Gå til innhold

Tråd om kattunger og sultne barn i Afrika?


Suna

Anbefalte innlegg

Var inne i formiddag og skrev noen innlegg under Solsikkes tråd om en venninde som hadde tatt livet av 3 av 5 kattunger.

Hva skjedde med den tråden? Alt er borte, jo?

mvh

forvirret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    17

  • Suna

    16

  • flisa

    9

  • Solsikke

    5

Mest aktive i denne tråden

Hei,

Webmaster slettet en del av tråden (tror resten ligger der fremdeles (på Åpent)), og da forsvinner alt som er "under" det innlegget som ble slettet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Webmaster slettet en del av tråden (tror resten ligger der fremdeles (på Åpent)), og da forsvinner alt som er "under" det innlegget som ble slettet.

Med vennlig hilsen

Og hvilket innlegg var det, da? Har du skrevet noe kjempestygt til meg (eller andre) som jeg ikke rakk å lese en gang, eller er det noen andre som er synderen denne gangen? Det kan umulig være meg, i alle fall....... ;-P

Vi får la denne diskusjonen ligge, da. Jeg vet godt hva du mener og omvendt, og enige blir vi neppe i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvilket innlegg var det, da? Har du skrevet noe kjempestygt til meg (eller andre) som jeg ikke rakk å lese en gang, eller er det noen andre som er synderen denne gangen? Det kan umulig være meg, i alle fall....... ;-P

Vi får la denne diskusjonen ligge, da. Jeg vet godt hva du mener og omvendt, og enige blir vi neppe i denne saken.

Hei Lynx,

Jeg tenkte jeg skulle bruke mafia-metoder og legge et kattunge-hode (istedet for et hestehode) i sengen din! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lynx,

Jeg tenkte jeg skulle bruke mafia-metoder og legge et kattunge-hode (istedet for et hestehode) i sengen din! ;-)

Med vennlig hilsen

Du kunne bare våge! Siden du tydelig vis ikke er glad i dyr, og jeg tross alt er for human til å kappe hodet av et menneske og legge i din seng, synes jeg det ville være svært ufint av deg å gjøre noe slikt. Det gjør det jo helt umulig for meg å gjøre gjengjeld.

Hvis det derimot var en levende (hel) kattunge, skulle jeg ikke sagt noe. Jeg har alltids plass til en til. Eller kanskje et fiskehode - som kattene kunne fått til frokost? (Under forutsetning av at du vasket sengetøyet mitt, altså).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne bare våge! Siden du tydelig vis ikke er glad i dyr, og jeg tross alt er for human til å kappe hodet av et menneske og legge i din seng, synes jeg det ville være svært ufint av deg å gjøre noe slikt. Det gjør det jo helt umulig for meg å gjøre gjengjeld.

Hvis det derimot var en levende (hel) kattunge, skulle jeg ikke sagt noe. Jeg har alltids plass til en til. Eller kanskje et fiskehode - som kattene kunne fått til frokost? (Under forutsetning av at du vasket sengetøyet mitt, altså).

Hvor har du det fra at jeg ikke er glad i dyr?

Jeg har faktisk ikke noe "imot" dyr, og ville selvsagt aldri finne på å plage noe dyr, men jeg antropomorfiserer dem heller ikke. Dyr er dyr, og mennesker er mennesker, og de to bør ikke sidestilles (slik som noen i tråden begynte med.)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor har du det fra at jeg ikke er glad i dyr?

Jeg har faktisk ikke noe "imot" dyr, og ville selvsagt aldri finne på å plage noe dyr, men jeg antropomorfiserer dem heller ikke. Dyr er dyr, og mennesker er mennesker, og de to bør ikke sidestilles (slik som noen i tråden begynte med.)

Med vennlig hilsen

Nei, jeg tror vel ikke at du misliker dyr, akkurat, men du hadde nok ikke blitt like opprørt som meg over noe slikt, i alle fall.

Ellers er jeg enig med deg i at det er feil å likestille mennesker og dyr, men enkelte har tydeligvis så dårlige erfaringer med sine medmennesker at de tar avstand fra dem og heller ser på dyrene som sine "allierte". Det får være deres valg, men det er i grunnen trist.

Selv er jeg glad i både mennesker og dyr, og synes alle våre medskapninger skal behandles med respekt og omtanke. I grunnen var det vel ikke jeg og du som sto lengst fra hverandre i den debatten, selv om vi som sagt aldri blir enige, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du det fra at jeg ikke er glad i dyr?

Jeg har faktisk ikke noe "imot" dyr, og ville selvsagt aldri finne på å plage noe dyr, men jeg antropomorfiserer dem heller ikke. Dyr er dyr, og mennesker er mennesker, og de to bør ikke sidestilles (slik som noen i tråden begynte med.)

Med vennlig hilsen

Du skriver altså: "Dyr er dyr, og mennesker er mennesker, og de to bør ikke sidestilles (slik som noen i tråden begynte med.) "

Men i vår debatt tidligere idag var det nettopp du som mente å likestille pengebruken til dyr og mennesker, ikke sant? For å gjøre det helt klart, penger brukt på dyr (var det 1000 for en sterilisering) kunne vært så meget bedre brukt for å redde sultne barn??

Men det jeg lurer på er hvorfor Webmaster slettet? Hva gikk jeg glipp av? Det var jo mye du selv, Sør som var involvert så hvorfor er i så tilfelle ikke du blitt utestengt?

Bare lurer jeg - og kanhende får jeg svar på litt av det jeg spør om også. For wm sletter vel ikke helt tilfeldig.

mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver altså: "Dyr er dyr, og mennesker er mennesker, og de to bør ikke sidestilles (slik som noen i tråden begynte med.) "

Men i vår debatt tidligere idag var det nettopp du som mente å likestille pengebruken til dyr og mennesker, ikke sant? For å gjøre det helt klart, penger brukt på dyr (var det 1000 for en sterilisering) kunne vært så meget bedre brukt for å redde sultne barn??

Men det jeg lurer på er hvorfor Webmaster slettet? Hva gikk jeg glipp av? Det var jo mye du selv, Sør som var involvert så hvorfor er i så tilfelle ikke du blitt utestengt?

Bare lurer jeg - og kanhende får jeg svar på litt av det jeg spør om også. For wm sletter vel ikke helt tilfeldig.

mvh.

Hei Suna,

Du skriver: "Men i vår debatt tidligere idag var det nettopp du som mente å likestille pengebruken til dyr og mennesker, ikke sant?"

Nei, jeg påpekte at den samme 1000-lappen ikke kunne brukes BÅDE på katter OG på barn. Det er ENTEN-ELLER. Og da sier det seg selv at 1000-lappen er bedre brukt på barn, ikke sant?

Dette er jo nettopp IKKE å likestille "barn" og "katter", men å påpeke at barn er millioner ganger så mye verd som katter.

===

Det er relativt sjeldent at mine innlegg blir slettet, fordi jeg (som oftest! ;-) ) unngår å starte med personlig drittkasting. Derimot reagerer jeg skarpt (og ofte nedlatende) til mennesker som påstår at "katter er viktigere enn mennesker".

Dog formoder jeg at deler av tråden ble slettet fordi et bestemt nick (som jeg anslår skriver 85% av sine innlegg OM meg eller til meg) begynte med sine "vanlige innlegg". Dessverre.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Suna,

Du skriver: "Men i vår debatt tidligere idag var det nettopp du som mente å likestille pengebruken til dyr og mennesker, ikke sant?"

Nei, jeg påpekte at den samme 1000-lappen ikke kunne brukes BÅDE på katter OG på barn. Det er ENTEN-ELLER. Og da sier det seg selv at 1000-lappen er bedre brukt på barn, ikke sant?

Dette er jo nettopp IKKE å likestille "barn" og "katter", men å påpeke at barn er millioner ganger så mye verd som katter.

===

Det er relativt sjeldent at mine innlegg blir slettet, fordi jeg (som oftest! ;-) ) unngår å starte med personlig drittkasting. Derimot reagerer jeg skarpt (og ofte nedlatende) til mennesker som påstår at "katter er viktigere enn mennesker".

Dog formoder jeg at deler av tråden ble slettet fordi et bestemt nick (som jeg anslår skriver 85% av sine innlegg OM meg eller til meg) begynte med sine "vanlige innlegg". Dessverre.

Med vennlig hilsen

Takker for svar. Jeg er nok fremdeles ikke enig med dine definisjoner. F.eks. om noen skulle (og det tror jeg faktisk ikke at de gjorde, bare at du konkluderte med det..) si at katter er mer verd, javel - så likestiller de heller ikke dyr med mennesker.

Flere som kan kverulere her serru!

Ha en god kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Suna,

Du skriver: "Men i vår debatt tidligere idag var det nettopp du som mente å likestille pengebruken til dyr og mennesker, ikke sant?"

Nei, jeg påpekte at den samme 1000-lappen ikke kunne brukes BÅDE på katter OG på barn. Det er ENTEN-ELLER. Og da sier det seg selv at 1000-lappen er bedre brukt på barn, ikke sant?

Dette er jo nettopp IKKE å likestille "barn" og "katter", men å påpeke at barn er millioner ganger så mye verd som katter.

===

Det er relativt sjeldent at mine innlegg blir slettet, fordi jeg (som oftest! ;-) ) unngår å starte med personlig drittkasting. Derimot reagerer jeg skarpt (og ofte nedlatende) til mennesker som påstår at "katter er viktigere enn mennesker".

Dog formoder jeg at deler av tråden ble slettet fordi et bestemt nick (som jeg anslår skriver 85% av sine innlegg OM meg eller til meg) begynte med sine "vanlige innlegg". Dessverre.

Med vennlig hilsen

En siste kommentar fra meg i denne saken: Hvis du forutsetter at en kun har èn 1000-lapp som kan brukes _enten_ på å sterilisere en katt _eller_ kjøpe mat til en unge som sulter, så har du selvfølgelig rett. Svært mange av oss i dette landet har imidlertid flere 1000-lapper pr. år (for ikke å si måned) til rådighet som _ikke_ går til faste utgifter, mat og et minimum av klær. Dermed står en ikke med et valg mellom å sterilisere katten eller hjelpe sultne barn, men med frihet til å gjøre begge deler, eventuelt bruke pengene på fritidsinteresser og luksusting som verken dyr eller mennesker har nytte av (med unntak av de som jobber med å selge slike ting).

Så til noe annet: Hva synes du forresten om at noen bruker (i følge deg) 85% av alle sine innlegg på DOL til å prøve å ta rotta på deg? Jeg hadde nok fått et snev av forfølgelsesvanvidd, er jeg redd.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest webmaster, tilsyn

Hei Suna,

Du skriver: "Men i vår debatt tidligere idag var det nettopp du som mente å likestille pengebruken til dyr og mennesker, ikke sant?"

Nei, jeg påpekte at den samme 1000-lappen ikke kunne brukes BÅDE på katter OG på barn. Det er ENTEN-ELLER. Og da sier det seg selv at 1000-lappen er bedre brukt på barn, ikke sant?

Dette er jo nettopp IKKE å likestille "barn" og "katter", men å påpeke at barn er millioner ganger så mye verd som katter.

===

Det er relativt sjeldent at mine innlegg blir slettet, fordi jeg (som oftest! ;-) ) unngår å starte med personlig drittkasting. Derimot reagerer jeg skarpt (og ofte nedlatende) til mennesker som påstår at "katter er viktigere enn mennesker".

Dog formoder jeg at deler av tråden ble slettet fordi et bestemt nick (som jeg anslår skriver 85% av sine innlegg OM meg eller til meg) begynte med sine "vanlige innlegg". Dessverre.

Med vennlig hilsen

Innlegg i den tråden ble slettet med bakgrunn i din avsporing av debatten og oppførselen du viste overfor de andre deltakerne.

"Det forventes at brukerne tar hensyn til hverandre og viser alminnelig god folkeskikk."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegg i den tråden ble slettet med bakgrunn i din avsporing av debatten og oppførselen du viste overfor de andre deltakerne.

"Det forventes at brukerne tar hensyn til hverandre og viser alminnelig god folkeskikk."

Hei Webmaster,

Med tanke på at Morsk (jeg antar det var mine svar til ham?) ikke bedriver stort annet på DOL enn å skrive OM meg (enten til andre, eller til meg), og ettersom du åpenbart ikke sletter hans innlegg (siden du påstår du slettet pga meg), så føler jeg at jeg bør stå fritt til å gi ham svar på tiltale.

Mitt poeng om at det ikke er verre å drepe katter enn å drepe rotter kan jeg ikke se er en avsporing av debatten (???), ei heller en debatt om ressursbruk på katte-sterilisering (som jo nettopp var topic i tråden!)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for svar. Jeg er nok fremdeles ikke enig med dine definisjoner. F.eks. om noen skulle (og det tror jeg faktisk ikke at de gjorde, bare at du konkluderte med det..) si at katter er mer verd, javel - så likestiller de heller ikke dyr med mennesker.

Flere som kan kverulere her serru!

Ha en god kveld.

Hei Suna,

Vedkommende skrev direkte (og har også skrevet det i andre tråder) at hun heller ville hjelpe katter enn barn. (Hun likte ikke barn.)

Som en som har alt for mye erfaring med folk som sulter ihjel, finner jeg slike utsagn ganske provoserende, kanskje på linje med hva en jøde ville følt hvis noen sammenlignet gasskammer og katteavlivning. For meg er det mer en bare bilder på en TV skjerm av noe som skjer langt borte.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest webmaster, tilsyn

Hei Webmaster,

Med tanke på at Morsk (jeg antar det var mine svar til ham?) ikke bedriver stort annet på DOL enn å skrive OM meg (enten til andre, eller til meg), og ettersom du åpenbart ikke sletter hans innlegg (siden du påstår du slettet pga meg), så føler jeg at jeg bør stå fritt til å gi ham svar på tiltale.

Mitt poeng om at det ikke er verre å drepe katter enn å drepe rotter kan jeg ikke se er en avsporing av debatten (???), ei heller en debatt om ressursbruk på katte-sterilisering (som jo nettopp var topic i tråden!)

Med vennlig hilsen

Du kom trekkende med "lidende barn" i en tråd som hadde et helt annet tema, samt svarte andre brukere i et svært nedlatende språk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En siste kommentar fra meg i denne saken: Hvis du forutsetter at en kun har èn 1000-lapp som kan brukes _enten_ på å sterilisere en katt _eller_ kjøpe mat til en unge som sulter, så har du selvfølgelig rett. Svært mange av oss i dette landet har imidlertid flere 1000-lapper pr. år (for ikke å si måned) til rådighet som _ikke_ går til faste utgifter, mat og et minimum av klær. Dermed står en ikke med et valg mellom å sterilisere katten eller hjelpe sultne barn, men med frihet til å gjøre begge deler, eventuelt bruke pengene på fritidsinteresser og luksusting som verken dyr eller mennesker har nytte av (med unntak av de som jobber med å selge slike ting).

Så til noe annet: Hva synes du forresten om at noen bruker (i følge deg) 85% av alle sine innlegg på DOL til å prøve å ta rotta på deg? Jeg hadde nok fått et snev av forfølgelsesvanvidd, er jeg redd.

Mvh

Hei Lynx,

Det siste først: Jeg søkte etter innlegg fra vedkommende for en stund siden, og fant at nær samtlige var OM "Sør". Når samme person i tillegg forfalsker sitater fra meg (forandrer på og så kopierer inn ting i gåseøyne som han påstår jeg har skrevet), så sier det seg selv at man ikke kan føre en rasjonell diskusjon med vedkommende.

Dessverre er det jo slik at svært få faktisk gidder å sjekke om det folk siterer faktisk er sant!

===

Du har rett i at vi har "flere tusenlapper", men man kunne selvsagt brukt tusenlapp nummer 2 på barn også. Uansett hvor mange man har, har man alltid et valg (og derfor et ansvar). Gjelder selvsagt også meg!

Med tanke på hvor mange det er som IKKE har råd til medisiner/lege (og etterson jeg kjenner en del av disse personlig) så er det provoserende når dyr får medisiner som mennesker aldri har råd til.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kom trekkende med "lidende barn" i en tråd som hadde et helt annet tema, samt svarte andre brukere i et svært nedlatende språk.

Hei.

Takk for svar. :-)

Ja, jeg gjorde det, fordi tråden omhandlet jo *ressursbruken* til en kvinne som ble (urettferdig) fordømt fordi hun valgte å drepe kattungene, istedet for å bruke penger på å sterilisere en katt.

Kanskje kvinnen foretrakk å bruke disse pengene på de "lidende barnene"? Og kanskje hun burde berømmes, og ikke fordømmes, av den grunn?

===

For meg, og en del andre, så er ikke "lidende barn" noe man kun opplever på en TV skjerm. Det er noe vi lever med i RL.

Vi er med å begraver barn (18 måneder gamle) fordi de dør av HIV/AIDS fordi vi ikke har råd til medisiner.

Vi begraver barn, fordi de dør av sult/sykdommer som det koster noen kroner å gi dem.

Vi begraver barn, også fordi folk synes at det er viktigere å sterilisere katter enn å hjelpe barn.

Jeg (personlig) gir ut vitamintabletter til HIV positive, fordi vi ikke har RÅD til å gi dem HIV-medisin!

Er det underlig at vi blir provoserte av slike innlegg?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Webmaster,

Med tanke på at Morsk (jeg antar det var mine svar til ham?) ikke bedriver stort annet på DOL enn å skrive OM meg (enten til andre, eller til meg), og ettersom du åpenbart ikke sletter hans innlegg (siden du påstår du slettet pga meg), så føler jeg at jeg bør stå fritt til å gi ham svar på tiltale.

Mitt poeng om at det ikke er verre å drepe katter enn å drepe rotter kan jeg ikke se er en avsporing av debatten (???), ei heller en debatt om ressursbruk på katte-sterilisering (som jo nettopp var topic i tråden!)

Med vennlig hilsen

Men du trengte vel ikke herpe tråden min om kattungene vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du trengte vel ikke herpe tråden min om kattungene vel?

Hei Solsikke,

Jeg påpekte (til alle dem som ville ha deg til å "korsfeste" venninnen din) at jeg ikke kunne se at hun skulle fordømmes mer for å drepe kattunger enn å drepe rotter...

Ingen fordømmer deg hvis du avliver 3 rotter med gift (og de dør langsomt) - hvorfor skal du da fordømmes hvis du avliver 3 kattunger (forutsetter at det gjøres humant)???

Hvorfor er et verre med kattunger?

===

Kanskje venninnen din synes det er bedre å bruke pengene på noe annet enn veterinær-regninger? (Derfor de "lidende barnene".)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Solsikke,

Jeg påpekte (til alle dem som ville ha deg til å "korsfeste" venninnen din) at jeg ikke kunne se at hun skulle fordømmes mer for å drepe kattunger enn å drepe rotter...

Ingen fordømmer deg hvis du avliver 3 rotter med gift (og de dør langsomt) - hvorfor skal du da fordømmes hvis du avliver 3 kattunger (forutsetter at det gjøres humant)???

Hvorfor er et verre med kattunger?

===

Kanskje venninnen din synes det er bedre å bruke pengene på noe annet enn veterinær-regninger? (Derfor de "lidende barnene".)

Med vennlig hilsen

Det er værre med kattunger fordi vi tar dem inn i huset og skal liksom ha dem som husdyr. Man tar bedre vare på husdyra enn som så. Klart det er dyrt og ha dyr, men det viste man når man anskaffet seg dem sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...