Gå til innhold

En mann drevet i døden.....


Gjest 5barnsmor

Anbefalte innlegg

Gjest sussi

Denne historien er nok litt mer komplisert enn det du beskriver her. Bekjente av denne jenta forteller historien litt anderledes.

Jeg kjenner ikke helt konkret til denne saken utenom ryktene og ikke vet jeg hvem mannen var heller. Men saken kan helt klart sees fra flere sider og derfor synes jeg du skal la være å uttale deg om dette uten å ha 100 % sikker informasjon om hva du snakker om!!

Forferdelig trist at han følte han måtte velge denne måten å gjøre slutt på det hele på men det er unektelig flere tapere her!!

Må også legge til at selv om jeg tydeligvis bor på samme øy som deg så har jeg ikke hørt noe om denne hetsingen som du forteller om. Jeg har hørt om saken fra bekjente og det er det. Du får det til å høres ut som om "hele" øyen har hetset denne mannen selv om det nok ikke har vært tilfelle. At det har vært reaksjoner i nærmiljøet og blant andre folk er sikkert tilfelle uten at jeg skal uttale meg om det, men jeg synes det høres helt forferdelig ut slik du beskriver det!

Ble bare så irritert over formuleringen din og over at du legger all skyld over på samboeren og "resten av øyen".

Så kan vi være enig om at det var trist at han døde og enig om at vi sikkert ikke blir enig om resten av saken.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    18

  • Kamilla

    4

  • Anki

    3

  • x-ar

    3

Mest aktive i denne tråden

hmmm...... er visst flere som bor på samme øy.....

Klart trist at han valgte å ta sitt eget liv - det er forferdelig trist når noen velger den utveien!

Jeg reagerer på innlegget ditt, fordi jeg syns det høres veldig overdrevet ut! Du sitter faktisk og legger skylden på nesten 20.000 personer - med ekssamboeren i spissen. Når sånt skal gjøres, så syns jeg du i alle fall burde kjent saken fra begge sider - det høres ikke helt ut som at du gjør det!

Jeg har ikke hørt om den hetsen og krigen mot han som du snakker om. Og om et firma går dårlig, så kan jo det være mange årsaker til det!

Og så tilslutt lurer jeg på; de som angrer, hvordan kan de på en anstendig måte erkjenne at de gikk for langt? Et innlegg i AV?

Nei, dette ble litt for dumt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hahaha!!!

Hei 5barnsmor,

De behøver ikke være i slekt for at det skal kalles incest. Et sexuelt forhold mellom et barn og en ansvarsperson betegnes ofte som incest.

Jeg er forsåvidt enig i at han åpenbart ikke bør hetses til døde, men det er likevel han som har det hele og fulle ansvaret her, siden jenten er under 16 år.

Og jeg synes faktisk mer synd på jenten som nå trolig sliter med skyldfølelser fordi saken ble anmeldt og det gikk som det gikk. Ikke bare var forholdet ulovlig, hun måtte også gjennomgå i retten, og nå har han tatt selvmord - og en del legger nok "ansvaret" på henne. Det er selvsagt 100% hans eget ansvar.

Med vennlig hilsen

"De behøver ikke være i slekt for at det skal kalles incest. Et sexuelt forhold mellom et barn og en ansvarsperson betegnes ofte som incest. "

Det er tydeligvis feil i leksikonet du brukte denne gangen, eller kanskje du trodde deg så sikker at du ikke giddet å sjekke?

www.caplex.no:

"incest (lat.), blodskam, seksuell omgang mellom personer som er så nært beslektet at ekteskap mellom dem er forbudt."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Først av alt: Hvordan vet du om det var frivillig eller ikke fra jentas side??

Jeg syns det er helt sykt av en mann på 35 år å ha sex med ei jente på 15, men det er nå så... Så at samboeren hans ble forbanna, det skjønner jeg så innmari godt. det er tross alt han som har det hele og fulle ansvaret for at det ikke skulle ha skjedd i det hele tatt. Selvfølgelig _kan_ hun ha vært med på det frivillig for alt jeg vet, men han burde ha unngått det!

Jeg syns på en måte det blir litt feil å uten videre si at han ble "drevet i døden", jeg. Hva om det var skyldfølelsen som drev han til selvmord? Selvfølgelig har han ikke fortjent trakassering fra Gud og hvermann, men...

Å legge skylda på jenta og mora hennes blir i hvert fall helt totalt feil. Hva om jenta ble misbrukt? Hun sitter garantert med dønn dårlig samvittighet for at hun i det hele tatt sa noe om det. Men at han valgte å ta sitt eget liv var hans eget valg, ikke hennes.

Høres sikkert iskaldt ut..men jeg syns faktisk det er jenta som fortjener sympatien her.

.

*Høres sikkert iskaldt ut..men jeg syns faktisk det er jenta som fortjener sympatien her.*

Selvsagt har hun fortjent sympati, og han straff hvis han hadde levd. Hvem har hevdet noe annet ?

Men en forbasket bygdemobb fortjener ingen respekt eller annerkjennelse hverken i denne saken eller andre.

Og det var faktisk det inlegget handlet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

"De behøver ikke være i slekt for at det skal kalles incest. Et sexuelt forhold mellom et barn og en ansvarsperson betegnes ofte som incest. "

Det er tydeligvis feil i leksikonet du brukte denne gangen, eller kanskje du trodde deg så sikker at du ikke giddet å sjekke?

www.caplex.no:

"incest (lat.), blodskam, seksuell omgang mellom personer som er så nært beslektet at ekteskap mellom dem er forbudt."

Husk at en av Sør's viktigste hobbyer er å omskrive det norske språk etter eget forgodtbefinnende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De behøver ikke være i slekt for at det skal kalles incest. Et sexuelt forhold mellom et barn og en ansvarsperson betegnes ofte som incest. "

Det er tydeligvis feil i leksikonet du brukte denne gangen, eller kanskje du trodde deg så sikker at du ikke giddet å sjekke?

www.caplex.no:

"incest (lat.), blodskam, seksuell omgang mellom personer som er så nært beslektet at ekteskap mellom dem er forbudt."

Les hva jeg skrev istedet!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"De behøver ikke være i slekt for at det skal kalles incest. Et sexuelt forhold mellom et barn og en ansvarsperson betegnes ofte som incest. "

Det er tydeligvis feil i leksikonet du brukte denne gangen, eller kanskje du trodde deg så sikker at du ikke giddet å sjekke?

www.caplex.no:

"incest (lat.), blodskam, seksuell omgang mellom personer som er så nært beslektet at ekteskap mellom dem er forbudt."

Sitat:

Vi definerer incest som seksuelle overgrep begått av noen barnet har et tillitsforhold til. Overgriper kan være foreldre, søsken, andre familiemedlemmer, nabo, lærer eller andre.

www.sentermotincest.no

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Hadde dette skjedd i Danmark eller Sverige ville det ikke vært noen straffesak (forutsatt at det var frivillig fra begges side). Hva er forskjellen på danske, svenske og norske jenter? Greit, fyren gjorde noe dumt strafferettslig - og noe meget ubetenksomt rent menneskelig og moralsk. Men jeg synes dette blir blåst litt ut av proposjoner her. Er også klar over brannfakkelen, derfor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

hmmm...... er visst flere som bor på samme øy.....

Klart trist at han valgte å ta sitt eget liv - det er forferdelig trist når noen velger den utveien!

Jeg reagerer på innlegget ditt, fordi jeg syns det høres veldig overdrevet ut! Du sitter faktisk og legger skylden på nesten 20.000 personer - med ekssamboeren i spissen. Når sånt skal gjøres, så syns jeg du i alle fall burde kjent saken fra begge sider - det høres ikke helt ut som at du gjør det!

Jeg har ikke hørt om den hetsen og krigen mot han som du snakker om. Og om et firma går dårlig, så kan jo det være mange årsaker til det!

Og så tilslutt lurer jeg på; de som angrer, hvordan kan de på en anstendig måte erkjenne at de gikk for langt? Et innlegg i AV?

Nei, dette ble litt for dumt!

Det er påfallende hvordan både du og en annen i tråden som bor på samme øy ikke har hørt noe om trakkaseringen av mannen, mens 5barnsmor kan gi detaljerte beskrivelser.

Mobbere innser sjelden selv hva de driver med, og dere to sine uttalelser er bare med på å styrke en utenforstående person's inntrykk av at dette var noe mange var med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er påfallende hvordan både du og en annen i tråden som bor på samme øy ikke har hørt noe om trakkaseringen av mannen, mens 5barnsmor kan gi detaljerte beskrivelser.

Mobbere innser sjelden selv hva de driver med, og dere to sine uttalelser er bare med på å styrke en utenforstående person's inntrykk av at dette var noe mange var med på.

Du skriver: "Det er påfallende hvordan både du og en annen i tråden som bor på samme øy ikke har hørt noe om trakkaseringen av mannen [...]"

Ja, det vitner jo åpenbart om at "mobbingen" trolig slettes ikke var så omfattende, siden minst to av øyboerene ikke har hørt om den....

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Sitat:

Vi definerer incest som seksuelle overgrep begått av noen barnet har et tillitsforhold til. Overgriper kan være foreldre, søsken, andre familiemedlemmer, nabo, lærer eller andre.

www.sentermotincest.no

Med vennlig hilsen

La du merke til at det stod: VI definerer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hahaha!!!

Husk at en av Sør's viktigste hobbyer er å omskrive det norske språk etter eget forgodtbefinnende.

Ja jeg vet det. Men du vet, det er ingen sak å drite når ræva er full.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Høres sikkert iskaldt ut..men jeg syns faktisk det er jenta som fortjener sympatien her.*

Selvsagt har hun fortjent sympati, og han straff hvis han hadde levd. Hvem har hevdet noe annet ?

Men en forbasket bygdemobb fortjener ingen respekt eller annerkjennelse hverken i denne saken eller andre.

Og det var faktisk det inlegget handlet om.

"Men en forbasket bygdemobb fortjener ingen respekt eller annerkjennelse hverken i denne saken eller andre. "

Og jeg påpekte at det ikke var sikkert at han ble drevet i døden men at det kanskje var andre grunner for det. Dessuten har det da kommet et par andre inn her fra samme stedet med en helt annen oppfatning av åssen det hele var. Dessuten har jeg ikke sagt at det fortjener anerkjennelse, hvor i alle dager tar du det fra???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hahaha!!!

Husk at en av Sør's viktigste hobbyer er å omskrive det norske språk etter eget forgodtbefinnende.

Ja jeg vet det. Men du vet, det er ingen sak å drite når ræva er full.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er påfallende hvordan både du og en annen i tråden som bor på samme øy ikke har hørt noe om trakkaseringen av mannen, mens 5barnsmor kan gi detaljerte beskrivelser.

Mobbere innser sjelden selv hva de driver med, og dere to sine uttalelser er bare med på å styrke en utenforstående person's inntrykk av at dette var noe mange var med på.

Akkurat det samme slo meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La du merke til at det stod: VI definerer ?

Ja, selvsagt. Jeg kan lese. Kan du?

Jeg skrev: "[...] betegnes ofte [...]"

God bedring med din sure galle!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hahaha!!!

Sitat:

Vi definerer incest som seksuelle overgrep begått av noen barnet har et tillitsforhold til. Overgriper kan være foreldre, søsken, andre familiemedlemmer, nabo, lærer eller andre.

www.sentermotincest.no

Med vennlig hilsen

Jeg oppfatter caplex' definisjon som klart bedre kvalitativt enn det du kommer drassende med. Det er jo rene partsinnlegget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Du skriver: "Det er påfallende hvordan både du og en annen i tråden som bor på samme øy ikke har hørt noe om trakkaseringen av mannen [...]"

Ja, det vitner jo åpenbart om at "mobbingen" trolig slettes ikke var så omfattende, siden minst to av øyboerene ikke har hørt om den....

Med vennlig hilsen

"Ja, det vitner jo åpenbart om at "mobbingen" trolig slettes ikke var så omfattende, siden minst to av øyboerene ikke har hørt om den...."

Nei, det bare beviser hva de fleste allerede vet. Mobbere syns ikke de mobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

"Men en forbasket bygdemobb fortjener ingen respekt eller annerkjennelse hverken i denne saken eller andre. "

Og jeg påpekte at det ikke var sikkert at han ble drevet i døden men at det kanskje var andre grunner for det. Dessuten har det da kommet et par andre inn her fra samme stedet med en helt annen oppfatning av åssen det hele var. Dessuten har jeg ikke sagt at det fortjener anerkjennelse, hvor i alle dager tar du det fra???

*Og jeg påpekte at det ikke var sikkert at han ble drevet i døden men at det kanskje var andre grunner for det.*

Kanskje, men det blir i beste fall en spekulasjon.

*Dessuten har det da kommet et par andre inn her fra samme stedet med en helt annen oppfatning av åssen det hele var*

Har de ? Jeg har ikke sett annet fra disse to en benektelser av flere konkrete opplysninger om hva mannen ble utsatt for, kombinert med selvmotsigende uttalelser om at de intet vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Og jeg påpekte at det ikke var sikkert at han ble drevet i døden men at det kanskje var andre grunner for det.*

Kanskje, men det blir i beste fall en spekulasjon.

*Dessuten har det da kommet et par andre inn her fra samme stedet med en helt annen oppfatning av åssen det hele var*

Har de ? Jeg har ikke sett annet fra disse to en benektelser av flere konkrete opplysninger om hva mannen ble utsatt for, kombinert med selvmotsigende uttalelser om at de intet vet.

Du skriver: "Kanskje, men det blir i beste fall en spekulasjon."

Spekulasjonen her er selvsagt at vedkommende "ble drevet i døden" av mobbing (og ikke "det behøver ikke å ha vært det") siden ingen VET hvorfor han tok selvmord.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...