Gå til innhold

Er medisinen farlig for barnet mitt?


Gjest Misa

Anbefalte innlegg

Hei Dr.Anker

I går fikk jeg urinveisinfeksjon for tredje gang dette svangerskapet, jeg ringte da legevakten og fikk resept på medisin.

Min faste lege har gitt meg Selexid de to gangene tidligere, denne gangen skulle jeg få Imacilin, dette hadde de imidlertid ikke på sykehjemmet det jeg bor så jeg fikk Amoxicillin istedet. Da jeg leste om disse medikamentene stod det at de ikke skal brukes under graviditet, men kan brukes under amming.

Jeg er nå i uke 35 og lurer på om jeg skal gå kuren ut eller om jeg skal stanse, jeg tar 3 tabl. daglig (i går og i dag) og er ferdig med kuren i morgen.

Er veldig usikker for jeg vet jo at det er farlig å gå med en infeksjon når man er gravid.

Håper på svar.

På forhånd takk.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Kjære -Misa.

Amoxicillin kan brukes ved graviditet,selv om det er noe overgang til placenta.Den er pt.ikke kontraindisert ved graviditet og amming.Det anbefales normaldosering,slik du har fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...