Gå til innhold

En mann drevet i døden.....


Gjest 5barnsmor

Anbefalte innlegg

Gjest Morsk

Du skriver: "Kanskje, men det blir i beste fall en spekulasjon."

Spekulasjonen her er selvsagt at vedkommende "ble drevet i døden" av mobbing (og ikke "det behøver ikke å ha vært det") siden ingen VET hvorfor han tok selvmord.

Med vennlig hilsen

*siden ingen VET hvorfor han tok selvmord.*

5barnsmor sier hun vet hvorfor. Siden jeg ikke har noen grunn til å tro hun ljuger forholdere jeg meg til de opplysninger hun har gitt.

Det syns jeg godt du også kan gjøre, heller enn å dra hennes troverdighet i tvil uten saklig grunn.

Hvor steinhardt det er å falle i unåde i små bygdesamfunn burde være allemannskunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    18

  • Kamilla

    4

  • Anki

    3

  • x-ar

    3

Mest aktive i denne tråden

*Og jeg påpekte at det ikke var sikkert at han ble drevet i døden men at det kanskje var andre grunner for det.*

Kanskje, men det blir i beste fall en spekulasjon.

*Dessuten har det da kommet et par andre inn her fra samme stedet med en helt annen oppfatning av åssen det hele var*

Har de ? Jeg har ikke sett annet fra disse to en benektelser av flere konkrete opplysninger om hva mannen ble utsatt for, kombinert med selvmotsigende uttalelser om at de intet vet.

"Kanskje, men det blir i beste fall en spekulasjon. " Er det ikke bare en spekulasjon å sitte å påstå at han tok livet sitt fordi han ble mobbet også da? Det kan vel veldig godt være skyldfølelsen som gjorde at han tok sitt liv. Eller helt andre grunner for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

"Kanskje, men det blir i beste fall en spekulasjon. " Er det ikke bare en spekulasjon å sitte å påstå at han tok livet sitt fordi han ble mobbet også da? Det kan vel veldig godt være skyldfølelsen som gjorde at han tok sitt liv. Eller helt andre grunner for den saks skyld.

*Det kan vel veldig godt være skyldfølelsen som gjorde at han tok sitt liv*

Det kan det sikkert ha vært, eller en kombinasjon av flere ting. Som sagt, bare spekulasjon.

Men igjen: Det gir ingen alibi for å te seg som beskrevet i hovedinnlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sussi

Det er påfallende hvordan både du og en annen i tråden som bor på samme øy ikke har hørt noe om trakkaseringen av mannen, mens 5barnsmor kan gi detaljerte beskrivelser.

Mobbere innser sjelden selv hva de driver med, og dere to sine uttalelser er bare med på å styrke en utenforstående person's inntrykk av at dette var noe mange var med på.

Som jeg skrev til 5barnsmor så vet jeg ikke noe om hva folk i nærmiljøet har gjort mot mannen. Jeg har hørt om saken da den kom opp og så hørte jeg om det forleden da han hadde tatt sitt liv. Det jeg reagerte på var at angivelig "hele" øyen har vært med på denne mobbingen. "Alle!" her har vært med på å drive ham i døden. Hallo!!!!

Fordi om 5barnsmor har hørt at det har vært trakkasering av vedkommende og at det har vært episoder der mannen har blitt hetset, ja det kan godt hende. Men saken er faktisk ikke så stor at ALLE på øyen med samboeren i spissen har stått og mobbet ham til døde.

Og en slik skylddeling som ligger i undertonen, ja den synes jeg er merkelig.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*siden ingen VET hvorfor han tok selvmord.*

5barnsmor sier hun vet hvorfor. Siden jeg ikke har noen grunn til å tro hun ljuger forholdere jeg meg til de opplysninger hun har gitt.

Det syns jeg godt du også kan gjøre, heller enn å dra hennes troverdighet i tvil uten saklig grunn.

Hvor steinhardt det er å falle i unåde i små bygdesamfunn burde være allemannskunnskap.

Altså er påstandene om at han tok selvmord fordi "han ble drevet" bare spekulasjon, ettersom ingen vet.

Noen påstår at han ble "mobbet", men ingen vet om det er årsaken.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Som jeg skrev til 5barnsmor så vet jeg ikke noe om hva folk i nærmiljøet har gjort mot mannen. Jeg har hørt om saken da den kom opp og så hørte jeg om det forleden da han hadde tatt sitt liv. Det jeg reagerte på var at angivelig "hele" øyen har vært med på denne mobbingen. "Alle!" her har vært med på å drive ham i døden. Hallo!!!!

Fordi om 5barnsmor har hørt at det har vært trakkasering av vedkommende og at det har vært episoder der mannen har blitt hetset, ja det kan godt hende. Men saken er faktisk ikke så stor at ALLE på øyen med samboeren i spissen har stått og mobbet ham til døde.

Og en slik skylddeling som ligger i undertonen, ja den synes jeg er merkelig.........

*"Alle!" her har vært med på å drive ham i døden. Hallo!!!!'

Hun skriver da vitterlig ikke det, men det langt mer vage, at det VIRKER som brorparten har deltatt.

*Og en slik skylddeling som ligger i undertonen, ja den synes jeg er merkelig.....*

Hvis du sikter til den skyld hun pålegger mobberne, så burde det ikke være ukjent for noen at langvarig trakkassering har ført til mangt et selvmord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Morsk

Altså er påstandene om at han tok selvmord fordi "han ble drevet" bare spekulasjon, ettersom ingen vet.

Noen påstår at han ble "mobbet", men ingen vet om det er årsaken.

Med vennlig hilsen

*Noen påstår at han ble "mobbet", men ingen vet om det er årsaken.*

Og tvilen bør alltid komme mobberne til gode ?

Du har forresten fortsatt ikke svart på hvorfor du tror 5barnsmor ljuger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*"Alle!" her har vært med på å drive ham i døden. Hallo!!!!'

Hun skriver da vitterlig ikke det, men det langt mer vage, at det VIRKER som brorparten har deltatt.

*Og en slik skylddeling som ligger i undertonen, ja den synes jeg er merkelig.....*

Hvis du sikter til den skyld hun pålegger mobberne, så burde det ikke være ukjent for noen at langvarig trakkassering har ført til mangt et selvmord.

Du skriver: " så burde det ikke være ukjent for noen at langvarig trakkassering har ført til mangt et selvmord."

Men at det er årsaken i dette konkrete tilfellet er fremdeles spekulasjon.

Eller "bygde-sladder"!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Du skriver: " så burde det ikke være ukjent for noen at langvarig trakkassering har ført til mangt et selvmord."

Men at det er årsaken i dette konkrete tilfellet er fremdeles spekulasjon.

Eller "bygde-sladder"!

Med vennlig hilsen

*Men at det er årsaken i dette konkrete tilfellet er fremdeles spekulasjon*

Spekulasjonene er det du som står for. 5barnsmor har ikke spekulert, men slått fast.

Det er du som drar hennes troverdighet i tvil, uten snev av kunnskap om hva som har skjedd eller ikke skjedd på stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Noen påstår at han ble "mobbet", men ingen vet om det er årsaken.*

Og tvilen bør alltid komme mobberne til gode ?

Du har forresten fortsatt ikke svart på hvorfor du tror 5barnsmor ljuger.

Du skriver: "Og tvilen bør alltid komme mobberne til gode ?"

Idéen bak det norske rettsvesen er at man er uskyldig inntil det motsatte er bevist.

===

Du skriver: "Du har forresten fortsatt ikke svart på hvorfor du tror 5barnsmor ljuger."

Jeg har ikke påstått at hun lyver.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sussi

*"Alle!" her har vært med på å drive ham i døden. Hallo!!!!'

Hun skriver da vitterlig ikke det, men det langt mer vage, at det VIRKER som brorparten har deltatt.

*Og en slik skylddeling som ligger i undertonen, ja den synes jeg er merkelig.....*

Hvis du sikter til den skyld hun pålegger mobberne, så burde det ikke være ukjent for noen at langvarig trakkassering har ført til mangt et selvmord.

Når jeg leser innlegget hennes så får jeg følelesen av at det er en kjempestor mobbehistorie og at det er noe alle her har vært med på. Det er det jeg reagrerer på. Mulig jeg misforstår men dette var bare så langt i fra det inntrykket jeg har hatt av denne saken.

Når det gjelder skylddelingen jeg sikter til så gjelder det hvem som har skyld i det som skjedde mellom de to. Jeg mener at ingen av oss har belegg for å uttale oss om hvem som er synderen i saken. Jeg synes at når hun beskriver det han har gjort som "lite lurt". Ja da virker det som hun anser dette som en filleting.

Hvem vet hva som har skjedd? Bare de involverte går jeg ut i fra. Det er kun de som vet hva som virkelig har skjedd og som kan fordele "skyld" mellom de to.

Det var det jeg reagerte på. Som sagt så er det mulig jeg har misforstått innlegget til 5barnsmor, men vi bor tydeligvis veldig langt fra hverandre på denne øyen.............

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Du skriver: "Og tvilen bør alltid komme mobberne til gode ?"

Idéen bak det norske rettsvesen er at man er uskyldig inntil det motsatte er bevist.

===

Du skriver: "Du har forresten fortsatt ikke svart på hvorfor du tror 5barnsmor ljuger."

Jeg har ikke påstått at hun lyver.

Med vennlig hilsen

*Idéen bak det norske rettsvesen er at man er uskyldig inntil det motsatte er bevist.*

Gjelder det også de 89,5% av norske voldtektsmenn, som har blitt anmeldt men aldri straffet, og som du gjentatte ganger har hevdet allikevel er skyldig ?

Når det gjelder mobbing er det sjelden ett tema for rettsvesenet, men forekommer likefult i stort omfang.

*Jeg har ikke påstått at hun lyver. *

Jo, det har du såvisst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Men at det er årsaken i dette konkrete tilfellet er fremdeles spekulasjon*

Spekulasjonene er det du som står for. 5barnsmor har ikke spekulert, men slått fast.

Det er du som drar hennes troverdighet i tvil, uten snev av kunnskap om hva som har skjedd eller ikke skjedd på stedet.

Mobbing har sikkert forekommet - det er ikke under debatt.

At denne mobbingen skal ha ført til selvmord (og ikke f. eks. at "samboeren forlot ham" eller noe lignende) er selvsagt pur spekulasjon, og forsøk på å flytte skylden vekk fra kreket og over på at jenten anmeldte eller noe lignende.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hahaha!!!

*Idéen bak det norske rettsvesen er at man er uskyldig inntil det motsatte er bevist.*

Gjelder det også de 89,5% av norske voldtektsmenn, som har blitt anmeldt men aldri straffet, og som du gjentatte ganger har hevdet allikevel er skyldig ?

Når det gjelder mobbing er det sjelden ett tema for rettsvesenet, men forekommer likefult i stort omfang.

*Jeg har ikke påstått at hun lyver. *

Jo, det har du såvisst.

For ikke å snakke om de 0,2% med falske anmeldelser....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

*Idéen bak det norske rettsvesen er at man er uskyldig inntil det motsatte er bevist.*

Gjelder det også de 89,5% av norske voldtektsmenn, som har blitt anmeldt men aldri straffet, og som du gjentatte ganger har hevdet allikevel er skyldig ?

Når det gjelder mobbing er det sjelden ett tema for rettsvesenet, men forekommer likefult i stort omfang.

*Jeg har ikke påstått at hun lyver. *

Jo, det har du såvisst.

Voldtektsmenn skulle selvsagt være "voldtektsmenn".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Idéen bak det norske rettsvesen er at man er uskyldig inntil det motsatte er bevist.*

Gjelder det også de 89,5% av norske voldtektsmenn, som har blitt anmeldt men aldri straffet, og som du gjentatte ganger har hevdet allikevel er skyldig ?

Når det gjelder mobbing er det sjelden ett tema for rettsvesenet, men forekommer likefult i stort omfang.

*Jeg har ikke påstått at hun lyver. *

Jo, det har du såvisst.

Jeg tar ditt tema-skifte som bekreftelse på det jeg skrev.

Takk.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Mobbing har sikkert forekommet - det er ikke under debatt.

At denne mobbingen skal ha ført til selvmord (og ikke f. eks. at "samboeren forlot ham" eller noe lignende) er selvsagt pur spekulasjon, og forsøk på å flytte skylden vekk fra kreket og over på at jenten anmeldte eller noe lignende.

Med vennlig hilsen

*"samboeren forlot ham" eller noe lignende) er selvsagt pur spekulasjon*

Hvordan vet du at det er "pur spekulasjon" når 5barnsmor SLÅR FAST at mannen ble mobbet til døden ?

Spekulasjonene dine har knapt nok usmakelig underholdningsverdi i en debatt om alvorlige tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hahaha!!!

Mobbing har sikkert forekommet - det er ikke under debatt.

At denne mobbingen skal ha ført til selvmord (og ikke f. eks. at "samboeren forlot ham" eller noe lignende) er selvsagt pur spekulasjon, og forsøk på å flytte skylden vekk fra kreket og over på at jenten anmeldte eller noe lignende.

Med vennlig hilsen

"Mobbing har sikkert forekommet - det er ikke under debatt."

Det var da det hovedinnlegget handlet om?

"At denne mobbingen skal ha ført til selvmord (og ikke f. eks. at "samboeren forlot ham" eller noe lignende) er selvsagt pur spekulasjon, og forsøk på å flytte skylden vekk fra kreket og over på at jenten anmeldte eller noe lignende."

Jammen jenta var jo med på dette frivillig og jeg har ikke sett noe sted at hun anmeldte dette?

Jeg synes du rører fælt nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Jeg tar ditt tema-skifte som bekreftelse på det jeg skrev.

Takk.

Med vennlig hilsen

*Jeg tar ditt tema-skifte som bekreftelse på det jeg skrev.*

Det var intet temaskifte fra min side, men en paralell til ditt temaskifte, hvor du førsøkte å si at det bare finnes mobbere så lenge de er dømt av en domstol.

Det vil i praksis si nesten ingen i Norges land.

Tror du det er så få av dem ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Mobbing har sikkert forekommet - det er ikke under debatt.

At denne mobbingen skal ha ført til selvmord (og ikke f. eks. at "samboeren forlot ham" eller noe lignende) er selvsagt pur spekulasjon, og forsøk på å flytte skylden vekk fra kreket og over på at jenten anmeldte eller noe lignende.

Med vennlig hilsen

Sitat: *kreket*

Jeg beundrer din respekt for et nylig avlidt menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...