Gå til innhold

Underlivskløe og pollenallergi?

Anbefalte innlegg

Jeg har for tiden kraftig kløe i underlivet, både innvendig og utvendig. Har tatt en rekke prøver hos lege, men det er ikke påvist hverken sopp eller bakterier.

Jeg er pollenallergiker og har lurt på om dette kan ha sammenheng. Jeg har funnet ut at det er skrevet en faglig artikkel om temaet :

Dhaliwal AK, Fink JN.

Vaginal itching as a manifestation of seasonal allergic disease.

J Allergy Clin Immunol. 1995 Mar;95(3):780-2

Jeg har ikke tilgang til denne artikkelen og kan heller ikke finne noe mer om temaet. Er dette noe dere kjenner til, og kan dere eventuelt anbefale behandling?

På forhånd takk for hjelp

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/52958-underlivskl%C3%B8e-og-pollenallergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære Luna

Jeg har ikke lest den artikkelen, men skal prøve å skaffe den. Har ikke hørt om dette problemet før. Har du ev. prøvet antihistamin (allergitabletter) mot kløen? Smøring med en svak kortisonkrem kan også hjelpe på kløen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...