Gjest glimmer Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Jeg våkner klokka ni av at telefonen min ringer. Det er mamma. Hun spør meg om jeg kan være så snill å bake rundstykker i dag, da vi er helt tom for brød. Joda, klart jeg kan det, mumler jeg og sovner igjen. Våkner klokka elleve og tenker, nå må jeg nesten skynde meg litt. Skal jo spise frokost og dusje før jeg setter i gang med baking og mamma er nok hjemme i 3-tiden. Men nuvel, så travelt har jeg det da ikke, så jeg ringer en venninne. Jeg må bake i dag, annonserer jeg til henne og vi snakker om hvor forferdelig det er med slike plikter på en varm sommerdag. Dette tar en halvtime, så bytter vi samtaleemne. Ferie er neste. Vi snakker om en usannsynlig tur til London den påfølgende timen. Jeg ringer deg tilbake mens rundstykkene hever, sier jeg og legger på. Klokka har blitt halv ett. Mens jeg sitter ved telefonen allikevel, så ringer jeg opp kjæresten også. Stakkaren er på jobb i det varme været og trenger sikkert en oppmuntring. Igjen annonserer jeg at jeg skal bake og får sympati- og støtteerklæringer. Klarer å begrense meg til et kvarter her, men da har jeg allerede logget meg på mens jeg satt her allikevel, og kumlet meg inn hit til DOL. Klokka har nå blitt ti over halv to og nå burde jeg virkelig få unnagjort den bakingen. Må bare ringe venninnen min opp igjen, lovte jo det da... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/58543-plikter-eventuelt-arbeid-2/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.