Gå til innhold

8-barnsmor i fengsel for trygdesvindel


Gjest champagne

Anbefalte innlegg

#De som ikke gidder å jobbe får kontantstøtte, eller engangsstønad ved fødsel.#

Har det fallt deg inn at det kanskje finnes dem som velger å oppdra barna sine, være mer sammen med dem osv i stede for å tenke penger?

Mener ikke man skal få penger for å passe sine egene barn nei, men at det skal være fullt mulig at mor/far kan være hjemme mens den andre jobber. Slik det var før. Nesten alle hadde sitt eget hus/hjem når de hadde fått barn. De klarte seg på en lønning. Hovedpoenget er at man har muligheten til å ha sitt eget hjem + forsørge sin familie og likevel kan være sammen med barna man bringer til verden.

Det har ingen ting med å ikke gidde å jobbe! da hadde man i alle fall ikke giddet å ha barn, noe som er langt mere arbeid.

Hvordan skulle det ha foregått da? :-) Om det lønte seg like mye å være hjemme med barna som det var å jobbe? -Og tenk om mann og dame måtte velge seg imellom om hvem av dem som skulle få slippe å jobbe - om det var sånn at kun den ene fikk? HOHOHO - det skulle blitt mange kriger i heimene rundtomkring!!!

JEG vil være hjemme, - nei JEG! - JEG - hører du!

eller for andre par:

DU skal være hjemme, - nei DU! - DU - hører du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Taj Mahal

    19

  • kie

    15

  • flisa

    13

  • SierDuDet

    11

Mest aktive i denne tråden

#De som ikke gidder å jobbe får kontantstøtte, eller engangsstønad ved fødsel.#

Har det fallt deg inn at det kanskje finnes dem som velger å oppdra barna sine, være mer sammen med dem osv i stede for å tenke penger?

Mener ikke man skal få penger for å passe sine egene barn nei, men at det skal være fullt mulig at mor/far kan være hjemme mens den andre jobber. Slik det var før. Nesten alle hadde sitt eget hus/hjem når de hadde fått barn. De klarte seg på en lønning. Hovedpoenget er at man har muligheten til å ha sitt eget hjem + forsørge sin familie og likevel kan være sammen med barna man bringer til verden.

Det har ingen ting med å ikke gidde å jobbe! da hadde man i alle fall ikke giddet å ha barn, noe som er langt mere arbeid.

Men i "gamle dager" var man heller ikke så kravstor.

Det var mange nyetablerte som bodde med foreldre/svigerforeldre mens de sparte til eget. For eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, slik tenker de fleste SDD. Men saken er at staten sluker pengene våre. Og vi betaler alt for mye skatt.

Det blir så mye at vi har mindre valgfrihet faktisk. Og det er DET jeg ikke liker.

Klart det er moralskt forkastelig, men siden dette ikke er noen unik sak, så tyder det på at det er noe som er riv ruskende galt i systemet!

Før kunne man faktisk klare seg på at en jobbet og en var hjemme med barna. I dag er det så godt som en umulighet.

Det må du da gjerne mene.

Men det gjør det vel ikke ok å svindle til seg penger ved å lyve for trygdekontoret ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pirrka

#De som ikke gidder å jobbe får kontantstøtte, eller engangsstønad ved fødsel.#

Har det fallt deg inn at det kanskje finnes dem som velger å oppdra barna sine, være mer sammen med dem osv i stede for å tenke penger?

Mener ikke man skal få penger for å passe sine egene barn nei, men at det skal være fullt mulig at mor/far kan være hjemme mens den andre jobber. Slik det var før. Nesten alle hadde sitt eget hus/hjem når de hadde fått barn. De klarte seg på en lønning. Hovedpoenget er at man har muligheten til å ha sitt eget hjem + forsørge sin familie og likevel kan være sammen med barna man bringer til verden.

Det har ingen ting med å ikke gidde å jobbe! da hadde man i alle fall ikke giddet å ha barn, noe som er langt mere arbeid.

Det finst dei som klarer seg på ei løn i dag også, om dei absolutt vil. Eg kjenner fleire, dei har lite pengar men prioriterer bort mykje.

Vi som velger å jobbe, velger bort å kunne ta det meir med ro og velger bort eindel kvardagssamvær med barna. Dei som velger heimeliv, velger bort løn og ei yrkeskarriere (og karriere treng ikkje å bety klatring i høgstatusyrker!). Er ikkje det ok da, vi velger sjølv.

Berre tull å påstå at samfunnet tvingar ein til å jobbe begge to, det er eit val.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med de 8 barna hun skal være et eksempel for, da?

Hva med de 8 barna som opplever at mamma sitter i fengsel i 10 måneder?

Og med 8 barn får man endel i barnetrygd, kontantstøtte og småbarnstillegg. I tillegg har vi engangsstønad.

Dessuten kan man få hjelpestønad, grunnstønad og omsorgslønn dersom man har barn som krever vesentlig mer enn andre.

Det er ikke mange steder en fembarnsmamma som jeg faktisk har en sjans ta utdanning for eksempel.

Synes mye er lagt bra opp for oss som har barn, jeg.

Endel kunne sikkert vært enda bedre, men man gjør seg ikke til kjeltring for det, vel?

#Hva med de 8 barna som opplever at mamma sitter i fengsel i 10 måneder? #

Det er selvfølgelig ikke bra, men det er _noe_ som har drevet henne dit. Som så veldig mange andre.

#Og med 8 barn får man endel i barnetrygd, kontantstøtte og småbarnstillegg. I tillegg har vi engangsstønad.

Dessuten kan man få hjelpestønad, grunnstønad og omsorgslønn dersom man har barn som krever vesentlig mer enn andre. #

Ja, hva er de pengene for å forsørge hele familien? kan hun få sitt eget hjem? har de stor nok plass å bo på? osv osv. De pengene er ikke stort, og det skulle vel de fleste være klar over?

#Det er ikke mange steder en fembarnsmamma som jeg faktisk har en sjans ta utdanning for eksempel. #

Her har du en av Hovedgrunnene for at jeg raser mot systemet og heier på denne moren. Får man barn FØR endt utdanning, så får man søren meg det ikke lett. Her skal man helst studere til man blir 30 og så kan man få barn man kan plassere hos noen andre, mens man selv jobber livet av seg for å betale skatter og avgifter til staten + å holde seg i live. Bare det å få en utdanning er vanskelig for mange. Dette irriterer meg grenseløst.

#Synes mye er lagt bra opp for oss som har barn, jeg. #

Ja, helt enig. Men ikke for dem som kun vil at den ene part skal jobbe, for at den andre vil være hjemme og ta vare på sine egene barn. Det liker ikke Norge.

#Endel kunne sikkert vært enda bedre, men man gjør seg ikke til kjeltring for det, vel?#

noen blir dyttet ut i det. Mange har det svært vanskelig her i landet kie. Sosialkontorer som man må krangle seg til for å få nok til mat. Ingen utdanningsmuligheter for alle, dermed kommer man seg ikke på egene ben...man sitter fast i systemet. De stenger en ute fordi man ikke har fulgt det som de vil man skal følge.

Man må kunne ha krav på sitt eget hjem og skatt betaler vi alt for mye av. La oss få bestemme mer selv. La de som får mest skattelette ( milionærene) få betale like høye skatteavgifter en stund, slik at vi "normale" får velge litt mere.

He he.... uff. Dritt stat . :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du da gjerne mene.

Men det gjør det vel ikke ok å svindle til seg penger ved å lyve for trygdekontoret ?

Det er ikkke bare denne 8 barns moren som gjør det. Derfor sier det mye om hvordan systemet presser enkelte ut i det.

De fattigste får lide mest. Og de som ikke har ferdigutdannet seg før de fikk barn. Unge mødre blir straffet her i Norge. Og det irriterer meg.

Stadig flere blir over 30 før de får sitt første barn. Mange blir barnløse fordi de ventet for lenge osv osv

Staten belønner de rike og barnløse med skattelette osv. En ung mor må kjempe seg gjennom div. systemer for å kunne klare seg bra senere. Kjempe for å få videreutdannet seg....hun kunne ha fått videreutdanning gratis om hun ikke fikk barn først, men har man fått barn, må man ta opp stor gjeld for å klare det. Om man da er så heldig å få videre utdannet seg i det heletatt. Slossing med sosial kontorer + andre etater er ikke uvanelig.

La rikingene betale like mye skatt som vi vanlige døde har over lengere tid. La det bli et vaalgalternativ om man vil være hjemme med barna eller jobbe.

De rike blir stadig rikere og det går utover de fattigste og de som har en vanskleig livssituasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan skulle det ha foregått da? :-) Om det lønte seg like mye å være hjemme med barna som det var å jobbe? -Og tenk om mann og dame måtte velge seg imellom om hvem av dem som skulle få slippe å jobbe - om det var sånn at kun den ene fikk? HOHOHO - det skulle blitt mange kriger i heimene rundtomkring!!!

JEG vil være hjemme, - nei JEG! - JEG - hører du!

eller for andre par:

DU skal være hjemme, - nei DU! - DU - hører du!

#Hvordan skulle det ha foregått da? :-) #

Det er ikke mange åra siden det var helt vanelig flisa. Og da hadde de fleste et eget hjem også til og med. På EN lønning.

#Om det lønte seg like mye å være hjemme med barna som det var å jobbe? #

Hvem har sakt at det skulle lønne seg like mye? Noen vil heller ofre jobb for å være sammen med barna sine. De som ikke er så storforlangende. Og det skulle vært lov å velge det.

#-Og tenk om mann og dame måtte velge seg imellom om hvem av dem som skulle få slippe å jobbe - om det var sånn at kun den ene fikk? HOHOHO - det skulle blitt mange kriger i heimene rundtomkring!!! #

Vel, det er jo opp til hver familie om hva de velger. Om begge skal jobbe eller om bare en av dem. Om de velger en av dem, så regner jeg med at den som tjener mest jobber.

Eller hva med nytenkning? at det skulle være mulig å bytte på? :)

#JEG vil være hjemme, - nei JEG! - JEG - hører du!

eller for andre par:

DU skal være hjemme, - nei DU! - DU - hører du!#

Det er sikkert bare du og han tullegubben din som ville ha kranglet slik :-D *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikkke bare denne 8 barns moren som gjør det. Derfor sier det mye om hvordan systemet presser enkelte ut i det.

De fattigste får lide mest. Og de som ikke har ferdigutdannet seg før de fikk barn. Unge mødre blir straffet her i Norge. Og det irriterer meg.

Stadig flere blir over 30 før de får sitt første barn. Mange blir barnløse fordi de ventet for lenge osv osv

Staten belønner de rike og barnløse med skattelette osv. En ung mor må kjempe seg gjennom div. systemer for å kunne klare seg bra senere. Kjempe for å få videreutdannet seg....hun kunne ha fått videreutdanning gratis om hun ikke fikk barn først, men har man fått barn, må man ta opp stor gjeld for å klare det. Om man da er så heldig å få videre utdannet seg i det heletatt. Slossing med sosial kontorer + andre etater er ikke uvanelig.

La rikingene betale like mye skatt som vi vanlige døde har over lengere tid. La det bli et vaalgalternativ om man vil være hjemme med barna eller jobbe.

De rike blir stadig rikere og det går utover de fattigste og de som har en vanskleig livssituasjon.

Hvis du synes det er iorden å bryte lover man ikke liker, da kan vel det prinsippet anvendes på andre lover enn trygdelovgivningen også.

Hvis jeg f.eks. synes det er høl i hue å ha 50-grense og forbud mot promillekjøring, er det da ok at jeg fyllekjører i 100 utenfor huset ditt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#Hvordan skulle det ha foregått da? :-) #

Det er ikke mange åra siden det var helt vanelig flisa. Og da hadde de fleste et eget hjem også til og med. På EN lønning.

#Om det lønte seg like mye å være hjemme med barna som det var å jobbe? #

Hvem har sakt at det skulle lønne seg like mye? Noen vil heller ofre jobb for å være sammen med barna sine. De som ikke er så storforlangende. Og det skulle vært lov å velge det.

#-Og tenk om mann og dame måtte velge seg imellom om hvem av dem som skulle få slippe å jobbe - om det var sånn at kun den ene fikk? HOHOHO - det skulle blitt mange kriger i heimene rundtomkring!!! #

Vel, det er jo opp til hver familie om hva de velger. Om begge skal jobbe eller om bare en av dem. Om de velger en av dem, så regner jeg med at den som tjener mest jobber.

Eller hva med nytenkning? at det skulle være mulig å bytte på? :)

#JEG vil være hjemme, - nei JEG! - JEG - hører du!

eller for andre par:

DU skal være hjemme, - nei DU! - DU - hører du!#

Det er sikkert bare du og han tullegubben din som ville ha kranglet slik :-D *fnis*

Men hele tråden handlet jo om ei som fikk penger for å være hjemme - det du snakker om er jo noe helt annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikkke bare denne 8 barns moren som gjør det. Derfor sier det mye om hvordan systemet presser enkelte ut i det.

De fattigste får lide mest. Og de som ikke har ferdigutdannet seg før de fikk barn. Unge mødre blir straffet her i Norge. Og det irriterer meg.

Stadig flere blir over 30 før de får sitt første barn. Mange blir barnløse fordi de ventet for lenge osv osv

Staten belønner de rike og barnløse med skattelette osv. En ung mor må kjempe seg gjennom div. systemer for å kunne klare seg bra senere. Kjempe for å få videreutdannet seg....hun kunne ha fått videreutdanning gratis om hun ikke fikk barn først, men har man fått barn, må man ta opp stor gjeld for å klare det. Om man da er så heldig å få videre utdannet seg i det heletatt. Slossing med sosial kontorer + andre etater er ikke uvanelig.

La rikingene betale like mye skatt som vi vanlige døde har over lengere tid. La det bli et vaalgalternativ om man vil være hjemme med barna eller jobbe.

De rike blir stadig rikere og det går utover de fattigste og de som har en vanskleig livssituasjon.

De som har hatt den dårlige økonomiske utviklingen er faktisk enslige . Familier med barn har hatt den beste.

Grunnen til at noen må betale mye skatt er jo blant annet for å finansiere div. trygdeordninger - for ikke å glemme dekke inn trygdesvindel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du synes det er iorden å bryte lover man ikke liker, da kan vel det prinsippet anvendes på andre lover enn trygdelovgivningen også.

Hvis jeg f.eks. synes det er høl i hue å ha 50-grense og forbud mot promillekjøring, er det da ok at jeg fyllekjører i 100 utenfor huset ditt ?

Det har ikke noe med å synes det er greit, men forståelse for dem som blir dyttet til det. Alså de som blir motarbeidet av systemet.

Mulig du ikke har hatt det vanskelig, men det finnes mange som har det. Og mange som blir dyttet til å gjøre det for å få et verdig liv.

Da burde det ringe en bjelle for staten, i stede for å bare fengsle en 8 barnsmor. Kanskje på tide å forandre ting og tang. Det er ett skrik om hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pirrka

Det er ikkke bare denne 8 barns moren som gjør det. Derfor sier det mye om hvordan systemet presser enkelte ut i det.

De fattigste får lide mest. Og de som ikke har ferdigutdannet seg før de fikk barn. Unge mødre blir straffet her i Norge. Og det irriterer meg.

Stadig flere blir over 30 før de får sitt første barn. Mange blir barnløse fordi de ventet for lenge osv osv

Staten belønner de rike og barnløse med skattelette osv. En ung mor må kjempe seg gjennom div. systemer for å kunne klare seg bra senere. Kjempe for å få videreutdannet seg....hun kunne ha fått videreutdanning gratis om hun ikke fikk barn først, men har man fått barn, må man ta opp stor gjeld for å klare det. Om man da er så heldig å få videre utdannet seg i det heletatt. Slossing med sosial kontorer + andre etater er ikke uvanelig.

La rikingene betale like mye skatt som vi vanlige døde har over lengere tid. La det bli et vaalgalternativ om man vil være hjemme med barna eller jobbe.

De rike blir stadig rikere og det går utover de fattigste og de som har en vanskleig livssituasjon.

Kva er det no du tullar om? Er det dyrare å utdanne seg etter at ein har fått barn enn før?! Alle veit at det knapt nok løner seg med lang utdanning til vanlege jobbar, det økonomisk gunstige er å ta ei kort fagutdanning og vere ferdigutdanna før du er tjue. Om ein så jobbar nokre år før ein får barn kan ein framleis vere under 25, og ein får nyte godt av dei rettane som finst. Så kva meiner du med unge mødre? Mødre som ikkje har vore i arbeid før dei blir gravide?

Studentar, arbeidsledige og tildels sjuke har faktisk same rettane som alle andre, så kvaslags unge mødre er det du er så bekymra for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har ikke noe med å synes det er greit, men forståelse for dem som blir dyttet til det. Alså de som blir motarbeidet av systemet.

Mulig du ikke har hatt det vanskelig, men det finnes mange som har det. Og mange som blir dyttet til å gjøre det for å få et verdig liv.

Da burde det ringe en bjelle for staten, i stede for å bare fengsle en 8 barnsmor. Kanskje på tide å forandre ting og tang. Det er ett skrik om hjelp.

Hvordan vet du om dette er "et skrik om hjelp" ? Det kan vel like gjerne være kynisk svindel.

Godt å høre at du ikke synes det er iorden å bryte loven ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hele tråden handlet jo om ei som fikk penger for å være hjemme - det du snakker om er jo noe helt annet!

Poenget er at jeg forstår at mange blir presset ut til det. Jeg synes det er hårreisende at ikke staten finner en løsning for slikt. Nå settes en 8 barnsmor i fengsel. Jeg tror det godt kunne ha vært unngått.

Det er mange som gjør som henne. Det har vært mange saker oppe i aviser osv. Men det er bare småtterier i forhold til hvor mange som blir nesten presset ut i det.

Det gjør meg sint at de rike får skattelette og de fattige blir fattigere og må hendvende seg til utallige kontorer for såvidt å kunne klare seg.

Utdanningsmuligheter for unge foreldre er heller ingen selvfølge eller billig affære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har hatt den dårlige økonomiske utviklingen er faktisk enslige . Familier med barn har hatt den beste.

Grunnen til at noen må betale mye skatt er jo blant annet for å finansiere div. trygdeordninger - for ikke å glemme dekke inn trygdesvindel.

#De som har hatt den dårlige økonomiske utviklingen er faktisk enslige . Familier med barn har hatt den beste. #

Stifter man familie som ganske ung, så har man hatt færre rettigheter og støtte en aleneforsørgere. Aleneforsørgere har fått tilbuder om utdanning, de får mer økonomisk støtte en to unge foreldre.

#Grunnen til at noen må betale mye skatt er jo blant annet for å finansiere div. trygdeordninger - for ikke å glemme dekke inn trygdesvindel.#

Det vet vi, men de som tjener mest får skattelette og de som tjener minst får høye avgifter. Det henger ikke på greip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at jeg forstår at mange blir presset ut til det. Jeg synes det er hårreisende at ikke staten finner en løsning for slikt. Nå settes en 8 barnsmor i fengsel. Jeg tror det godt kunne ha vært unngått.

Det er mange som gjør som henne. Det har vært mange saker oppe i aviser osv. Men det er bare småtterier i forhold til hvor mange som blir nesten presset ut i det.

Det gjør meg sint at de rike får skattelette og de fattige blir fattigere og må hendvende seg til utallige kontorer for såvidt å kunne klare seg.

Utdanningsmuligheter for unge foreldre er heller ingen selvfølge eller billig affære.

Ingen blir PRESSET ut i et samboerskap. Min datter har ikke "råd" til å fytte i hop med kjæresten sin hun. Hun vil vente og se om hun får ferdig utdannelsen sin og får seg en jobb. Hun VET at det blir oppdaget om hun flytter inn til han.

Vel, - hun betaler 4200,- for å bo,- hun mottar 7000,- i overgangsstønad fordi hun er alene med Eline. HUn må da finne ut at det er greit å "tape" resten for å få en samboer.

Sånn er det jo med oss alle det.!

Hvorfor i himmelens navn skal vi føle sympati med en dame som tar imot penger hun ikke skulle hatt - hun er IKKE enslig lenger - fordi hun har 8 barn???? ikke tale om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, slik tenker de fleste SDD. Men saken er at staten sluker pengene våre. Og vi betaler alt for mye skatt.

Det blir så mye at vi har mindre valgfrihet faktisk. Og det er DET jeg ikke liker.

Klart det er moralskt forkastelig, men siden dette ikke er noen unik sak, så tyder det på at det er noe som er riv ruskende galt i systemet!

Før kunne man faktisk klare seg på at en jobbet og en var hjemme med barna. I dag er det så godt som en umulighet.

Det er da for faen ingen grunn til at noen skal snylte på våre skattepenger?

Disse lyver seg direkte til ekstra penger, og det er ekstremt forkastelig. Dersom en snekker jobber litt svart så kommer snekkeren bra ut av det, og det samme gjør den han arbeider for. Altså ser jeg ikke på dette som umoralsk.

I dette scenarioet er det derimot en egoistisk fitte som tjener pengene ved å LYVE om at hun og mannen bor sammen, og dette er direkte svindel.

Mennesker som holder på sånn mister jeg all respekt for.

Bur dem inn sier nå jeg, jo flere jo bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#Hva med de 8 barna som opplever at mamma sitter i fengsel i 10 måneder? #

Det er selvfølgelig ikke bra, men det er _noe_ som har drevet henne dit. Som så veldig mange andre.

#Og med 8 barn får man endel i barnetrygd, kontantstøtte og småbarnstillegg. I tillegg har vi engangsstønad.

Dessuten kan man få hjelpestønad, grunnstønad og omsorgslønn dersom man har barn som krever vesentlig mer enn andre. #

Ja, hva er de pengene for å forsørge hele familien? kan hun få sitt eget hjem? har de stor nok plass å bo på? osv osv. De pengene er ikke stort, og det skulle vel de fleste være klar over?

#Det er ikke mange steder en fembarnsmamma som jeg faktisk har en sjans ta utdanning for eksempel. #

Her har du en av Hovedgrunnene for at jeg raser mot systemet og heier på denne moren. Får man barn FØR endt utdanning, så får man søren meg det ikke lett. Her skal man helst studere til man blir 30 og så kan man få barn man kan plassere hos noen andre, mens man selv jobber livet av seg for å betale skatter og avgifter til staten + å holde seg i live. Bare det å få en utdanning er vanskelig for mange. Dette irriterer meg grenseløst.

#Synes mye er lagt bra opp for oss som har barn, jeg. #

Ja, helt enig. Men ikke for dem som kun vil at den ene part skal jobbe, for at den andre vil være hjemme og ta vare på sine egene barn. Det liker ikke Norge.

#Endel kunne sikkert vært enda bedre, men man gjør seg ikke til kjeltring for det, vel?#

noen blir dyttet ut i det. Mange har det svært vanskelig her i landet kie. Sosialkontorer som man må krangle seg til for å få nok til mat. Ingen utdanningsmuligheter for alle, dermed kommer man seg ikke på egene ben...man sitter fast i systemet. De stenger en ute fordi man ikke har fulgt det som de vil man skal følge.

Man må kunne ha krav på sitt eget hjem og skatt betaler vi alt for mye av. La oss få bestemme mer selv. La de som får mest skattelette ( milionærene) få betale like høye skatteavgifter en stund, slik at vi "normale" får velge litt mere.

He he.... uff. Dritt stat . :-D

Vel, jeg synes man får ganske mye i barnetrygd, kontantstøtte osv. jeg. Man blir ikke rik, men man kan klare seg på en inntekt.

Jeg tar utgangspunkt i situasjonen sånn som jeg oppfattet den:

barnetrygd for 8 barn, de to minste tvillinger og ganske små?

7776,- per måned

småbarnstillegg: 1314,- per måned

kontantstøtte: 6000,- per måned

Hun har et alvorlig sykt barn:

hjelpestønad sats en: 936,- per måned

Et alvorlig sykt og pleietrengende barn har sannsynligvis krav på endel mer enn det, men...

Omsorgslønn. Kommunen skal regne ut antall timer per mnd. som brukes for det ekstra stellet barn(a?) trrenger, regne ut lønn i samme lønnstrinn som hjelpepleiere og trekke fra hjelpestønaden.

Dersom man ikke regner med omsorgslønnen, så er det altså minst 16 026 skattefrie kroner per måned, og det er ikke rent lite heller!

Dersom man regner med at samboeren hennes hadde jobb før han flyttet ut, hadde han kanskje 12 000 utebetalt per måned.

Da er vi oppe i ca. 28 000 utebetalt per måned.

Jeg synes ikke det er så verst, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du om dette er "et skrik om hjelp" ? Det kan vel like gjerne være kynisk svindel.

Godt å høre at du ikke synes det er iorden å bryte loven ihvertfall.

#Hvordan vet du om dette er "et skrik om hjelp" ? Det kan vel like gjerne være kynisk svindel.#

Nei, det vet jeg jo ikke med sikkerhet. Men jeg vet at det koster å skulle forsørge så mange barn.

Em ammem side av saken er jo at systemet atter en gang burde bli bedere og sikkrere. Slik at slikt ikke skulle være mulig.

Men jeg har tro på at de fleste som gjør noe slikt, er desperate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...