Gå til innhold

Å bo i sammen by og....


Gjest Ninnii

Anbefalte innlegg

Gjest Ninnii

Vi bor i samme nærområde som min overgriper, han er i familien min.Det er sjelden jeg ser han, men når det skjer blir jeg dårlig.

Det føles som om denne byen tar knekken på meg, jeg puster ikke fritt her lenger...Dette har jeg forklart for min mann. Vi har barn i skolealder og som ikke vil ha godt av å flytte.Mannen min trives også her.det er hans hjemby.

Jeg vurderer å flytte fra dem, la barna bli hos faren og komme meg bort.

Noen gode råd ?

reagerer jeg unormalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Ninnii,

Det du beskriver er veldig vanlig, for ikke å si helt normalt - det er klart at man blir dårlig (og mere til) av å treffe kreket.

Men du skriver at "barnene ikke vil ha godt av å flytte"? Hvorfor ikke? Folk flest har da bare *godt* av å se og bo på nye steder, inklusive din mann, og det virker definitivt som om du ville ha godt av å komme deg vekk litt. I alle tilfeller er det vel bedre at dere flytter sammen, enn at du flytter alene?

Håper du kan snakke med din mann om dette, og at han innser hvor vondt det er for deg å bo så nær. Forklar f. eks. at du aldri klarer å slappe av (husk, det er ikke sikkert han klarer å forstå situasjonen uten en forklaring fra deg), og hva alternativene er for deg.

Ønsker dere alt vel.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...jeg personlig vil nå si at det er verre for barna å se at mor er redd og utrygg enn det vil være for dem å flytte da...

Du bør ta opp situasjonen til alvorlig samtale med din mann; og forklare ham rett frem og helt ærlig hvordan forholdene er for deg, og hvorfor. Om han ikke makter å forstå din situasjon, vil trolig en time eller to hos en familierådgiver være vel anvendt tid.

Uansett - lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest victoria

Hei Ninnii

Vet åssen det er å være i nærheten av den som har forgripet seg på deg.Jeg følte akkurat det samme,for vi måtte være i syden i sammen i en uke til etter at det skjedde.Det var vanskelig,men jeg kom jo over det.

Vil bare råde deg som de andre her sier at du får forklare din mann hvorfor du vil flytte til et annet sted.Si at det er svært vanskelig å bo i nærheten av en som har forgrepet seg på deg, og at du ønsker å komme bort fra det vonde litt.

Uansett så vil jeg ønske deg lykke til med å prate litt med mannen din.Håper at det ordner seg etter hvert, og at dere kommer fram til en felles løsning.

Koz fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miletta

Det er bare en ting å gjøre: TA MED DEG MANN OG BARN OG FLYTT.

At barna ikke vil ha godt av å flytte er en ting, men de vil få der verre dersom mor reiser fra dem, og sannsyligvis bedre med en mor som slipper å gå og være redd for å møte et spøkelse fra fortiden hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...