!!!!!!!!!!!

Nei, men det er (som Anki påpeker) ingen som vet om noen har "drevet ham til døden".

Han har hatt sex med et barn, og så er det jo ikke rart folk reagerer. Den eneste som er ansvarlig for dette er ham selv - ihvertfall ikke jenten (eller familien) som er ofrene.

Det er utrolig hvordan folk bedriver ansvarsfraskrivelse for gjerningsmannen. Det er ikke ham det er "synd på" - det var han som misbrukte jenten, og ikke omvendt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...