Gå til innhold

Blir så sint!!


kie

Anbefalte innlegg

hei på deg kiemor....

Her passer det godt å bruke en huskeregel sjåførlæreren gav meg da jeg tok lappen, den gjelder uansett hvem som gjør feil i trafikken:

MAN KAN GJERNE HA FORKJØRSRETT MEN ALDRI PÅKJØRSRETT!!!!

Ganske passende å si denne jyplingen i trikken nå i disse trikkerettsakstider. Hadde ikke nølt med å anmelde det/ta kontakt med media.....både trikker og busser trenger å lære at de ikke eier veiene alene her i landet....

Klem til deg og din stakkers svigerinne fra

Her melder hele det upartiske foreldreforumet seg på...

For noe bullshit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SierDuDet

    19

  • kie

    16

  • Bassisten

    13

  • flisa

    8

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Jeg har ingen problemer med å tro det du skriver, jeg har selv opplevd ett og annet med trikkene i Oslo, og til og med fått en barnevogn ødelagt i døren.

Akkurat nå pågår en sak i Oslo Byrett, om en kvinne med barnevogn som ble drept, men som reddet sønnen sin før hun døde, ved å kaste barnevogna inn på fortauet...

Trikkeførere er hensynsløse, følger ikke med, og tror de eier hele gata. det er forskjell på forkjørsrett og påkjørsrett!

Jeg var selv øyenvitne til en ung mann som fikk benet revet av, da han gikk mellom to vogner på trikken, og trikkeføreren hadde sett at han gikk mellom, men begynte å kjøre før han så at mannen var ute på andre siden! Dumt av mannen; JA! Men hadde trikkeføreren dermed rett til å kjøre over ham??? Liksom;" du er så dum, at deg kjører jeg på..."

Jævla forbanna idiothue av både trikkefører og politi, jeg synes virkelig hun skulle gå til media, svigerinnen din!!!

"Trikkeførere er hensynsløse, følger ikke med, og tror de eier hele gata. det er forskjell på forkjørsrett og påkjørsrett! "

Er alle hensynslause? Du store. Då tør ikkje eg gå ut i trafikken lenger - for ikkje å snakke om å ta trikken!!

"Jeg var selv øyenvitne til en ung mann som fikk benet revet av, da han gikk mellom to vogner på trikken, og trikkeføreren hadde sett at han gikk mellom, men begynte å kjøre før han så at mannen var ute på andre siden! Dumt av mannen; JA! Men hadde trikkeføreren dermed rett til å kjøre over ham??? Liksom;" du er så dum, at deg kjører jeg på..."

Den historia kjøpar eg overhodet ikkje. TRUR du verkeleg at trikkeføraren prøvde å ta livet av ein mann med vilje?

Det får fane meg vera grenser for idiotiske innlegg av idiotiske generaliserande nordmenn...

"Jævla forbanna idiothue av både trikkefører og politi, jeg synes virkelig hun skulle gå til media, svigerinnen din!!!"

Dersom saka var opplagt, trur eg vedkomande hadde fått litt meir respons hos politiet... Og dersom saka var opplagt ville ho vel ikkje nølt med å gå til media?

Bruk huet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5barnsmor

"Dette vet du, det vet ikke en "bonde på byen".

For alle som har hatt køyreopplæring bør dette vera kjent, og også for dei som har hatt trafikkopplæring på skulen i nærleiken av Oslo bør dette vera kjent. Eg har forståelse for at folk frå bygda kanskje ikkje kjenner til regelen, men eg kom frå "bygda" til Oslo ein gong eg også, og då var eg faktisk ekstra forsiktig i trafikken ei stund, inntil eg hadde lært meg korleis ting funka i byen.

Det er i grunnen typisk for nordmenn å "halda på retten sin" i alle samanhengar - sjølv om ein sett livet på spel. Eg har hatt reisefylgje i utlandet som automatisk antok at bilane stoppa for fotgjengarar og vart nesten drept om eg ikkje hadde tatt tak i vedkomande og dratt henne inn på fortauet att.

Alle skal vera merksame i trafikken sjølv om reglane er på di side, og ein må bruka fornuft, ikkje kjensler.

Når det gjeld at trikkeførarar har køyrd på feilparkerte bilar "med vilje" er dette ein alvorleg påstand som eg ikkje tar automatisk for god fisk, men dersom så er tilfelle skjønar eg det godt. Folk i Oslo parkerer som tullingar utan å tenkje på hverken trikken som skal fram eller f.eks. på lastebilar som skal svinge i kryss, og når dei ein gong i blant får ei parkeringsbot så blir dei forbanna... Eg har eigenhendig ringt og fått taua vekk 10-15 bilar i løpet av mi fartstid som lastebilsjåfør i Oslo, og eg gjer det gjerne igjen.

Bruk huet, så går det bra!

Hallo bassisten og vinker fra Bergen....

Vi har ikke trikker i Bergen så jeg vet ikke om jeg automatisk hadde tenkt at jeg hadde automatisk vikeplikt.....jeg hadde nok holdt meg unna et mangetonns trikkemonster i fart ja, men ikke automatisk tenkt at jeg skulle vike. Som fotgjenger ville jeg nok trodd at jeg kunne gå over på grønn mann og være trygg for all trafikk ja...

Bare så du vet at det finnes mange uerfarne med trikk her i landet...

*hilsen fra bondejenta* :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp det jeg ble fortalt og som provoserte meg.

Jeg håper at det er feil.

Svigerinna di gjorde kanskje noko dumt og blei heilt sikkert forferdeleg skremt. - Det er heilt naturleg og forståeleg! - Både å tabbe seg ut og å bli skremt.

Men det er ingen grunn til å "pynte" på sanninga og gje skulda til trikkeføraren som trass alt berre gjorde jobben sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo bassisten og vinker fra Bergen....

Vi har ikke trikker i Bergen så jeg vet ikke om jeg automatisk hadde tenkt at jeg hadde automatisk vikeplikt.....jeg hadde nok holdt meg unna et mangetonns trikkemonster i fart ja, men ikke automatisk tenkt at jeg skulle vike. Som fotgjenger ville jeg nok trodd at jeg kunne gå over på grønn mann og være trygg for all trafikk ja...

Bare så du vet at det finnes mange uerfarne med trikk her i landet...

*hilsen fra bondejenta* :)))

Då vil eg gje deg eit tips her og no, slik at du ikkje blir drept dersom du skulle finne på å reisa til eit anna land:

Det er nesten berre i Skandinavia bilar har vikeplikt for fotgjengarar. I dei aller aller fleste land i verda har fotgjengarar vikeplikt for køyrety.

Bruk huet og sjå deg for - uansett om du har retten på di side eller ikkje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5barnsmor

Då vil eg gje deg eit tips her og no, slik at du ikkje blir drept dersom du skulle finne på å reisa til eit anna land:

Det er nesten berre i Skandinavia bilar har vikeplikt for fotgjengarar. I dei aller aller fleste land i verda har fotgjengarar vikeplikt for køyrety.

Bruk huet og sjå deg for - uansett om du har retten på di side eller ikkje.

Takk for tipset....

Lærte jo litt i syden da, spesielt på Kreta der det var helt vilt....jeg måtte ta et bilde slik at jeg var sikker på at gubben trodde meg da jeg kom hjem...he,he....

Hadde kanskje vært en ide for oss "utlendinger i Oslo" om det sto slike huskeregler for trikk på holdeplassene (kanskje det gjør deg også?)

klems fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svigerinna di gjorde kanskje noko dumt og blei heilt sikkert forferdeleg skremt. - Det er heilt naturleg og forståeleg! - Både å tabbe seg ut og å bli skremt.

Men det er ingen grunn til å "pynte" på sanninga og gje skulda til trikkeføraren som trass alt berre gjorde jobben sin.

"Men det er ingen grunn til å "pynte" på sanninga og gje skulda til trikkeføraren som trass alt berre gjorde jobben sin."

Men hvordan _vet_ du dette?

Hvordan _vet_ du at det ikke var han som dreit seg ut? Eller begge to, for den saks skyld.

Jeg tar det forbeholdet at jeg ikke _vet_. Selv om jeg i begynnelsen ble såpass redd for niesen min på 7 mnd at jeg også reagerte med sinne, skjønner jo til og med jeg (når jeg har roet meg litt ned), at jeg ikke kan _vite_. Ei heller avgjøre hvem som har rett.

Jeg kommer nok til å la det bli opp til henne om hun vil gå til media med dette, for det er jo endel ting ved denne saken jeg ikke kan svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5barnsmor

Her melder hele det upartiske foreldreforumet seg på...

For noe bullshit...

Mobber du????? :))))

Tja særlig upartisk er jeg vel ikke når jeg har barn, det jeg skrev i innlegget var det første jeg tenkte da jeg leste og uten å lese resten av tråden først....så jeg har jo lært noe om trikker da......det har vi så enormt mange av her i Bergen you know....:)))

*smiler pent og vinker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo bassisten og vinker fra Bergen....

Vi har ikke trikker i Bergen så jeg vet ikke om jeg automatisk hadde tenkt at jeg hadde automatisk vikeplikt.....jeg hadde nok holdt meg unna et mangetonns trikkemonster i fart ja, men ikke automatisk tenkt at jeg skulle vike. Som fotgjenger ville jeg nok trodd at jeg kunne gå over på grønn mann og være trygg for all trafikk ja...

Bare så du vet at det finnes mange uerfarne med trikk her i landet...

*hilsen fra bondejenta* :)))

"Som fotgjenger ville jeg nok trodd at jeg kunne gå over på grønn mann og være trygg for all trafikk ja... "

Da har du sannsynligvis ikke førerkort for bil, for hadde du hatt det så hadde du visst at det mange steder er grønt både for biler/trikker og for mennesker - på likt.

Har du sertifikat er det spesielt skremmende dersom du ikke er klar over dette, da du som billist her vikeplikt for fotgjengerne når dere begge her grønt.

Men hvis du ikke vet at grønt ikke er ensbetydende med at begge parter har grønt lys, da er du en fare for både deg selv og andre i trafikken, og burde aldri hatt førerkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her melder hele det upartiske foreldreforumet seg på...

For noe bullshit...

Hva er bullshit?

At forkjørsrett ikke er påkjørsrett??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset....

Lærte jo litt i syden da, spesielt på Kreta der det var helt vilt....jeg måtte ta et bilde slik at jeg var sikker på at gubben trodde meg da jeg kom hjem...he,he....

Hadde kanskje vært en ide for oss "utlendinger i Oslo" om det sto slike huskeregler for trikk på holdeplassene (kanskje det gjør deg også?)

klems fra

God ide med oppslag på haldeplassane, men det er jo strengt tatt ikkje der problemet ligg. Problemet er på kvar einaste fotgjengerovergang.

Generell opplysing trengs kanskje, men det er heller ikkje Oslo Sporveiers ansvar å informere om _trafikkreglane_ - det er faktisk myndighetene, og til sjuande og sist er det oss sjølve som har ansvar for å kunne trafikkreglane når ein ferdast i trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5barnsmor

"Som fotgjenger ville jeg nok trodd at jeg kunne gå over på grønn mann og være trygg for all trafikk ja... "

Da har du sannsynligvis ikke førerkort for bil, for hadde du hatt det så hadde du visst at det mange steder er grønt både for biler/trikker og for mennesker - på likt.

Har du sertifikat er det spesielt skremmende dersom du ikke er klar over dette, da du som billist her vikeplikt for fotgjengerne når dere begge her grønt.

Men hvis du ikke vet at grønt ikke er ensbetydende med at begge parter har grønt lys, da er du en fare for både deg selv og andre i trafikken, og burde aldri hatt førerkort.

Slutt å kjeft sånn på meg.....

Jeg har hatt lappen i ti år uten å skade noen enda så det så :)))

Jeg viker alltid for fotgjengere selv etter nølerne som nesten går på rødt - selvfølgelig. Men ut fra innlegget til Kie fikk jeg inntrykk av at her var det snakk om et veikryss hvor man var alene om å ha grønt (som forgjenger) Det er jo ikke alle steder det er grønt flere steder samtidig...Uansett vil jeg tro at trafikken er MYE enklere å ha oversikt over i Bergen enn i Oslo som jo er mye større.....

klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobber du????? :))))

Tja særlig upartisk er jeg vel ikke når jeg har barn, det jeg skrev i innlegget var det første jeg tenkte da jeg leste og uten å lese resten av tråden først....så jeg har jo lært noe om trikker da......det har vi så enormt mange av her i Bergen you know....:)))

*smiler pent og vinker*

Det var trikker i Bergen tidligere, de såkalte sporveiene *lest triologien til Staalesen* :)

Nei, jeg mobber ikke, men det er nå sånn at hver gang en eller annen unge har vært i en eller annen mulig fare, så spretter foreldreforumkvinnfolka fram og anklager en eller annen. Denne gangen er det den store stygge trikken som er problemet.

Jeg husker jeg mister lappen i fjor (hmmm det husker jeg veldig godt..) fordi jeg kjørte litt fort i en 40 sone, og jeg har aldri fått så mange svar fra foreldreforumdamer tidligere som jeg fikk når jeg skrev dette innlegget.

"Det kunne jo kommet et barn ut i veien... * osv osv osv..

Ingen visste at veien nettopp var blitt gjort til 40-sone, og at det var en rett strekkning på ca 500 meter med god sikt.

Poenget er at dere ikke tenker rassjonelt, dere leser bare "barn i mulig fare" og fyrer opp...

Men, det hender faktisk at det er foreldrene som gjør feil, og i dette tilfellet ser jeg ikke at trikkeføreren har gjort noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er bullshit?

At forkjørsrett ikke er påkjørsrett??

Det jeg skrev over her til 5barnsmor nå.

Jeg kunne selvsagt uttrykt meg annerledes der! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5barnsmor

God ide med oppslag på haldeplassane, men det er jo strengt tatt ikkje der problemet ligg. Problemet er på kvar einaste fotgjengerovergang.

Generell opplysing trengs kanskje, men det er heller ikkje Oslo Sporveiers ansvar å informere om _trafikkreglane_ - det er faktisk myndighetene, og til sjuande og sist er det oss sjølve som har ansvar for å kunne trafikkreglane når ein ferdast i trafikken.

Så sant som det er sagt....nå vet jeg i vertfall å passe meg for trikken i fremtiden....så noe godt kom det da ut av denne tråden også:))))

klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å kjeft sånn på meg.....

Jeg har hatt lappen i ti år uten å skade noen enda så det så :)))

Jeg viker alltid for fotgjengere selv etter nølerne som nesten går på rødt - selvfølgelig. Men ut fra innlegget til Kie fikk jeg inntrykk av at her var det snakk om et veikryss hvor man var alene om å ha grønt (som forgjenger) Det er jo ikke alle steder det er grønt flere steder samtidig...Uansett vil jeg tro at trafikken er MYE enklere å ha oversikt over i Bergen enn i Oslo som jo er mye større.....

klems

Jeg kjefter ikke :)

Jeg har ingen tro på at kie's svigerinne var ute for en psykopat av en trikkefører som hadde lyst til å ta livet av barnet hennes, poenget er bare at en trikk ikke kan svinge, samt at den ikke kan bremse like hurtig som en bil.

Og dette burde skapningen forstått. Når trikkeføreren i tillegg veiver til henne at han ikke stopper så betyr ikke det at han ikke VIL stoppe, men at han ikke KAN.

Så sant han ikke var en psykopatisk barnedrapsmann, men det er vel heller lite sannsynlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men det er ingen grunn til å "pynte" på sanninga og gje skulda til trikkeføraren som trass alt berre gjorde jobben sin."

Men hvordan _vet_ du dette?

Hvordan _vet_ du at det ikke var han som dreit seg ut? Eller begge to, for den saks skyld.

Jeg tar det forbeholdet at jeg ikke _vet_. Selv om jeg i begynnelsen ble såpass redd for niesen min på 7 mnd at jeg også reagerte med sinne, skjønner jo til og med jeg (når jeg har roet meg litt ned), at jeg ikke kan _vite_. Ei heller avgjøre hvem som har rett.

Jeg kommer nok til å la det bli opp til henne om hun vil gå til media med dette, for det er jo endel ting ved denne saken jeg ikke kan svare på.

Eg veit sjølvsagt ikkje dette, og trikkeførarar er heller ikkje supermennesker som ikkje kan gjera feil, men slik du snakka svigerinna di si sak, har eg spelt advokat for trikkeføraren og snakka hans/hennes sak - i og med at vedkomande ikkje kan svare for seg.

Det er to sannsynlege scenario her, og ut frå dei fakta som føreligg meiner eg at min versjon er den mest sannsynlege. - Ettersom eg ser det som usannsynleg at ein trikk har køyrd på rødt lys, og det er svært få kryss der både trikken og ein fotgjengar kan ha grønt lys.

- I desse tilfella har uansett fotgjengaren vikeplikt.

Dersom svigerinna di er sikker i si sak, og at ho har gjort alt riktig og trikkeføraren har gjort heilt feil, så må ho absolutt gå til media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var trikker i Bergen tidligere, de såkalte sporveiene *lest triologien til Staalesen* :)

Nei, jeg mobber ikke, men det er nå sånn at hver gang en eller annen unge har vært i en eller annen mulig fare, så spretter foreldreforumkvinnfolka fram og anklager en eller annen. Denne gangen er det den store stygge trikken som er problemet.

Jeg husker jeg mister lappen i fjor (hmmm det husker jeg veldig godt..) fordi jeg kjørte litt fort i en 40 sone, og jeg har aldri fått så mange svar fra foreldreforumdamer tidligere som jeg fikk når jeg skrev dette innlegget.

"Det kunne jo kommet et barn ut i veien... * osv osv osv..

Ingen visste at veien nettopp var blitt gjort til 40-sone, og at det var en rett strekkning på ca 500 meter med god sikt.

Poenget er at dere ikke tenker rassjonelt, dere leser bare "barn i mulig fare" og fyrer opp...

Men, det hender faktisk at det er foreldrene som gjør feil, og i dette tilfellet ser jeg ikke at trikkeføreren har gjort noe galt.

så alle som mener noe annet en deg er irrasjonelle og partiske?

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men det er ingen grunn til å "pynte" på sanninga og gje skulda til trikkeføraren som trass alt berre gjorde jobben sin."

Men hvordan _vet_ du dette?

Hvordan _vet_ du at det ikke var han som dreit seg ut? Eller begge to, for den saks skyld.

Jeg tar det forbeholdet at jeg ikke _vet_. Selv om jeg i begynnelsen ble såpass redd for niesen min på 7 mnd at jeg også reagerte med sinne, skjønner jo til og med jeg (når jeg har roet meg litt ned), at jeg ikke kan _vite_. Ei heller avgjøre hvem som har rett.

Jeg kommer nok til å la det bli opp til henne om hun vil gå til media med dette, for det er jo endel ting ved denne saken jeg ikke kan svare på.

Så lenge hun hadde trikkeføreren så nærme at hun rakk å gjøre tegn til han, samt se han sine tegn til henne, så er det hevet over enhver tvil at trikken var så nærme at den ikke rakk å stoppe.

I en perfekt verden kunne han kanskje skiftet fil, men så langt har vi ikke kommet med teknologien enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 5barnsmor

Det var trikker i Bergen tidligere, de såkalte sporveiene *lest triologien til Staalesen* :)

Nei, jeg mobber ikke, men det er nå sånn at hver gang en eller annen unge har vært i en eller annen mulig fare, så spretter foreldreforumkvinnfolka fram og anklager en eller annen. Denne gangen er det den store stygge trikken som er problemet.

Jeg husker jeg mister lappen i fjor (hmmm det husker jeg veldig godt..) fordi jeg kjørte litt fort i en 40 sone, og jeg har aldri fått så mange svar fra foreldreforumdamer tidligere som jeg fikk når jeg skrev dette innlegget.

"Det kunne jo kommet et barn ut i veien... * osv osv osv..

Ingen visste at veien nettopp var blitt gjort til 40-sone, og at det var en rett strekkning på ca 500 meter med god sikt.

Poenget er at dere ikke tenker rassjonelt, dere leser bare "barn i mulig fare" og fyrer opp...

Men, det hender faktisk at det er foreldrene som gjør feil, og i dette tilfellet ser jeg ikke at trikkeføreren har gjort noe galt.

Du har nok rett i at foreldre er ekstra hårsåre når det gjelder noe som innvolverer barn ja, så bare pass deg for når du får noen selv så blir du som oss *skremme, skremme* :)))

Du jeg skriver innlegg alle steder jeg.....svarer alltid ut i fra interessante innlegg på "alle nye innlegg" listen så du må gjerne skrive til meg du, jeg er ikke bare mor vet du......;))

klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...