Gå til innhold

Isjas


Gjest Tidligere Solsikke

Anbefalte innlegg

Gjest Tidligere Solsikke

Min samboer har vært plaget med en del ryggsmerter. Smerter som har gått ned i baken og nedover den ene foten. Da han var hos en lege for å få medesinsk godkjenning til minibuss sertifikat spurte han legen om hva dette kunne være. Legen undersøkte han ikke men sa at det var isjas. Nå har min samboer flyversertifikat å der er reglene ganske strenge. Han frykter at hvis han oppsøker en ny lege om dette så tar de flyversertifikatet hans.

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tidligere Solsikke

Det jeg lurer på om isjas ikke blir behandlet? Finnes det ingen forebyggende behandling å er det mulig for han at han kan få muskelavslappende medesin når han får disse anfallene. Han sover nesten ikke når han har disse isjastakene. Av erfaring så vet vi at Voltaren hjelper. Han tok noen av mine tabeletter som jeg fikk for bekkenløsningen min.

Legen han var hos sa at isjas ikke blir behandlet. Men det er for ille at folk skal gå med slike smerter. Min samboer klarer ikke å fungere på et ordentlig vis når han har disse isjas smertene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Det jeg lurer på om isjas ikke blir behandlet? Finnes det ingen forebyggende behandling å er det mulig for han at han kan få muskelavslappende medesin når han får disse anfallene. Han sover nesten ikke når han har disse isjastakene. Av erfaring så vet vi at Voltaren hjelper. Han tok noen av mine tabeletter som jeg fikk for bekkenløsningen min.

Legen han var hos sa at isjas ikke blir behandlet. Men det er for ille at folk skal gå med slike smerter. Min samboer klarer ikke å fungere på et ordentlig vis når han har disse isjas smertene.

Svar ang.ischias

Hans ryggplager kan nok mest sannsynlig behandles med fysioterapi,trening og øvelser.

Ved utstrålende smerter ned i benet,kan det også være nyttig å få tatt feks.CT bilde av korsryggen,slik at man mer eksakt vet hvordan skaden ser ut.

Voltaren eller lignende medisiner kan dempe irritasjonen,og dermed smertene.

Det er også mulig å prøve med is,da avkjøling også kan virke smertestillende.

Normalt sett bør han søke lett bevegelse,eller ligge,og sitte minst mulig.

graden av ischias vil være avgjørende for hans muligheter til å fly.

Jeg synes han bør oppsøke lege for ny undersøkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...