Gå til innhold

Hva skjer med folk på dol? Mister de dømmekraften?


avil

Anbefalte innlegg

Var mormoren din også jøde?

*vurderer å lage klubb*

Jøde???

Nei. Hun fikk et barn med en tysker under krigen. Og måtte ta til takke med min morfar på grunn av det etterpå. Han elsket henne masse tror jeg, men var ikke særlig snill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 106
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SierDuDet

    21

  • avil

    15

  • Ulv I Faarikaal

    12

  • Babette

    9

Mest aktive i denne tråden

Jøde???

Nei. Hun fikk et barn med en tysker under krigen. Og måtte ta til takke med min morfar på grunn av det etterpå. Han elsket henne masse tror jeg, men var ikke særlig snill.

Der kan du bare se. SÅNNE gripende historier er knyttet til mormødre som heter Edith. Tipper SDD's mormor heter Kari eller Helga.

De er bare misunnelige, og gjemmer seg bak tirader av skjellsord. Men det hjelper dem ikke, for man får ikke en Edith-mormor på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker er forskjellig. Jeg kjenner folk som har så komplekser for sitt mavn at de gruer seg til å hilse på. Kanskje du skulle begynne å tenke litt på andre som kanskje ikke har gelt likt selvbilde som deg? Synes det er direkte barnslig å hakke ned på andre slik. Du er vel kanskje ikke mere enn 13 år "Sier du det"?

I dag er det en enkel formell affære å skifte navn - såfremt man ikke velger noe ultrasært, men det er vel det folk med rare navn ikke har interesse av, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har _aldri_ sett mitt navn i de derre navnetrådene. Betyr det at det er en godt skjult hemmelighet eller rett og slett hinsides 'spesielle', 'sjeldne' og 'fine' navn. Med andre ord helt... ja... komplett håpløst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kan du bare se. SÅNNE gripende historier er knyttet til mormødre som heter Edith. Tipper SDD's mormor heter Kari eller Helga.

De er bare misunnelige, og gjemmer seg bak tirader av skjellsord. Men det hjelper dem ikke, for man får ikke en Edith-mormor på den måten.

*LOL*

Ja tenk for en gripende historie det egentlig er!

Mormor var ung da krigen kom, faren hennes var et monster. Hun forelsket seg dypt i en tysker og blir gravid uten å være gift. Tyskeren reiser kort etter og blir aldri funnet igjen.

I tillegg bærer hun frem "fiendens" unge i ei lita bygd i nord norge. Fordømmelsen av henne må ha vært total!

Så kommer morfar og redder henne, han er sjømann og drikker for mye. I perioder har de fint, men han slår og herjer med henne og barna.

Mormor var nyyyydelig, høy og slank med mørkt tykt hår nesten helt ned til rumpa.

Hun fikk hjerneblødning (tror vi) i en alder av 43 og døde. Alle jeg har snakket med som husker henne beskriver henne som en utrolig vennlig og glad person, med masse humor og omsorg for alle rundt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

I dag er det en enkel formell affære å skifte navn - såfremt man ikke velger noe ultrasært, men det er vel det folk med rare navn ikke har interesse av, vil jeg tro.

Hvis det er så viktig for deg å fortelle andre at de har stygge og ekle navn, så er det vel heller du som bør endre på noe inni deg selv. Å skifte navn er ikke bare enkelt hvis det er det du tror. Komplekser p.g.a navnet har jo noen fått nettopp p.g.a andre rakker ned på det på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*LOL*

Ja tenk for en gripende historie det egentlig er!

Mormor var ung da krigen kom, faren hennes var et monster. Hun forelsket seg dypt i en tysker og blir gravid uten å være gift. Tyskeren reiser kort etter og blir aldri funnet igjen.

I tillegg bærer hun frem "fiendens" unge i ei lita bygd i nord norge. Fordømmelsen av henne må ha vært total!

Så kommer morfar og redder henne, han er sjømann og drikker for mye. I perioder har de fint, men han slår og herjer med henne og barna.

Mormor var nyyyydelig, høy og slank med mørkt tykt hår nesten helt ned til rumpa.

Hun fikk hjerneblødning (tror vi) i en alder av 43 og døde. Alle jeg har snakket med som husker henne beskriver henne som en utrolig vennlig og glad person, med masse humor og omsorg for alle rundt seg.

Min mormor kom fra arbeiderklassen, men var glup som faen og tok en høy utdannelse for egen regning, som den første dama i sin by. Så ble hun gift med en fyr, han slo henne, og hun skilte seg. Sterke saker på 1920-tallet! Så gifta hun seg i gjen, fikk unger og måtte være husmor. Det likte hun dårlig, og holdt foredrag om litteratur, kunst og religionsfilosofi på både syforening, husmorlag og menighet. Ryktet gikk om dama som nektet å snakke om såpe og strikketøy, og ikke var hun noe særlig til husmor heller. Men hun bare lo av dem, og sa at kvinnfolk flest oppførte seg mindre respektabelt, sånn som de behandla intellektet sitt. Hun gikk på fest i herre-dress en gang også. Stor skandale!

Pen var hun også, mørke krøller og mandeløyne, - men hun bare fnøs av komplimenter. Hun døde som en gammel, fri dame, med skoene på.

Så selv om jeg egentlig startet denne tråden for å være morsom *innrømmer*, så har jeg også en god Edith-historie.

:-))

*klemmer litt på nyco*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*LOL*

Ja tenk for en gripende historie det egentlig er!

Mormor var ung da krigen kom, faren hennes var et monster. Hun forelsket seg dypt i en tysker og blir gravid uten å være gift. Tyskeren reiser kort etter og blir aldri funnet igjen.

I tillegg bærer hun frem "fiendens" unge i ei lita bygd i nord norge. Fordømmelsen av henne må ha vært total!

Så kommer morfar og redder henne, han er sjømann og drikker for mye. I perioder har de fint, men han slår og herjer med henne og barna.

Mormor var nyyyydelig, høy og slank med mørkt tykt hår nesten helt ned til rumpa.

Hun fikk hjerneblødning (tror vi) i en alder av 43 og døde. Alle jeg har snakket med som husker henne beskriver henne som en utrolig vennlig og glad person, med masse humor og omsorg for alle rundt seg.

Min mormor kom fra arbeiderklassen, men var glup som faen og tok en høy utdannelse for egen regning, som den første dama i sin by. Så ble hun gift med en fyr, han slo henne, og hun skilte seg. Sterke saker på 1920-tallet! Så gifta hun seg i gjen, fikk unger og måtte være husmor. Det likte hun dårlig, og holdt foredrag om litteratur, kunst og religionsfilosofi på både syforening, husmorlag og menighet. Ryktet gikk om dama som nektet å snakke om såpe og strikketøy, og ikke var hun noe særlig til husmor heller. Men hun bare lo av dem, og sa at kvinnfolk flest oppførte seg mindre respektabelt, sånn som de behandla intellektet sitt. Hun gikk på fest i herre-dress en gang også. Stor skandale!

Pen var hun også, mørke krøller og mandeløyne, - men hun bare fnøs av komplimenter. Hun døde som en gammel, fri dame, med skoene på.

Så selv om jeg egentlig startet denne tråden for å være morsom *innrømmer*, så har jeg også en god Edith-historie.

:-))

*klemmer litt på nyco*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mormor kom fra arbeiderklassen, men var glup som faen og tok en høy utdannelse for egen regning, som den første dama i sin by. Så ble hun gift med en fyr, han slo henne, og hun skilte seg. Sterke saker på 1920-tallet! Så gifta hun seg i gjen, fikk unger og måtte være husmor. Det likte hun dårlig, og holdt foredrag om litteratur, kunst og religionsfilosofi på både syforening, husmorlag og menighet. Ryktet gikk om dama som nektet å snakke om såpe og strikketøy, og ikke var hun noe særlig til husmor heller. Men hun bare lo av dem, og sa at kvinnfolk flest oppførte seg mindre respektabelt, sånn som de behandla intellektet sitt. Hun gikk på fest i herre-dress en gang også. Stor skandale!

Pen var hun også, mørke krøller og mandeløyne, - men hun bare fnøs av komplimenter. Hun døde som en gammel, fri dame, med skoene på.

Så selv om jeg egentlig startet denne tråden for å være morsom *innrømmer*, så har jeg også en god Edith-historie.

:-))

*klemmer litt på nyco*

Det fineste jeg hører er når de gamle hjemme ser nøye på meg og sier :Ja, jeg ser nok litt av Edith i deg :0)

*Vanligvis klemmer jeg ikke, men gjør et unntak og tar imot for det ville mormor ha gjort ;0)*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fineste jeg hører er når de gamle hjemme ser nøye på meg og sier :Ja, jeg ser nok litt av Edith i deg :0)

*Vanligvis klemmer jeg ikke, men gjør et unntak og tar imot for det ville mormor ha gjort ;0)*

Har det på samme måte!

*rørt*

Nei, bevares, Nyco, hva driver vi med! Fram med fasadene! På med solbrillene!

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fineste jeg hører er når de gamle hjemme ser nøye på meg og sier :Ja, jeg ser nok litt av Edith i deg :0)

*Vanligvis klemmer jeg ikke, men gjør et unntak og tar imot for det ville mormor ha gjort ;0)*

Har det på samme måte!

*rørt*

Nei, bevares, Nyco, hva driver vi med! Fram med fasadene! På med solbrillene!

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det på samme måte!

*rørt*

Nei, bevares, Nyco, hva driver vi med! Fram med fasadene! På med solbrillene!

;-)

*Myser ut i verden og fyrer langsomt opp en røyk fra munnviken, are u talking to me...??*

:0D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er så viktig for deg å fortelle andre at de har stygge og ekle navn, så er det vel heller du som bør endre på noe inni deg selv. Å skifte navn er ikke bare enkelt hvis det er det du tror. Komplekser p.g.a navnet har jo noen fått nettopp p.g.a andre rakker ned på det på en eller annen måte.

Jøss. Hvor har du det fra at jeg snakker stygt om navn til folk fra? Det kan jeg ikke erindre å ha gjort noen gang.

Jeg prøvde bare å opplyse om at ingen trenger å gå gjennom et langt liv med et navn de er misfornøyd med.

Fortsatt god dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mennesker er forskjellig. Jeg kjenner folk som har så komplekser for sitt mavn at de gruer seg til å hilse på. Kanskje du skulle begynne å tenke litt på andre som kanskje ikke har gelt likt selvbilde som deg? Synes det er direkte barnslig å hakke ned på andre slik. Du er vel kanskje ikke mere enn 13 år "Sier du det"?

Jeg synes vel nesten at det er mer patetisk av deg å hakke ned på meg - en fyr du tror er 13 år gammel - enn at jeg, en fyr med en hjerne til en 13-åring, skal få kjeft av godt voksne mennesker for min dårlige dømmekraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, - FAKTISK så har Forsikringsselskapene en oversikt over de mest belastede navn i Norge, - og heter du Ronny, ja DA er du ute og kjøre...hehe, jeg kjenner en som SKIFTA fra Rolf til Ronny jeg, - enda han er grei han! litt rar kanskje`? :-)

Heter du Kari, ja da er du den som har det minst belastede navn i Norge.

Etternavn er også med. Karlsen er ille, for det er ofte en omskriving/fornorsking av Karoli...så om du blir kjent med en som kaller seg Ronny Karlsen, - da bør du holde godt på lommebok og løstenner! :-)

*Ler*

Kanskje jeg bør hive innpå noen halvlitere før middagen i morgen, for så å kline til med en tale og fortelle han noen visdomsord om hans navn, og hvor heldig han er for at det har gått med han som det har gått! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØY! ;0D

Slutt å mobbe Edith! Mormor het Edith og døde da mamma var 10

Har et bilde av henne, FOR en nydelig dame!

Får jeg en datter en gang i verden skal hun oppkalles etter mormor, og hete Erle.

Erle er langt bedre enn Edith.

Edith funka kanskje for 50 år siden, men ikke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Joppe

Var mormoren din også jøde?

*vurderer å lage klubb*

Det var det han mente, Prøysen, da han sang om syskenbaran på Gjøvik. Det er ikke Gjøvik han sier. Han sier; jøde!

Alle har en mormor som er jøde!

Tåkeleggingen er fremsatt av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Ler*

Kanskje jeg bør hive innpå noen halvlitere før middagen i morgen, for så å kline til med en tale og fortelle han noen visdomsord om hans navn, og hvor heldig han er for at det har gått med han som det har gått! :)

...og tenk at hun har samme navn som kona til Tarzan - det må hun vel - skal hun klare en Ronny! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du lagt deg enda? :-)

Jeg har sovet i 2.5 timer, nå skal jeg ned til frisøren og klippe meg.

Jeg er uforskammet våken og satser på en artig frisør!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...