Gå til innhold

Burde hun få erstatning?


Zirine

Anbefalte innlegg

Har du lest dommen?

I dommen står det, som jeg har sitert før, at jenta har medvirket til en straffbar handling.

Dette er gitt som begrunnelse for avslag på krav om oppreisning. Altså anser dommeren at hun har et ansvar i saken.

Ja, men det står ikke at hun har ansvar. Hun har medvirket til en straffbar handling i den forstand at hun har invitert en mann til rommet sitt og frivillig gått med på å ha sex. Nå må du våkne opp puma, en ting er at jenta er definert som barn i følge loven, men hun går altså på ungdomsskolen, hun skjønte hva hun gjorde. Greit nok - hun er ung - og dommen har tatt hensyn til det ved å plassere ansvaret hos gutten - men erstatning? Du ser vel selv hvor hårreisende det høres ut?

Takket ikke jeg for meg i denne diskusjonen med deg for 2 dager siden? hmm...... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 318
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • puma

    63

  • jacob

    34

  • Zirine

    31

  • Lionn

    15

Mest aktive i denne tråden

Gjest Morsk

*ler*

Er du virkelig så elendig til å bedømme folks karakter at du trodde at jeg bryr meg om hvor du mener jeg skal skrive?

Jeg konstaterer bare at du (som sedvanlig) står på siden mot offeret, og bagatelliserer overgrep mot barn. Igjen.

Med vennlig hilsen

Jeg skal gi deg et ultimatum:

Gi meg ETT eneste eksempel på at jeg har bagatellisert seksuelle overgrep mot barn. Ifølge deg er det visstnok de noe jeg skal ha gjort gang på gang i andre tråder.

Hvis du ikke finner noe, skal jeg godta at du trekker uttalelsen tilbake.

Hvis ikke, har du denne gang gått over streken, og jeg vil gjøre alt som står i min makt for å spore deg opp !

Jeg finner meg kort og godt at folk påstår jeg backer opp om den mest simple og nederige forbrytelse som finnes, selv ikke fra en tulling som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Jeg påpeker bare hvor du står, og hva du skriver. Og du bagatelliserer vitterlig overgrep mot barn.

Hvis du ikke liker at jeg påpeker det, får du heller la være å skrive det.

Med vennlig hilsen

Greit, du valgte selv.

fortsettelse følger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gi deg et ultimatum:

Gi meg ETT eneste eksempel på at jeg har bagatellisert seksuelle overgrep mot barn. Ifølge deg er det visstnok de noe jeg skal ha gjort gang på gang i andre tråder.

Hvis du ikke finner noe, skal jeg godta at du trekker uttalelsen tilbake.

Hvis ikke, har du denne gang gått over streken, og jeg vil gjøre alt som står i min makt for å spore deg opp !

Jeg finner meg kort og godt at folk påstår jeg backer opp om den mest simple og nederige forbrytelse som finnes, selv ikke fra en tulling som deg.

Du skriver: "Jeg skal gi deg et ultimatum:"

*ler* Du er ikke i noen posisjon til å stille noen et "ultimatum".

====

Du skriver: "Gi meg ETT eneste eksempel på at jeg har bagatellisert seksuelle overgrep mot barn"

Noen sitater fra denne tråden alene:

"Det voksne samfunn har altid hatt et anstrengt forhold til unge og seksualitet. I våre dager gir det seg tildels latterlige utslag i pirking på aldersgrenser,"

"andre kunne la seg friste til å forføre 20-åringer i ren økonomisk vinnings hensikt."

"bortsett fra dem som av ren refleks ser rødt når de hører ordene barn og sex nevnt."

"lettjente penger til utsatte ungdomsgrupper"

"En god del 13-åringer har faktisk frivillig sex"

"halvgale hysteriske foreldre som setter himmel og jord i bevegelse når de hører hva sin tenåringsdatter har gjort,"

"Skulle man tilkjenne unge skyhøye erstatninger for alt de selv fremprovoserer av skade"

Jeg kunne fortsatt, men jeg gadd ikke lese flere av dine innlegg hvor du bagatelliserer overgrep mot barn.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit, du valgte selv.

fortsettelse følger...

Pappaen min er sterkere enn pappaen din.... ????

Bare pass deg for pappaen min drepte dødehavet!

====

Skal vi nå si oss ferdig med barnehagen?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Du skriver: "Jeg skal gi deg et ultimatum:"

*ler* Du er ikke i noen posisjon til å stille noen et "ultimatum".

====

Du skriver: "Gi meg ETT eneste eksempel på at jeg har bagatellisert seksuelle overgrep mot barn"

Noen sitater fra denne tråden alene:

"Det voksne samfunn har altid hatt et anstrengt forhold til unge og seksualitet. I våre dager gir det seg tildels latterlige utslag i pirking på aldersgrenser,"

"andre kunne la seg friste til å forføre 20-åringer i ren økonomisk vinnings hensikt."

"bortsett fra dem som av ren refleks ser rødt når de hører ordene barn og sex nevnt."

"lettjente penger til utsatte ungdomsgrupper"

"En god del 13-åringer har faktisk frivillig sex"

"halvgale hysteriske foreldre som setter himmel og jord i bevegelse når de hører hva sin tenåringsdatter har gjort,"

"Skulle man tilkjenne unge skyhøye erstatninger for alt de selv fremprovoserer av skade"

Jeg kunne fortsatt, men jeg gadd ikke lese flere av dine innlegg hvor du bagatelliserer overgrep mot barn.

Med vennlig hilsen

Ikke en tøddel av disse sitat, tatt ut av all sammenheng kan tolkes som noen bagatellisering av seksuelle OVERGREP mot barn, med mindre man naturligvis er i besittelse av ditt syke og forskrudde sinn.

Jeg har forsvart en rettskraftig og gyldig dom i en norsk rettsal, med de samme argumenter som dommerne.

Det skal jeg kunne fortsette å gjøre UTEN å bli sjikanert av en psykopat som bryter inn i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Morsk

Pappaen min er sterkere enn pappaen din.... ????

Bare pass deg for pappaen min drepte dødehavet!

====

Skal vi nå si oss ferdig med barnehagen?

Med vennlig hilsen

Du har gått over streken denne gang duttebassen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en tøddel av disse sitat, tatt ut av all sammenheng kan tolkes som noen bagatellisering av seksuelle OVERGREP mot barn, med mindre man naturligvis er i besittelse av ditt syke og forskrudde sinn.

Jeg har forsvart en rettskraftig og gyldig dom i en norsk rettsal, med de samme argumenter som dommerne.

Det skal jeg kunne fortsette å gjøre UTEN å bli sjikanert av en psykopat som bryter inn i tråden.

Har du sett meldingen til deg på meldinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en tøddel av disse sitat, tatt ut av all sammenheng kan tolkes som noen bagatellisering av seksuelle OVERGREP mot barn, med mindre man naturligvis er i besittelse av ditt syke og forskrudde sinn.

Jeg har forsvart en rettskraftig og gyldig dom i en norsk rettsal, med de samme argumenter som dommerne.

Det skal jeg kunne fortsette å gjøre UTEN å bli sjikanert av en psykopat som bryter inn i tråden.

Bortforklaringer.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Du skriver: "Jeg skal gi deg et ultimatum:"

*ler* Du er ikke i noen posisjon til å stille noen et "ultimatum".

====

Du skriver: "Gi meg ETT eneste eksempel på at jeg har bagatellisert seksuelle overgrep mot barn"

Noen sitater fra denne tråden alene:

"Det voksne samfunn har altid hatt et anstrengt forhold til unge og seksualitet. I våre dager gir det seg tildels latterlige utslag i pirking på aldersgrenser,"

"andre kunne la seg friste til å forføre 20-åringer i ren økonomisk vinnings hensikt."

"bortsett fra dem som av ren refleks ser rødt når de hører ordene barn og sex nevnt."

"lettjente penger til utsatte ungdomsgrupper"

"En god del 13-åringer har faktisk frivillig sex"

"halvgale hysteriske foreldre som setter himmel og jord i bevegelse når de hører hva sin tenåringsdatter har gjort,"

"Skulle man tilkjenne unge skyhøye erstatninger for alt de selv fremprovoserer av skade"

Jeg kunne fortsatt, men jeg gadd ikke lese flere av dine innlegg hvor du bagatelliserer overgrep mot barn.

Med vennlig hilsen

*Det voksne samfunn har altid hatt et anstrengt forhold til unge og seksualitet. I våre dager gir det seg tildels latterlige utslag i pirking på aldersgrenser,*

Jepp, tidligere var det onani og sex generelt som var tabu. Da var man ikke så nøye på om dattra på 15 giftet seg. Idag er det som tråden viser slik at noen mener at ALL sex før 16 medfører skade på sjel og legeme. Derav ordet "latterlig". Ungdom utvikles i helt forsjellig takt, og mange har frivillig sex før 16 uten å ta skade.

*andre kunne la seg friste til å forføre 20-åringer i ren økonomisk vinnings hensikt.*

Hva har dette med forsvar av overgrep å gjøre ? Det er jo poenget til dommeren i den aktuelle dommen !

*bortsett fra dem som av ren refleks ser rødt når de hører ordene barn og sex nevnt.*

Ja, dem er det da vitterlig mange av ! jeg har selv etpar i slekta .Hva har det med forsvar av overgrep å gjøre ?

*lettjente penger til utsatte ungdomsgrupper*

Igjen dommerens poeng. Hva har dette med forsvar av overgrep å gjøre ?

"En god del 13-åringer har faktisk frivillig sex"

Ja, benekter du det også ?? Det er jo bare et objektivt faktum. Hva har dette med forsvar av overgrep å gjøre ?

*halvgale hysteriske foreldre som setter himmel og jord i bevegelse når de hører hva sin tenåringsdatter har gjort*

Javisst pokker er det foreldre som gjør situasjonen verre enn nødvendig når deres datter under 16 har hatt frivillig sex !

Hva har dette med forsvar for overgrep å gjøre ?

*Skulle man tilkjenne unge skyhøye erstatninger for alt de selv fremprovoserer av skade*

??? Ja, skal de det da ? og isåfall hvorfor ?

Hva har det med forsvar av overgrep å gjøre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Bortforklaringer.

Med vennlig hilsen

Før du vet ordet av det kan det nok bli DU som skal få et bortforklaringsproblem.

Men ikke her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det står ikke at hun har ansvar. Hun har medvirket til en straffbar handling i den forstand at hun har invitert en mann til rommet sitt og frivillig gått med på å ha sex. Nå må du våkne opp puma, en ting er at jenta er definert som barn i følge loven, men hun går altså på ungdomsskolen, hun skjønte hva hun gjorde. Greit nok - hun er ung - og dommen har tatt hensyn til det ved å plassere ansvaret hos gutten - men erstatning? Du ser vel selv hvor hårreisende det høres ut?

Takket ikke jeg for meg i denne diskusjonen med deg for 2 dager siden? hmm...... :)

Poenget her er jo at loven ikke skiller mellom 11, 12 og 13-åringer i slike saker for å beskytte barna. Derfor åpnes det heller ikke for individuelle vurderinger av modenhet. Sex med barn under 14 år er et overgrep, enkelt og greit. Slik må det være for å beskytte barn.

Åpner man for individuelle vurderinger så blir det lettere for overgripere å skylde på at "hun/han ville det selv".

Joda, du takke for deg for noen dager siden, men det er jo enhver kvinnes rett å ombestemme seg når det måtte passe seg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før du vet ordet av det kan det nok bli DU som skal få et bortforklaringsproblem.

Men ikke her..

Nei, ikke her....

I din fantasiverden?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er han det! ;-)

Da har vi bare sett begynnelsen, blir spennende å se hvor lang den blir eller når den blir slettet. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi bare sett begynnelsen, blir spennende å se hvor lang den blir eller når den blir slettet. ;-)

Deler av denne tråden blir nok snart slettet, så noen rekord blir det vel ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kan jeg uttale meg om dette her! Det er skikkelig hardt å ikke få skrive på dol skal jeg si deg ;-) Det var en sann glede å komme på jobb i dag, i alle fall når det viste seg at påloggingen gikk helt fint her.

Men til saken:

Jeg mener på generelt grunnlag at en jente - eller en gutt - som helt uten tvang tar med seg en eldre person inn i huset sitt, mot foreldrenes vitende ikke bør få erstatning.

Dersom en slik erstatning likevel skulle betales, er det jentas foreldre som bør ta seg av den biten. Og da er det staten som må kreve erstatningen, selvsagt. Foreldre er ofte ikke enige i at de har opptrådt uansvarlig.

Dersom det er brukt tvang, fysisk eller psykisk, stiller det seg selvsagt annerledes.

Ellers er det flott at de kjører på med strenge straffer for dem som bryter loven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen !

Du skriver blant annet at "...Du ilegger meg meninger jeg ikke har kommet med og hopper over spørsmålene mine."

Veeeeeeeel, jeg synes egentlig det samme.:-)

Men nå gidder jeg ikke diskutere dette mer, jeg. Jeg synes du er en gløgg dame, og leser alltid svarene dine for jeg synes du har så mye bra å si. :-) Noen ganger har jeg tenkt at "Det var jo akkurat det jeg skulle likt å få sagt !" :-)

Så selv om vi bare diskuterer, og ikke krangler (strek under det ordet !) så stopper jeg her. Jeg synes diskusjoner mister piffen når den er flere dager gammal :-)

Du liker dem ferske, du også?

;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...