Gå til innhold

En mann drevet i døden.....


Gjest 5barnsmor

Anbefalte innlegg

Gjest Morsk

Når jeg leser innlegget hennes så får jeg følelesen av at det er en kjempestor mobbehistorie og at det er noe alle her har vært med på. Det er det jeg reagrerer på. Mulig jeg misforstår men dette var bare så langt i fra det inntrykket jeg har hatt av denne saken.

Når det gjelder skylddelingen jeg sikter til så gjelder det hvem som har skyld i det som skjedde mellom de to. Jeg mener at ingen av oss har belegg for å uttale oss om hvem som er synderen i saken. Jeg synes at når hun beskriver det han har gjort som "lite lurt". Ja da virker det som hun anser dette som en filleting.

Hvem vet hva som har skjedd? Bare de involverte går jeg ut i fra. Det er kun de som vet hva som virkelig har skjedd og som kan fordele "skyld" mellom de to.

Det var det jeg reagerte på. Som sagt så er det mulig jeg har misforstått innlegget til 5barnsmor, men vi bor tydeligvis veldig langt fra hverandre på denne øyen.............

Mvh

Forbrytelser av denne typen etterlater bare tapere i de familier slik skjer, derom er det ingen tvil, og selvsagt skal jenta overhode ikke lastes for noe.

Jeg oppfatter mer innlegget som en advarsel om hva det kan føre til når ellers siviliserte folk lar seg rive med i massepsykose på små steder. Handlinger som ikke komme offeret til gode, tvert imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    18

  • Kamilla

    4

  • Anki

    3

  • x-ar

    3

Mest aktive i denne tråden

*Jeg tar ditt tema-skifte som bekreftelse på det jeg skrev.*

Det var intet temaskifte fra min side, men en paralell til ditt temaskifte, hvor du førsøkte å si at det bare finnes mobbere så lenge de er dømt av en domstol.

Det vil i praksis si nesten ingen i Norges land.

Tror du det er så få av dem ?

Ser du noen her som benekter at mobbing forekommer?

Ikke det...?

Ikke jeg heller.

Lykke til!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Ser du noen her som benekter at mobbing forekommer?

Ikke det...?

Ikke jeg heller.

Lykke til!

Med vennlig hilsen

*Ser du noen her som benekter at mobbing forekommer?*

Nei men nesten. Du har forsøkt si at

ingen bedriver mobbing med mindre det er bevist utfra rettstatens krav til bevis.

Det vil i praksis si at mobbing er et nesten ikke-eksisterende fenomen.

Med et slik virkelighetsfjernt utgangspunkt er det vel kanskje ikke så rart allikevel at du drar 5barnsmor's troverdighet i tvil.

*Lykke til!*

God bedring !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Ser du noen her som benekter at mobbing forekommer?*

Nei men nesten. Du har forsøkt si at

ingen bedriver mobbing med mindre det er bevist utfra rettstatens krav til bevis.

Det vil i praksis si at mobbing er et nesten ikke-eksisterende fenomen.

Med et slik virkelighetsfjernt utgangspunkt er det vel kanskje ikke så rart allikevel at du drar 5barnsmor's troverdighet i tvil.

*Lykke til!*

God bedring !

Du skriver: "Nei men nesten."

Ah! "nesten" *ler*

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Du skriver: "Nei men nesten."

Ah! "nesten" *ler*

Med vennlig hilsen

*Ah! "nesten" *ler*

"Nesten" henspeiler seg på det lille antall som er dømt for mobbig, og som i følge deg er de eneste som kan sies ha drevet med det.

Forøvrig kan du spare det fårete fliret ditt til humoristiske tråder, og ikke tilsvine en tråd med tema seksualforbrytelse og selvmord med slik.

Men å appellere til en person som kaller et avlidt dypt ulykkelig menneske for KREK to dager etter selvmordet, om å utvise folkeskikk er nok desverre fånyttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk at en sak skal ende på en slik måte. Her er det bare tapere, både samboeren og datteren har lidd mye. Og mannen som tar sitt liv i ren fortvilelse er dypt tragisk.

Nå går jeg ut fra at din fremstilling er korrekt, og da er det ikke mye pent man kan si om mobberne. Mange vil si at han ikke fortjente bedre, men hvem har utnevnt dem til dommere over han? Vi har domstoler for denslags. At han fortjente straff for det han har gjort er det ingen tvil om, men folk forstår ikke at de kan drive andre til selvmord ved mobbing. Det er dypt tragisk, og noe som burde får alle og enhver til å tenke seg godt om før de mobber.

Ellers ser jeg at en person kaller han for et krek. Det er et utsagn man burde unngått, av respekt for den døde og hans familie!

Når det kommer til overgrepssaker så skriker endel personer opp mot dem som er anklaget. Det er så ufattelig lett å si at en person er skyldig, før en rettsak! Men, ettersom jeg jeg vet er ingen skyldig før en rettsak, så spar skrikingen til de er dømt. Legg ikke flere byrder på deres skuldre. De kan faktisk være uskyldige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tragisk at en sak skal ende på en slik måte. Her er det bare tapere, både samboeren og datteren har lidd mye. Og mannen som tar sitt liv i ren fortvilelse er dypt tragisk.

Nå går jeg ut fra at din fremstilling er korrekt, og da er det ikke mye pent man kan si om mobberne. Mange vil si at han ikke fortjente bedre, men hvem har utnevnt dem til dommere over han? Vi har domstoler for denslags. At han fortjente straff for det han har gjort er det ingen tvil om, men folk forstår ikke at de kan drive andre til selvmord ved mobbing. Det er dypt tragisk, og noe som burde får alle og enhver til å tenke seg godt om før de mobber.

Ellers ser jeg at en person kaller han for et krek. Det er et utsagn man burde unngått, av respekt for den døde og hans familie!

Når det kommer til overgrepssaker så skriker endel personer opp mot dem som er anklaget. Det er så ufattelig lett å si at en person er skyldig, før en rettsak! Men, ettersom jeg jeg vet er ingen skyldig før en rettsak, så spar skrikingen til de er dømt. Legg ikke flere byrder på deres skuldre. De kan faktisk være uskyldige!

Du skrev: "Legg ikke flere byrder på deres skuldre. De kan faktisk være uskyldige!"

5barnmors skrev: "og bekjente alt sammen inkludert at han ville ta den straffen"

===

Alle er enige at mobbing ikke er "av det gode". Ingen her har forfektet at han "burde" mobbes.

Poenget her er at å spekulere i årsaken til selvmord er nettopp det: spekulasjon.

Og jeg må innrømme at jeg føler mer med jenten som nå trolig sitter (uskyldig) igjen med en "skylden" for det som han har gjort.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Du skrev: "Legg ikke flere byrder på deres skuldre. De kan faktisk være uskyldige!"

5barnmors skrev: "og bekjente alt sammen inkludert at han ville ta den straffen"

===

Alle er enige at mobbing ikke er "av det gode". Ingen her har forfektet at han "burde" mobbes.

Poenget her er at å spekulere i årsaken til selvmord er nettopp det: spekulasjon.

Og jeg må innrømme at jeg føler mer med jenten som nå trolig sitter (uskyldig) igjen med en "skylden" for det som han har gjort.

Med vennlig hilsen

*Poenget her er at å spekulere i årsaken til selvmord er nettopp det: spekulasjon.*

For snart 5te gang, hvem andre enn deg selv er det som spekulerer her ???

Med ditt illestinkende bidrag her i form av løgninsinuasjoner mot 5barnsmor og skjellsord mot nylig avdøde selvmordsoffer, burde du snart ha vett og skam nok til å kutte kveruleringea i en tråd med et slik alvorlig tema som utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Poenget her er at å spekulere i årsaken til selvmord er nettopp det: spekulasjon.*

For snart 5te gang, hvem andre enn deg selv er det som spekulerer her ???

Med ditt illestinkende bidrag her i form av løgninsinuasjoner mot 5barnsmor og skjellsord mot nylig avdøde selvmordsoffer, burde du snart ha vett og skam nok til å kutte kveruleringea i en tråd med et slik alvorlig tema som utgangspunkt.

Hvis du ikke liker mine innlegg....

(regner med du kan resten selv?)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev: "Legg ikke flere byrder på deres skuldre. De kan faktisk være uskyldige!"

5barnmors skrev: "og bekjente alt sammen inkludert at han ville ta den straffen"

===

Alle er enige at mobbing ikke er "av det gode". Ingen her har forfektet at han "burde" mobbes.

Poenget her er at å spekulere i årsaken til selvmord er nettopp det: spekulasjon.

Og jeg må innrømme at jeg føler mer med jenten som nå trolig sitter (uskyldig) igjen med en "skylden" for det som han har gjort.

Med vennlig hilsen

Selvsagt føler jeg også med denne jenta som mest sansynlig vil slite med dette i store deler av sitt liv. For henne og dem rundt henne er dette tragisk.

Når jeg skrev det med ''legg ikke flere byrder...*, så var ikke det direkte linket til denne saken. Det var rent generelt i saker der det er snakk om et overgrep. Jeg synes det er altfor ''lett'' å fordømme folk, FØR en eventuell rettsak. Man er faktisk uskyldig inntil det motsatte er bevist.

Angående mobbing. Mangt et menneske er blitt ødelagt for livstid av mobbing. Det gjelder både på skole, i arbeidslivet og ellers. Jeg vil bare si at dem som mobber bør tenke seg veldig godt om. De bør vite hva de kan drive et menneske til å gjøre. Hvis de driver et menneske til å begå selvmord, hvordan kan de etterpå sitte med ren samvittighet? Eller, vil de da selv slite med tanker om at de har ødelagt, nærmest drept et annet menneske?

Alle bør tenke seg grundig om FØR de fordømmer, før de mobber, før de gjør seg til dommere over andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Hvis du ikke liker mine innlegg....

(regner med du kan resten selv?)

Med vennlig hilsen

*(regner med du kan resten selv?)*

Selvsagt, den floskelen er like mosegrodd som resten av ditt forutsigbare møl hver gang du panisk flykter fra ubehagelige spørsmål.

Det stilles allikevel påny med korreksjon for antallet:

For snart 6te gang, hvem andre enn deg selv er det som spekulerer her ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5barnsmor

hmmm...... er visst flere som bor på samme øy.....

Klart trist at han valgte å ta sitt eget liv - det er forferdelig trist når noen velger den utveien!

Jeg reagerer på innlegget ditt, fordi jeg syns det høres veldig overdrevet ut! Du sitter faktisk og legger skylden på nesten 20.000 personer - med ekssamboeren i spissen. Når sånt skal gjøres, så syns jeg du i alle fall burde kjent saken fra begge sider - det høres ikke helt ut som at du gjør det!

Jeg har ikke hørt om den hetsen og krigen mot han som du snakker om. Og om et firma går dårlig, så kan jo det være mange årsaker til det!

Og så tilslutt lurer jeg på; de som angrer, hvordan kan de på en anstendig måte erkjenne at de gikk for langt? Et innlegg i AV?

Nei, dette ble litt for dumt!

Hei.

Du har få såvidt rett i at jeg ikke kjenner saken fra begge sider, jeg kjenner den fra arbeidernes side slik de har fått den fremlagt. Jeg har jo også hørt endel rykter selvfølgelig, i tillegg har jeg vært vitne til en del av det han har gjennomgått...

Jeg tror ikke hele øya har vært med på dette, faktisk så tror jeg det fremdeles er noen som ikke har hørt noe som helst. Jeg har IKKE belegg for å si noe som helt om hva samboeren hans har gjort, jeg har bare blitt fortalt at hun ville ødelegge livet hans....noe enhver kan si i en presset situasjon. Jeg tror heller ikke hets fra jenta, moren og deres nærmeste familie er nok til at han tar sitt liv, fordi hvis han virkelig angret så ville han føle at de hadde rett til å være slik (han ville kanksje til og med finne det godt at de fikk reagere det av seg) Det jeg føler er galt er når mennesker litt lenger ute i periferien tar på seg en rolle som indignerte på jentas vegne og begynner denne hetsen....han faktisk mottatt drapstrusler i brevsform. Den største skadelidende her er uansett jenta, hun må leve resten av livet med dette over seg pga voksne menneskers handlinger. Hun har ingen skyld i at de var sammen uansett, det er slett ikke uvanlig at en 15åring får slike følelser for en voksen mann, han har det fulle ansvar for at han ikke forhindret dette. At en 15 åring ikke forstår at hun kommer til å angre senere er helt normalt men en på 35 burde forstått det. Selvmordet har han selv valgt å utføre, men var det riktig av alle disse som egentlig bare har hørt fra en som har hørt noe å oppføre seg slik? Hva skal vi med rettsvesenet da? Jeg tror neppe foreldrene hans klappet ham på skuldrene for de handlinger han hadde begått, men fortjente de å være vitne til hvordan han ble plaget? (de bor på andre siden av vegen + at de har holdt oppsyn med ham den siste tiden fordi han var klar for Sandviken sykehus (hadde ikke fått plass enda) Det er til syvende og sist jenta som er den tapende part her...jeg ville foretrukket at folk viste sitt sinne ved å være ekstra god mot meg fremfor å plage ham, fordi alle som ikke vet noe om saken nå muligens vil se skjevt til jenta og moren. Jeg vet faktisk ikke hvem de er engang og det synes jeg er likebra....men kanskje de føler skyld - for det andre mennesker har gjort. Det jeg ville med innlegget var å få av den frustrasjon og fortvilelse jeg følte fordi ingen har tjent noe på dette selvmordet , det finnes bare tapere.

Jeg tenkte ikke på en annonse i AV , men snarere at de ikke gjør noe slik igjen....

hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Du har få såvidt rett i at jeg ikke kjenner saken fra begge sider, jeg kjenner den fra arbeidernes side slik de har fått den fremlagt. Jeg har jo også hørt endel rykter selvfølgelig, i tillegg har jeg vært vitne til en del av det han har gjennomgått...

Jeg tror ikke hele øya har vært med på dette, faktisk så tror jeg det fremdeles er noen som ikke har hørt noe som helst. Jeg har IKKE belegg for å si noe som helt om hva samboeren hans har gjort, jeg har bare blitt fortalt at hun ville ødelegge livet hans....noe enhver kan si i en presset situasjon. Jeg tror heller ikke hets fra jenta, moren og deres nærmeste familie er nok til at han tar sitt liv, fordi hvis han virkelig angret så ville han føle at de hadde rett til å være slik (han ville kanksje til og med finne det godt at de fikk reagere det av seg) Det jeg føler er galt er når mennesker litt lenger ute i periferien tar på seg en rolle som indignerte på jentas vegne og begynner denne hetsen....han faktisk mottatt drapstrusler i brevsform. Den største skadelidende her er uansett jenta, hun må leve resten av livet med dette over seg pga voksne menneskers handlinger. Hun har ingen skyld i at de var sammen uansett, det er slett ikke uvanlig at en 15åring får slike følelser for en voksen mann, han har det fulle ansvar for at han ikke forhindret dette. At en 15 åring ikke forstår at hun kommer til å angre senere er helt normalt men en på 35 burde forstått det. Selvmordet har han selv valgt å utføre, men var det riktig av alle disse som egentlig bare har hørt fra en som har hørt noe å oppføre seg slik? Hva skal vi med rettsvesenet da? Jeg tror neppe foreldrene hans klappet ham på skuldrene for de handlinger han hadde begått, men fortjente de å være vitne til hvordan han ble plaget? (de bor på andre siden av vegen + at de har holdt oppsyn med ham den siste tiden fordi han var klar for Sandviken sykehus (hadde ikke fått plass enda) Det er til syvende og sist jenta som er den tapende part her...jeg ville foretrukket at folk viste sitt sinne ved å være ekstra god mot meg fremfor å plage ham, fordi alle som ikke vet noe om saken nå muligens vil se skjevt til jenta og moren. Jeg vet faktisk ikke hvem de er engang og det synes jeg er likebra....men kanskje de føler skyld - for det andre mennesker har gjort. Det jeg ville med innlegget var å få av den frustrasjon og fortvilelse jeg følte fordi ingen har tjent noe på dette selvmordet , det finnes bare tapere.

Jeg tenkte ikke på en annonse i AV , men snarere at de ikke gjør noe slik igjen....

hilsen fra

Godt skrevet! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Z@pvir

Bare en tanke....

Dette innlegget var av en slik art at det er mulig å identifisere familien du skriver om.

Tror du de ville at du skulle skrive dette?

Får håpe det hjelper dem.

Så ikke fler får selvmordstanker....

En skal være veldig forsiktig med å diskutere så gjennomsiktige saker som dette på internet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Du har få såvidt rett i at jeg ikke kjenner saken fra begge sider, jeg kjenner den fra arbeidernes side slik de har fått den fremlagt. Jeg har jo også hørt endel rykter selvfølgelig, i tillegg har jeg vært vitne til en del av det han har gjennomgått...

Jeg tror ikke hele øya har vært med på dette, faktisk så tror jeg det fremdeles er noen som ikke har hørt noe som helst. Jeg har IKKE belegg for å si noe som helt om hva samboeren hans har gjort, jeg har bare blitt fortalt at hun ville ødelegge livet hans....noe enhver kan si i en presset situasjon. Jeg tror heller ikke hets fra jenta, moren og deres nærmeste familie er nok til at han tar sitt liv, fordi hvis han virkelig angret så ville han føle at de hadde rett til å være slik (han ville kanksje til og med finne det godt at de fikk reagere det av seg) Det jeg føler er galt er når mennesker litt lenger ute i periferien tar på seg en rolle som indignerte på jentas vegne og begynner denne hetsen....han faktisk mottatt drapstrusler i brevsform. Den største skadelidende her er uansett jenta, hun må leve resten av livet med dette over seg pga voksne menneskers handlinger. Hun har ingen skyld i at de var sammen uansett, det er slett ikke uvanlig at en 15åring får slike følelser for en voksen mann, han har det fulle ansvar for at han ikke forhindret dette. At en 15 åring ikke forstår at hun kommer til å angre senere er helt normalt men en på 35 burde forstått det. Selvmordet har han selv valgt å utføre, men var det riktig av alle disse som egentlig bare har hørt fra en som har hørt noe å oppføre seg slik? Hva skal vi med rettsvesenet da? Jeg tror neppe foreldrene hans klappet ham på skuldrene for de handlinger han hadde begått, men fortjente de å være vitne til hvordan han ble plaget? (de bor på andre siden av vegen + at de har holdt oppsyn med ham den siste tiden fordi han var klar for Sandviken sykehus (hadde ikke fått plass enda) Det er til syvende og sist jenta som er den tapende part her...jeg ville foretrukket at folk viste sitt sinne ved å være ekstra god mot meg fremfor å plage ham, fordi alle som ikke vet noe om saken nå muligens vil se skjevt til jenta og moren. Jeg vet faktisk ikke hvem de er engang og det synes jeg er likebra....men kanskje de føler skyld - for det andre mennesker har gjort. Det jeg ville med innlegget var å få av den frustrasjon og fortvilelse jeg følte fordi ingen har tjent noe på dette selvmordet , det finnes bare tapere.

Jeg tenkte ikke på en annonse i AV , men snarere at de ikke gjør noe slik igjen....

hilsen fra

Nå forstår jeg mer hvor du vil hen. Og er selvfølgelig enig at man ikke skal drive personhets og at personhets kan få fatale følger.

Det jeg reagerte mest på ved det første innlegget ditt var setningen: " Jeg har ikke belegg for å si at hun står bak alt han ble utsatt for, men helt uskyldig er hun vel ikke" Jeg syns man skal være veldig forsiktig med å slenge ut en sånn setning. For en sånn uttalelse er ofte begynnelsen på sladder og personhets......

Heldigvis kjenner jeg ingen av de involverte i saken, så jeg slipper heldigvis å dømme noen av dem.

Så detaljert som du har beskrevet saken her, så håper jeg virkelig at ingen av de pårørende leser her inne - for det er ingen tvil om hvilken sak du snakker om for de som har hørt om den! Så, pliiiiiiiiz; ikke så detaljert neste gang da...... Og helst litt mer objektivt så lenge du ikke kjenner begge sider av saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er påfallende hvordan både du og en annen i tråden som bor på samme øy ikke har hørt noe om trakkaseringen av mannen, mens 5barnsmor kan gi detaljerte beskrivelser.

Mobbere innser sjelden selv hva de driver med, og dere to sine uttalelser er bare med på å styrke en utenforstående person's inntrykk av at dette var noe mange var med på.

*kremt* Du får det til å høres ut som en pitteliten holme hvor det bare finnes en liten landhandel der ALLE får med seg bygdesladderen. Vel, det er ikke tilfelle! Tror nok det er ganske mange med meg som ikke har hørt om detaljene i denne saken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5barnsmor

Nå forstår jeg mer hvor du vil hen. Og er selvfølgelig enig at man ikke skal drive personhets og at personhets kan få fatale følger.

Det jeg reagerte mest på ved det første innlegget ditt var setningen: " Jeg har ikke belegg for å si at hun står bak alt han ble utsatt for, men helt uskyldig er hun vel ikke" Jeg syns man skal være veldig forsiktig med å slenge ut en sånn setning. For en sånn uttalelse er ofte begynnelsen på sladder og personhets......

Heldigvis kjenner jeg ingen av de involverte i saken, så jeg slipper heldigvis å dømme noen av dem.

Så detaljert som du har beskrevet saken her, så håper jeg virkelig at ingen av de pårørende leser her inne - for det er ingen tvil om hvilken sak du snakker om for de som har hørt om den! Så, pliiiiiiiiz; ikke så detaljert neste gang da...... Og helst litt mer objektivt så lenge du ikke kjenner begge sider av saken.

Hei.

Takk for formaningen, den er tatt til hjertet...

vennligh holmehilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...