Gå til innhold

Blir så altfor trett av medisinen

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid og har allergi mot gresspollen (timotei og raigrass 5 prikker). Er også litt allergisk mot andre ting, men merker ikke så mye til det (hunder, midd osv).

Har tidligere år brukt alt som er av nye medisiner, men har fått masse bivirkninger av dem alle sammen. Spesielt tretthet. Vel, kanskje ble jeg ikke fullt så trett av Clarityn.

Har klart meg uten medisiner i et par år, pga. graviditet og amming. Men det var ikke spesielt pollenrike år. Det virker som om det blir det dette året, så jeg fikk resept på Polaramin 6 mg. Fikk først en resept på 2 eller 3 mg, men det var ikke å oppdrive på apoteket.

Vel, tok en tablett kl. 20.00 en kveld. Sovnet på sofaen en halvtime etterpå, klarte å komme meg i seng ved 22.00 tiden, sov til kl. 14.00 neste dag, kun avbrutt noen ganger av minstejenta og pappaen. Virkelig våken ble jeg vel ikke før omkring kl. 17.00.

Dette har jeg faktisk ikke tid til, å være så trett. Har det tungt nok fra før, med ansvaret for ei propell jente på 18 mnd, og høygravid. I tillegg har jeg bekkenløsning.

Blir fosteret forresten like trett som jeg? Kan det være heldig i så fall? (Det kan være greit nok med litt hjelp til å sove av og til, da jeg har problemer med det nå i slutten av svangerskapet) Kan jeg prøve å dele tablettene i to? Og prøve å ta en halv tablett om kvelden? Doseringen skulle ellers være en tablett morgen og kveld.

Tror nesten jeg bare får være allergisk heller, for jeg må jo eksistere også.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59352-blir-s%C3%A5-altfor-trett-av-medisinen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære Edel

Det er slett ikke uvanlig å bli trett av Polaramin - det beste hadde nok vært å redusere dosen. Det burde være mulig å få tak i 2 mg tabletter, men hvis ikke må du nesten snakke med legen din om en annen type allergimedisin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...