Gå til innhold

ingen vil tro...


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

jeg synest dette er grundig urettferdig,enten så blir man ikke trodd eller så er det ens egen feil?

Hva er urettferdig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ritva

    6

  • Devania

    6

  • forbrenner

    3

  • leenie

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest (ikke undertegnet)

Hva er urettferdig?

at jeg blir den som får skylden...fordi jeg burde jo tenk at noe slikt kunne komme til og skje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at jeg blir den som får skylden...fordi jeg burde jo tenk at noe slikt kunne komme til og skje...

Nei - fordi du har absolutt ingen skyld at noen overfaller deg og voldtar deg! Men du får nok skylden hvis du ikke anmelder denne voldtekten og vet med deg selv (og det er det viktigste), at du har gjort alt for at rettferdighet og sannhet skal seire!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Nei - fordi du har absolutt ingen skyld at noen overfaller deg og voldtar deg! Men du får nok skylden hvis du ikke anmelder denne voldtekten og vet med deg selv (og det er det viktigste), at du har gjort alt for at rettferdighet og sannhet skal seire!

ja,jeg skal anmelde,jeg vil ikke sette andre sitt liv i fare ved at det går en galning løs her...jeg vet det blir tøfft,men det er nok det beste,jeg driter i hva andre mener og tror for JEG VET.og ingen skal komme her og si at dette ikke har skjedd,for jeg vet,jeg har merker og "bevis" som det ble tatt bilder av på legevakten.og jeg var det,det var MEG det skjedde med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som Maria Magdalena synes jeg dette virker FOR utrolig til å være sant.

Hvis du vurderer seriøst å anmelde dette, bør du tenke deg om nøye. Det er en alvorlig handling å anmelde en voldtekt, og du er forpliktet til å snakke sannferdig. Det er straffbart å inngi falsk anmeldelse, noe politiet informerer om når man skal avgi forklaring.

Tenk også på hvordan du ødelegger for alle de som virkelig har blitt utsatt for en overfallsvoldtekt hvis du kommer med denne historien.

Du bør søke hjelp, for det er det helt åpenbart at du trenger.

MilleMarie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Akkurat som Maria Magdalena synes jeg dette virker FOR utrolig til å være sant.

Hvis du vurderer seriøst å anmelde dette, bør du tenke deg om nøye. Det er en alvorlig handling å anmelde en voldtekt, og du er forpliktet til å snakke sannferdig. Det er straffbart å inngi falsk anmeldelse, noe politiet informerer om når man skal avgi forklaring.

Tenk også på hvordan du ødelegger for alle de som virkelig har blitt utsatt for en overfallsvoldtekt hvis du kommer med denne historien.

Du bør søke hjelp, for det er det helt åpenbart at du trenger.

MilleMarie

helt alvorlig ..hvilke grunn skal jeg ha til og lyve om noe slikt? jeg trodde man var kommet lengre i dette samfunnet enn og skrive noe slikt som du gjør..

jeg trodde at man på denne siden ville bli møtt med støtte og bli trodd...

ikke beskyldninger om løgner ...

mange som har svart meg her nå,trodde jeg var mine venner...men så feil kan man tro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gnaffel-laffel

Akkurat som Maria Magdalena synes jeg dette virker FOR utrolig til å være sant.

Hvis du vurderer seriøst å anmelde dette, bør du tenke deg om nøye. Det er en alvorlig handling å anmelde en voldtekt, og du er forpliktet til å snakke sannferdig. Det er straffbart å inngi falsk anmeldelse, noe politiet informerer om når man skal avgi forklaring.

Tenk også på hvordan du ødelegger for alle de som virkelig har blitt utsatt for en overfallsvoldtekt hvis du kommer med denne historien.

Du bør søke hjelp, for det er det helt åpenbart at du trenger.

MilleMarie

Tenk om hun ikke lyver....du kan jo aldri være sikker....Hvis jeg var av den tro at denne historen ikke var sann, men bare oppdiktet ville jeg i alle fall holdt kommentarene for meg selv....bare sånn i tilfelle, liksom. Ville aldri tatt sjangsen på å såre en person som har opplevd noe så grusomt.

_Du_ vet ikke hva sannheten er, _jeg_ vet ikke hva sannheten er....men vær litt ydmyk og vis litt respekt, da.....bare sånn i tillfellet i alle fall! Det er et menneske det er snakk om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glimmer

Jeg valgte å vente litt med å svare på innlegget ditt, da jeg trengte litt betenkningstid på hva jeg ville si. Men la meg starte med å gi deg en stor klem, om du vil ha den *smil*

Du sier du har vært utsatt for mange overgrep opp igjennom årene. Jeg må innrømme at historien din er litt vanskelig å svelge, det var derfor jeg valgte å vente med et svar. Det sier seg selv at jeg ikke vet sannheten, det er det bare du som gjør, men du har min støtte uten forbehold av noe slag. Om overgrepet skjedde, så er det siste du trenger at vi her inne, som burde forstå, mistror deg. Jeg føler så med deg, jeg har faktisk også blitt utsatt for to forskjellige overgrep. Det ene av en pedofil nabo, det andre en voldtekt begått kjæresten min på den tiden.

Men jeg vil kommentere to ting som jeg tenkte på. Det ene er at du sier i det første innlegget at du vil høre vårt syn på saken. Noen tror deg, andre gjør det ikke, og svarer i henhold til det. Allikevel blir du såret og sint når de sier meningen sin. Du burde ikke be om meninger, når du ikke er i stand til å takle dem. Når det er sagt, sa ha i bakhodet at vi kun er mennesker bak en dataskjerm. Og hva det medfører av godt og vondt. Det betyr at vi bare kan gi deg en begrenset mengde med støtte, men også at meningene våre om deg er ganske så uviktig, om du er uenig med oss.

Det andre jeg tenkte på var at du sier det er din feil og når Ritva foreslår at du tenker over hva som kanskje kan framprovosere overgrep, så blir du igjen sint og såret. Du er forvirret og vet kanskje ikke helt hva du skal tro, men tenk igjennom det... Vi vet ikke hva du trenger og prøver alle bare å hjelpe på best mulig måte. Men da må du være litt klarere på hva du tolererer og orker å høre akkurat nå. Om jeg kommer inn hit og ber om noens ærlige mening (eller rett og slett bare skriver et innlegg om hva som helst), så er jeg klar over at jeg "utsetter" meg selv for andres meninger. Noen ganger er det tungt å takle, men i de aller fleste tilfellene, så er det ingen som ønsker å såre deg.

Håper det går bra med deg, tenker på deg... Stor klem igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjære, kjære deg!

jeg ble først voldtatt da jeg var 13 av en utlending jeg møtte da jeg var ute å jogga en kveld. sa det aldri til noen, bare fortrengte det. da jeg var 14 begynte broren min å misbruke meg. han gjør det enda. nå er jeg 19. for et halv år siden ble jeg voldtatt på vei til kirken, av alle ting. først da husket jeg at jeg hadde blitt voldtatt før. i desperat trang til forståelse pånet jeg meg litt for helsesøstera på skolen. fortalte om voldtekten som nylig hadde skjedd. hun trodde meg! jeg følte meg trygg på henne, begynte å åpne meg mer. fortalte om broren min og om voldtekten som hadde skjedd tidligere. endelig hadde jeg funnet noen som jeg kunne stole på...

en dag innkaldte hun meg på kontoret. jeg hadde fri den dagen, men dro på skolen da hun ringte meg på telefonen. hun så alvorlig på meg og begynte å fortelle at ofte kan man være så nedfor at man finner på historier for å få oppmersomhet. hun så meg inn i øynene og spurte: "er dette tilfelle? "

den følelsen jeg satt igjen med da jeg faktisk skjønte at dama ikke trodde meg, er helt ubeskrivelig. at hun ikke kunne tro! jeg visste jo at det var sant!

jeg tror deg!!!

jeg forsøkte igjen... og igjen...

og ble trodd! til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Sitter å leser på disse gamle inleggene og jeg måtte bare skrive inn til deg!

For en mottagelse å få i fra helsevesenet. Jeg trodde at de skulle hjelpe mennesker og ikke gjøre slik at de føler seg enda verre!!!

Tror kanskje at du kan klage til fylkeslegen om dette. En slik opplevelse er det ingen som bør gå igjennom.

Det er et overgrep i segselv å ikke tro på noen som kommer med hjertet i hånden og forteller om det som har skjedd. Slik som med deg!

Og dette fikk du fra folk som liksom skulle være kompetente til å håndtere voldtektssaker!!?? De burde ha fått sparken hele gjengen.

Håper du har fått støtte og hjelp nå.

*trøsteklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...