Gå til innhold

Er det harry...


SierDuDet

Anbefalte innlegg

...å kjøre vorspiel før bryllup? Vi snakker her om at hele vennegjengen er invitert i middag og alt, og nå har forslaget om å begynne litt rolig med frokost og øl hos en kompis, klokken 10 på morgenen, kommet opp. Kirken er klokken 13.00, og middag, kaffe, osv, følger utover ettermiddagen/kvelden.

Personlig så liker jeg forslaget, da det om ikke annet blir sånn at samtlige kommer samlet, i noen store taxier.

Dessuten sier jeg ikke nei til en øl eller tre til frokost, før festlige anledninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 126
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SierDuDet

    39

  • conan

    10

  • Zirine

    9

  • Lionn

    9

Mest aktive i denne tråden

Vorspiel FØR kirken? Det må da være ultraharry! Men det bryr vel ikke du deg noe om? ;-)

Nei, det gjør jeg ikke :)

Forslaget var forresten ikke mitt, bare så det er sagt!

Menmen.... det blir jo selvsagt bare noen øl, ikke ultra-fyll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Tro meg, jeg er flyttet på landet, og lever nå blant førti-åringer i tresko og svenskerhår. De kunne godt funnet på å hygge seg med pils og snaps før kirken. Og komme med tilrop under vielsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Tro meg, jeg er flyttet på landet, og lever nå blant førti-åringer i tresko og svenskerhår. De kunne godt funnet på å hygge seg med pils og snaps før kirken. Og komme med tilrop under vielsen.

Vi er selvsagt for dannede til å komme med tilrop under vielsen, og ingen vil vel framstå med øl ånde og ufine bevegelser mot bruden og hennes mor, så det burde vel gå greit...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der høres helt kurant ut !

Men eg ville ha spurt brudeparet om de syns det var ok, det er jo deres dag liksom, kanskje de syns det er litt respektløst ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det høres ut som et bra forslag, jeg. Bare hyggelig! (Tok det som en selvfølge at det ikke dreier seg om rølp).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der høres helt kurant ut !

Men eg ville ha spurt brudeparet om de syns det var ok, det er jo deres dag liksom, kanskje de syns det er litt respektløst ?

Bruden vil bli pissed som faen, mens brudgommen ratt kommer til å joine oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som et bra forslag, jeg. Bare hyggelig! (Tok det som en selvfølge at det ikke dreier seg om rølp).

Selvsagt.. det blir mer å regne som en samlet frokost, i solsteiken inntil husveggen, med noget attått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vorspiel før et bryllup? Har ikke hørt om det før, men ... anything goes.

Jeg har vært i det før, men det var når ingen av oss var invitert på middagen, men bare til kaffen.

Da begynte vi etter kirken, men det blir kanskje annerledes når man begynner før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før bryllupet til ein kompis i 97, var vi ein gjeng som samla oss til frukost hos ein anna kompis før den katolske vielsen i St. Olav-kyrkja. Vi drakk ikkje alkohol, men det var veldig ok. Eg meiner harryfaktoren aukar med inntaket av alkohol - altså null harry for null alkohol, osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før bryllupet til ein kompis i 97, var vi ein gjeng som samla oss til frukost hos ein anna kompis før den katolske vielsen i St. Olav-kyrkja. Vi drakk ikkje alkohol, men det var veldig ok. Eg meiner harryfaktoren aukar med inntaket av alkohol - altså null harry for null alkohol, osv...

Det kan jeg si meg veldig enig i, og det er selvsagt ikke alkoholinntak i den hensikt å bli full.

Et sted går trossalt grensen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Det kommer helt an på hvordan dere oppfører dere, det. Er i utgangspunktet litt skeptisk til øl før kirken, men klarer dere å begrense dere og oppføre dere som voksne folk, er det vel ikke noe problem.

Da jeg giftet meg klarte jeg ihvertfall å gulpe nedpå et par glass champagne sammen med forloveren min i timene før bryllupet....men jeg gikk jo støtt opp kirkegulvet, da!

;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Bruden vil bli pissed som faen, mens brudgommen ratt kommer til å joine oss :)

Er du sikker på at de bør gifte seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvordan dere oppfører dere, det. Er i utgangspunktet litt skeptisk til øl før kirken, men klarer dere å begrense dere og oppføre dere som voksne folk, er det vel ikke noe problem.

Da jeg giftet meg klarte jeg ihvertfall å gulpe nedpå et par glass champagne sammen med forloveren min i timene før bryllupet....men jeg gikk jo støtt opp kirkegulvet, da!

;o)

En dritings brud er pinlige greier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjempeharry

Ja dette er noe av det mest harrie jeg har hørt!! Man stiller da ikke beruset i verken kirken eller før middagen begynner. Ærlig talt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at de bør gifte seg?

Jeg er sikker på at de ikke burde gifte seg.

Menmen... shit happens, og de får styre som de vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjempeharry

Jeg har vært i det før, men det var når ingen av oss var invitert på middagen, men bare til kaffen.

Da begynte vi etter kirken, men det blir kanskje annerledes når man begynner før..

Det blir noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...