Gå til innhold

Blir så sint!!


kie

Anbefalte innlegg

*hulker høyt* Ikke kjeft sånn'a!!!

Jeg kjefter da ikke på deg!

Du som sender saus til meg og gode greier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SierDuDet

    19

  • kie

    16

  • Bassisten

    13

  • flisa

    8

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest glimmer

Vel, godt det gikk bra :) Nå har mange sagt mye om regler og lignende, så om du/dere vil gå videre må saken, får bli opp til dere selv.

Bare hørte denne historien og tenkte på en gang jeg satt på trikken, hvorpå sjåføren presterte å kjøre inn i siden på en annen bil. Bileieren kom ut, etter å ha flyttet kjøretøyet sitt, eitrende sint. Trikkesjåføren bare vinket og smilte, og kjørte så videre. Jeg synes det var ganske fornøyelig, jeg :) Men det viser jo at disse trikkeførerene er temmelig arrogante og står hardt på at de ikke har vikeplikt for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at det vr en skremmende opplevelse!

men hvis trikken var i fart, og hun var nærme nok til å ha øyekontakt med føreren, burde hun vel ha skjønt at det ikke var så sikkert at trikken ville kunne stoppe?

Trikken trenger ganske mange ganger lenger bremselengde enn en bil, den veier mange tonn!

Tror ikke jeg ville tatt saken videre, men kun til etteretning.

Svært godt poeng. Dersom ein er så nær at ein har øyekontakt med føraren, er trikken truleg så nær at den ikkje GREIER å stoppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Alisha sier over her så er det ofte at trikken/bilen/bussen har grønt lys samtidig som fotgjengeren har det. Også her har fotgjengeren vikeplikt for trikken. Dette pga trikkens tynge, og den lar seg rett og slett ikke stoppe på noen få meter.

Har skrevet noen andre innlegg her nå, om det samme, og jeg tror ikke jeg ville tipset media. Da kommer til svigerinne til å framstå som en komplett idiot.

Ikke nødvendigvis - vi andre "bønder" kan jo lære noe! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, godt det gikk bra :) Nå har mange sagt mye om regler og lignende, så om du/dere vil gå videre må saken, får bli opp til dere selv.

Bare hørte denne historien og tenkte på en gang jeg satt på trikken, hvorpå sjåføren presterte å kjøre inn i siden på en annen bil. Bileieren kom ut, etter å ha flyttet kjøretøyet sitt, eitrende sint. Trikkesjåføren bare vinket og smilte, og kjørte så videre. Jeg synes det var ganske fornøyelig, jeg :) Men det viser jo at disse trikkeførerene er temmelig arrogante og står hardt på at de ikke har vikeplikt for noen.

"Men det viser jo at disse trikkeførerene er temmelig arrogante og står hardt på at de ikke har vikeplikt for noen."

Eg meiner det viser kor mykje idioti dei stakkars trikkeførarane blir utsatt for i løpet av ein arbeidsdag, og at om dei skulle ta innover seg kvar gong det skjedde ei ulukke eller nestenulukke, så hadde dei holdt ut max ein månad i jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men det viser jo at disse trikkeførerene er temmelig arrogante og står hardt på at de ikke har vikeplikt for noen."

Eg meiner det viser kor mykje idioti dei stakkars trikkeførarane blir utsatt for i løpet av ein arbeidsdag, og at om dei skulle ta innover seg kvar gong det skjedde ei ulukke eller nestenulukke, så hadde dei holdt ut max ein månad i jobben.

Fanken - hele denne tråden viser jo at trikker skulle man søren ikke hatt i tettbebygd strøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke nødvendigvis - vi andre "bønder" kan jo lære noe! :-)

Bonde my ass, du er fra stor-Oslo! :)

Men det er klart; Lynfansene kaller jo VIF-gutta for bønder, så definsjonen av bonde er brukt rimelig bredt for tiden :)

Hehe, ordet bonde har faktisk blitt et skjellsord, og det føler jeg at endelig var på tide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ellapella

uffda bra det gikk bra med dem!!

selv satte jeg fast hodet i trikkedøra da jeg var 2 år gammel hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fanken - hele denne tråden viser jo at trikker skulle man søren ikke hatt i tettbebygd strøk.

DET er ein heilt annan diskusjon... Som vi gjerne kan ta. - Ny tråd? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uffda bra det gikk bra med dem!!

selv satte jeg fast hodet i trikkedøra da jeg var 2 år gammel hehe..

AHA! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glimmer

"Men det viser jo at disse trikkeførerene er temmelig arrogante og står hardt på at de ikke har vikeplikt for noen."

Eg meiner det viser kor mykje idioti dei stakkars trikkeførarane blir utsatt for i løpet av ein arbeidsdag, og at om dei skulle ta innover seg kvar gong det skjedde ei ulukke eller nestenulukke, så hadde dei holdt ut max ein månad i jobben.

Nå var jeg ikke helt seriøs da :) Har de forkjørsrett så har de forkjørsrett... Tenkte nå mer på den søte reaksjonen til trikkeføreren, hvor han vinket og smilte til en mann som sto og formelig hoppet av sinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende svigerinna mi var dum, naiv ...whatever!

Jeg sitter igjen med noe av de samme spørsmålene som dere stiller.

Det jeg reagerer på, er at _trikkeføreren_ fortsatte å kjøre med vilje!

Man kjører da ikke på folk/barnevogner uansett hvor rett man evt. føler at man har?? Eller uansett om man synes fotgjengeren er en "idiot"?? Om ikke annet, så burde han vel tenkt på ungen som lå i barnevogna.

Som sagt, jeg var ikke der og kan ikke bedømme hvem som hadde rett eller ikke. Det jeg reagerer på, er det at trikkeføreren mente han hadde "rett" til å kjøre på dem.

Jeg håper at dette ikke stemmer, men svigerinna mi pleier ikke å lyve om sånt.

Nå er ikke vi så veldig "bestiser" akkurat, men akkurat det skal hun ha. Hun er ærlig, også når det ikke "gagner" henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bønder i byen ikke vet bedre enn som så burde de holde seg unna byen, eller i det minste ikke fly rundt og drasse på en barnevogn med små barn i før de lærer seg litt om vanlig praksis som faktisk kan redde livene deres.

En trikk er trossalt ikke noe som bråstopper bare man står på bremsen...

Jeg synes også at det høres veldig usannsynlig ut at denne mannen faktisk var grønn, men det er mindre relevant da hun uansett ikke bør bevege seg ut i gata og tro at trikken ville stoppe.

Var mannen grønn har selvsagt trikkeføreren fullt ansvar og burde miste jobben på flekken, men hun har ansvaret for seg selv og barnet sitt, uansett hva lyset viser.

Man lærer trossalt tidlig fordelene med å se seg til høyre og venstre før man hopper ut i gata - og dette gjør man helt uavhengig av om det er grønt lys eller ikke.

"men hun har ansvaret for seg selv og barnet sitt, uansett hva lyset viser. "

Det er jeg _helt_ enig med deg i!

Det er liksom ikke situasjonen man begynner å "yppe" i.

Men jeg mener fortsatt at trikkeførere bør gjøre en innsats for å unngå påkjørsler...også av "idioter". ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"men hun har ansvaret for seg selv og barnet sitt, uansett hva lyset viser. "

Det er jeg _helt_ enig med deg i!

Det er liksom ikke situasjonen man begynner å "yppe" i.

Men jeg mener fortsatt at trikkeførere bør gjøre en innsats for å unngå påkjørsler...også av "idioter". ;-)

"Men jeg mener fortsatt at trikkeførere bør gjøre en innsats for å unngå påkjørsler..."

Helt enig, men det er jo lissom ikke bare å svinge unna når man snakker om noe som går på skinner og veier mange tonn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men jeg mener fortsatt at trikkeførere bør gjøre en innsats for å unngå påkjørsler..."

Helt enig, men det er jo lissom ikke bare å svinge unna når man snakker om noe som går på skinner og veier mange tonn :)

Nei, det er sant!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"men hun har ansvaret for seg selv og barnet sitt, uansett hva lyset viser. "

Det er jeg _helt_ enig med deg i!

Det er liksom ikke situasjonen man begynner å "yppe" i.

Men jeg mener fortsatt at trikkeførere bør gjøre en innsats for å unngå påkjørsler...også av "idioter". ;-)

"Men jeg mener fortsatt at trikkeførere bør gjøre en innsats for å unngå påkjørsler...også av "idioter". "

TRUR du verkeleg at trikkesjåføren gjev blaffen i om han køyrde på nokon?

Etter mi oppfatning var det nettopp påkjørsel han prøvde å unngå ved å riste på hodet og få henne til å ikkje gå over vegen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke Nickedokke

Jeg har ingen problemer med å tro det du skriver, jeg har selv opplevd ett og annet med trikkene i Oslo, og til og med fått en barnevogn ødelagt i døren.

Akkurat nå pågår en sak i Oslo Byrett, om en kvinne med barnevogn som ble drept, men som reddet sønnen sin før hun døde, ved å kaste barnevogna inn på fortauet...

Trikkeførere er hensynsløse, følger ikke med, og tror de eier hele gata. det er forskjell på forkjørsrett og påkjørsrett!

Jeg var selv øyenvitne til en ung mann som fikk benet revet av, da han gikk mellom to vogner på trikken, og trikkeføreren hadde sett at han gikk mellom, men begynte å kjøre før han så at mannen var ute på andre siden! Dumt av mannen; JA! Men hadde trikkeføreren dermed rett til å kjøre over ham??? Liksom;" du er så dum, at deg kjører jeg på..."

Jævla forbanna idiothue av både trikkefører og politi, jeg synes virkelig hun skulle gå til media, svigerinnen din!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Hun nøler veldig..

Vogna er visst ikke så veldig ødelagt siden hun rakk å få den nesten helt vekk, men den ble truffet. Og hun har vitner som har sagt seg villig til å stille opp ved en evt. anmeldelse.

Tenker jo litt på dette i sammenheng med barnevogneulykker Oslo Sporveier har hatt tidligere også.

Denne gangen gikk det "bra", men de har tydeligvis ikke lært en dritt etter dødsulykka for en stund tilbake!

Vurderer å sende mail til tv2 men er usikker på om jeg skal gjøre det uten hennes samtykke.

Send dem en link til denne diskusjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5barnsmor

hei på deg kiemor....

Her passer det godt å bruke en huskeregel sjåførlæreren gav meg da jeg tok lappen, den gjelder uansett hvem som gjør feil i trafikken:

MAN KAN GJERNE HA FORKJØRSRETT MEN ALDRI PÅKJØRSRETT!!!!

Ganske passende å si denne jyplingen i trikken nå i disse trikkerettsakstider. Hadde ikke nølt med å anmelde det/ta kontakt med media.....både trikker og busser trenger å lære at de ikke eier veiene alene her i landet....

Klem til deg og din stakkers svigerinne fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men jeg mener fortsatt at trikkeførere bør gjøre en innsats for å unngå påkjørsler...også av "idioter". "

TRUR du verkeleg at trikkesjåføren gjev blaffen i om han køyrde på nokon?

Etter mi oppfatning var det nettopp påkjørsel han prøvde å unngå ved å riste på hodet og få henne til å ikkje gå over vegen!

Det er nettopp det jeg ble fortalt og som provoserte meg.

Jeg håper at det er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...