Gå til innhold

Blir så sint!!


kie

Anbefalte innlegg

så alle som mener noe annet en deg er irrasjonelle og partiske?

;-)

Nei, men mange av dere fra foreldreforum har en tendens til å fyre opp med engang en unge er i en mulig fare... Dere tar jo helt av, og en eller annen har skylden for at det gikk galt, eller kunne gått galt, med en liten hjerteknuser...

Akkurat det der slår aldri feil, så lenge har jeg trossalt vært på dol nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SierDuDet

    19

  • kie

    16

  • Bassisten

    13

  • flisa

    8

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Eg veit sjølvsagt ikkje dette, og trikkeførarar er heller ikkje supermennesker som ikkje kan gjera feil, men slik du snakka svigerinna di si sak, har eg spelt advokat for trikkeføraren og snakka hans/hennes sak - i og med at vedkomande ikkje kan svare for seg.

Det er to sannsynlege scenario her, og ut frå dei fakta som føreligg meiner eg at min versjon er den mest sannsynlege. - Ettersom eg ser det som usannsynleg at ein trikk har køyrd på rødt lys, og det er svært få kryss der både trikken og ein fotgjengar kan ha grønt lys.

- I desse tilfella har uansett fotgjengaren vikeplikt.

Dersom svigerinna di er sikker i si sak, og at ho har gjort alt riktig og trikkeføraren har gjort heilt feil, så må ho absolutt gå til media.

Det er også derfor jeg overlater det til henne å avgjøre.

Har litt i bakhodet at det kanskje ikke er så lett å "justere" det man har fortalt til bekymra familiemedlemmer.

Nå er jo jeg inngifta i denne familien og allerede en "ufølsom kjerring", så mine tilleggsspørsmål og undring er nok _ikke_ populært....

Mannen min holdt på å få fnatt over at jeg i det hele tatt våget å stille spørsmål om lillesøsters erfaring. Skikkelig storebror, altså ;-)

Jaja, nå har i allefall jeg roet meg ned.

Og forresten: Dette _er_ en "bonde" som har flyttet til Oslo etter å ha bodd på et trikkefritt sted i hele sitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett i at foreldre er ekstra hårsåre når det gjelder noe som innvolverer barn ja, så bare pass deg for når du får noen selv så blir du som oss *skremme, skremme* :)))

Du jeg skriver innlegg alle steder jeg.....svarer alltid ut i fra interessante innlegg på "alle nye innlegg" listen så du må gjerne skrive til meg du, jeg er ikke bare mor vet du......;))

klems

Jeg passer meg for ikke å få noen enda, så det bør gå greit :)

Jeg er rimelig overbevist om at jeg ikke blir like ukritisk som dere til hendelser som har med barn å gjøre, selv om jeg engang får unger selv.

Jeg gikk jo nesten ut fra at du var noe mer enn en mor, men dersom nicket ditt stemmer og du har 5 stk, så har du kanskje ikke tid til så jævla mye annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg passer meg for ikke å få noen enda, så det bør gå greit :)

Jeg er rimelig overbevist om at jeg ikke blir like ukritisk som dere til hendelser som har med barn å gjøre, selv om jeg engang får unger selv.

Jeg gikk jo nesten ut fra at du var noe mer enn en mor, men dersom nicket ditt stemmer og du har 5 stk, så har du kanskje ikke tid til så jævla mye annet :)

"Jeg er rimelig overbevist om at jeg ikke blir like ukritisk som dere til hendelser som har med barn å gjøre, selv om jeg engang får unger selv. "

Hehe...

Akkurat det utsagnet tror jeg veldig mange på foreldreforum har sagt en gang i tiden..

Du blir nok helt gelè, tenker jeg. *erter*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg er rimelig overbevist om at jeg ikke blir like ukritisk som dere til hendelser som har med barn å gjøre, selv om jeg engang får unger selv. "

Hehe...

Akkurat det utsagnet tror jeg veldig mange på foreldreforum har sagt en gang i tiden..

Du blir nok helt gelè, tenker jeg. *erter*

Gele blir jeg nok, det skulle bare mangle, og jeg er veldig glad i barn, men jeg tror nok rimelig sikkert at jeg ikke mister min evne til å tenke klart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5barnsmor

"Jeg er rimelig overbevist om at jeg ikke blir like ukritisk som dere til hendelser som har med barn å gjøre, selv om jeg engang får unger selv. "

Hehe...

Akkurat det utsagnet tror jeg veldig mange på foreldreforum har sagt en gang i tiden..

Du blir nok helt gelè, tenker jeg. *erter*

Holder med Kie i det ja....bare vent så skal du se. Og hvis du får en datter??? OjjjOjjjjOJjjj....stakkars den som krummer så mye som et dun på det hodet. Du har ingen anelse om hvor stort et faderhjerte kan bli.....

*rotter seg sammen med Kie*

hi,hi:))) og klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge hun hadde trikkeføreren så nærme at hun rakk å gjøre tegn til han, samt se han sine tegn til henne, så er det hevet over enhver tvil at trikken var så nærme at den ikke rakk å stoppe.

I en perfekt verden kunne han kanskje skiftet fil, men så langt har vi ikke kommet med teknologien enda :)

Et godt poeng.

Men nevner jeg det her, blir jeg nok utstøtt.

;-)

Svigerinna mi er lillesøster og "babyen" i svigerfamilien, så spørsmål omkring dette er visst ikke velkomment..

Jeg måtte jo spørre etter å ha lest det dere stusset over.

Jeg tror vi trygt kan konstantere at mannen min først og fremst er storebror i dette tilfellet. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder med Kie i det ja....bare vent så skal du se. Og hvis du får en datter??? OjjjOjjjjOJjjj....stakkars den som krummer så mye som et dun på det hodet. Du har ingen anelse om hvor stort et faderhjerte kan bli.....

*rotter seg sammen med Kie*

hi,hi:))) og klem fra

Du har rett i en ting, og det er at ingen krummer et hår på hennes hode!

Skal like, eller dvs, jeg liker det vel ikke, å se min 16 årige datter komme hjem med en 20 årig fyr.

Han skal få møte døra hardt, opptil flere ganger, med hodet først! :)

Gutt jeg vettu, og vet hvordan gutter tenker. Det er nok derfor vi gutta verner om døtrene våres med alle midler! :)

Menmen.. den tid den sorg, akkurat nå har jeg ingen unger, og jeg får nok ingen iløpet av den første tiden heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt poeng.

Men nevner jeg det her, blir jeg nok utstøtt.

;-)

Svigerinna mi er lillesøster og "babyen" i svigerfamilien, så spørsmål omkring dette er visst ikke velkomment..

Jeg måtte jo spørre etter å ha lest det dere stusset over.

Jeg tror vi trygt kan konstantere at mannen min først og fremst er storebror i dette tilfellet. ;-)

Jeg tror også at vi trygt kan konstantere at du ikke bør gå mot henne når hun forteller sin historie, om og om igjen, med en stadig mer demon-aktig trikkesjåfør :)

Da får du nok med familien og gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder med Kie i det ja....bare vent så skal du se. Og hvis du får en datter??? OjjjOjjjjOJjjj....stakkars den som krummer så mye som et dun på det hodet. Du har ingen anelse om hvor stort et faderhjerte kan bli.....

*rotter seg sammen med Kie*

hi,hi:))) og klem fra

*gliser*

Men han får vel leve i trua om at det nettopp i hans tilfelle vil arte seg annerledes.

Som vi gjorde i vår tid. ;-)

*løper og gjemmer meg for SDD*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fordi jeg ikke skjønner hva du mener Kie, for jeg gjør det. Men man klarer ikke å stoppe en trikk "just like that". Det kommer selvsagt litt ann på hvor stor fart han hadde og det er jo sånn at ved vanlige gangfelt, uten lys, har fotgjengerene "vikeplikt" for trikken, av den enkle grunn at man ikke klarer å stoppe noe som går på skinner fort nok.

Det høres jo ikke ut som denne trikken hadde særlig fart i og med at hun klarte å få gitt tydelige tegn til sjåføren. It's a shitty thing, og jeg syns hun er dum dersom hun ikke benytter sjansen til å skape litt blest rundt Oslo Sporveier.

Good Luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5barnsmor

*gliser*

Men han får vel leve i trua om at det nettopp i hans tilfelle vil arte seg annerledes.

Som vi gjorde i vår tid. ;-)

*løper og gjemmer meg for SDD*

Det er jo fryktelig å måtte innrømme det, men man blir jo _noe_ mere pysete og redd med alderen.

Jeg merker stor forskjell bare på hva jeg lar min nåværende fireåring få lov til i forskjell til den fireåringen jeg hadde i -99.....utrolig at han lever enda:)))

ja,ja Kie vi er nok over vår glansperiode og redusert til å være "et møder"

*sukker og kniper litt i flankene*

klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også at vi trygt kan konstantere at du ikke bør gå mot henne når hun forteller sin historie, om og om igjen, med en stadig mer demon-aktig trikkesjåfør :)

Da får du nok med familien og gjøre!

Ja gjett!

Har nettopp fått så øra flagra her ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 5barnsmor

Du har rett i en ting, og det er at ingen krummer et hår på hennes hode!

Skal like, eller dvs, jeg liker det vel ikke, å se min 16 årige datter komme hjem med en 20 årig fyr.

Han skal få møte døra hardt, opptil flere ganger, med hodet først! :)

Gutt jeg vettu, og vet hvordan gutter tenker. Det er nok derfor vi gutta verner om døtrene våres med alle midler! :)

Menmen.. den tid den sorg, akkurat nå har jeg ingen unger, og jeg får nok ingen iløpet av den første tiden heller :)

Jeg synes faderen her i huset er veldig skompete jeg....etter fire gutter kom endelig jenta, hun får nok løpestreng tenker jeg.....he,he!!!

_En_ god regel har jeg ivertfall for å ikke bli altfor subjektiv: når barna kommer for å fortelle hva de andre gjorde så svarerjeg alltid med å spørre hva de gjorde....for jeg er ikke eldre enn at jeg husker godt fra jeg var liten at helt uskyldig er man sjelden...

klems på denne hete og solfyllte dag.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5barnsmor

Ja gjett!

Har nettopp fått så øra flagra her ;-)

Kanskje det var en test av lojaliteten din Kie????? Man vet aldri med slue familiemedlemmer vet du......:))

klems igjen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det var en test av lojaliteten din Kie????? Man vet aldri med slue familiemedlemmer vet du......:))

klems igjen fra

Ja, da strøk jeg vel glatt med mine:

"Jammen, hvordan..."

og

"Jeg skjønner ikke helt dette her..."

Tror jeg bare får nøye meg med å vite at svigerinna og babyen hadde en virkelig guffen opplevelse i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jippiii

Man har faktisk vikeplikt for trikken uansett. Av den enkle grunn at trikken ikke kan stoppe på 1-2-3. Man burde absolutt stille spørsmålstegn ved at disse kjøretøyene fortsatt er i bruk når de er så farlige som de faktisk er. En venn av meg ble nettopp påkjørt av trikken, riktignok i veldig lav fart, men likevel. Jeg er absolutt for å kutte ut trikken, legge pen og ny asfalt i hele sentrum og sette opp hydrogendrevne busser på strekningene i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke Nickedokke

"Trikkeførere er hensynsløse, følger ikke med, og tror de eier hele gata. det er forskjell på forkjørsrett og påkjørsrett! "

Er alle hensynslause? Du store. Då tør ikkje eg gå ut i trafikken lenger - for ikkje å snakke om å ta trikken!!

"Jeg var selv øyenvitne til en ung mann som fikk benet revet av, da han gikk mellom to vogner på trikken, og trikkeføreren hadde sett at han gikk mellom, men begynte å kjøre før han så at mannen var ute på andre siden! Dumt av mannen; JA! Men hadde trikkeføreren dermed rett til å kjøre over ham??? Liksom;" du er så dum, at deg kjører jeg på..."

Den historia kjøpar eg overhodet ikkje. TRUR du verkeleg at trikkeføraren prøvde å ta livet av ein mann med vilje?

Det får fane meg vera grenser for idiotiske innlegg av idiotiske generaliserande nordmenn...

"Jævla forbanna idiothue av både trikkefører og politi, jeg synes virkelig hun skulle gå til media, svigerinnen din!!!"

Dersom saka var opplagt, trur eg vedkomande hadde fått litt meir respons hos politiet... Og dersom saka var opplagt ville ho vel ikkje nølt med å gå til media?

Bruk huet!

"Bruk huet!" Ditto.

Tror du jeg sitter her og tuller???

Da er du dust!

ALT jeg skriver er FAKTISK sant, og jo: trikkeføreren sa etterpå at han så mannen gå imellom, men ikke komme ut igjen, men at han fikk grønt lys så da måtte han kjøre!

Og norsk politi skal du få gratis av meg, det er flere tilfeller jeg ikke gidder å utbrodere her hvor de faktisk har opptrådt på en slik måte at alvorlige saker ikke blir etterforsket! "henlagt etter bevisets stilling," sier de da, hvis de ikke har ressurser nok til å gjøre den jobben de egentlig skal!

Er det noen som generaliserer her, er det du!!

Hvor lenge har forresten DU bodd i Oslo???

Ja, trikken har jeg respekt for, kun fordi jeg MÅ, og fordi jeg med egne øyne har sett hvordan de opptrer!! et annet eksempel: en eldre dame ble slept etter jakka fem meter, og trikken stoppet ikke før den fikk rødt lys! oops, da, sjåføren hadde ikke lagt merke til det! Hele trikken skrek, men tror du sjåføren hørte det? Han påstod iallefall at han ikke gjorde det...

Bedre føre var, sier nå jeg; og ja: da MÅ jeg tenke at "alle" er slik, for å ikke ta noen sjanser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bruk huet!" Ditto.

Tror du jeg sitter her og tuller???

Da er du dust!

ALT jeg skriver er FAKTISK sant, og jo: trikkeføreren sa etterpå at han så mannen gå imellom, men ikke komme ut igjen, men at han fikk grønt lys så da måtte han kjøre!

Og norsk politi skal du få gratis av meg, det er flere tilfeller jeg ikke gidder å utbrodere her hvor de faktisk har opptrådt på en slik måte at alvorlige saker ikke blir etterforsket! "henlagt etter bevisets stilling," sier de da, hvis de ikke har ressurser nok til å gjøre den jobben de egentlig skal!

Er det noen som generaliserer her, er det du!!

Hvor lenge har forresten DU bodd i Oslo???

Ja, trikken har jeg respekt for, kun fordi jeg MÅ, og fordi jeg med egne øyne har sett hvordan de opptrer!! et annet eksempel: en eldre dame ble slept etter jakka fem meter, og trikken stoppet ikke før den fikk rødt lys! oops, da, sjåføren hadde ikke lagt merke til det! Hele trikken skrek, men tror du sjåføren hørte det? Han påstod iallefall at han ikke gjorde det...

Bedre føre var, sier nå jeg; og ja: da MÅ jeg tenke at "alle" er slik, for å ikke ta noen sjanser!

"Tror du jeg sitter her og tuller??? Da er du dust! "

Har eg sagt at du tuller? Har eg betvilt det du har skrive? Nei. Du går mot meg med alle piggane ute, så kven dusten er, kan vel diskuterast.

"ALT jeg skriver er FAKTISK sant, og jo: trikkeføreren sa etterpå at han så mannen gå imellom, men ikke komme ut igjen, men at han fikk grønt lys så da måtte han kjøre! "

Dersom dette er sant, så tyder det at han med vilje prøvde å ta livet av vedkomande. Kan du vise til denne konkrete saka i media? Eg vil gjerne sjå den.

"Og norsk politi skal du få gratis av meg, det er flere tilfeller jeg ikke gidder å utbrodere her hvor de faktisk har opptrådt på en slik måte at alvorlige saker ikke blir etterforsket! "henlagt etter bevisets stilling," sier de da, hvis de ikke har ressurser nok til å gjøre den jobben de egentlig skal! "

Norsk politi? Når byrja dette å handle om norsk politi? Eg har ikkje sagt eit pip om norsk politi og er langt på veg samd med deg.

"Er det noen som generaliserer her, er det du!! "

På kva måte?

"Hvor lenge har forresten DU bodd i Oslo??? "

I 13 år, men eg ser ikkje heilt kva det har med saka å gjera? Ver snill og opplys meg.

"Ja, trikken har jeg respekt for, kun fordi jeg MÅ, og fordi jeg med egne øyne har sett hvordan de opptrer!! et annet eksempel: en eldre dame ble slept etter jakka fem meter, og trikken stoppet ikke før den fikk rødt lys! oops, da, sjåføren hadde ikke lagt merke til det! Hele trikken skrek, men tror du sjåføren hørte det? Han påstod iallefall at han ikke gjorde det..

Eit ærleg spørsmål? Trur du alle trikkeførarar i Oslo er potensielle mordarar som gjer dette med vilje?

Sjølvsagt skjer ulukker! Det skjer ulukker kvar einaste dag, og det skulle berre mangle at det ikkje skjer med trikken også, men slik du framstiller det verkar det jo som du meiner at trikkeførarane er ute etter folk.

"Bedre føre var, sier nå jeg; og ja: da MÅ jeg tenke at "alle" er slik, for å ikke ta noen sjanser!"

Ein skal sjølvsagt alltid vera forsiktig - ikkje minst når det gjeld trikken, og det var jo mitt poeng i den opprinnelege diskusjonen. Eg meiner at svigerinna til kie burde ha tenkt seg om før ho gjekk med barnevogna framfor trikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...