Gå til innhold

8-barnsmor i fengsel for trygdesvindel


Gjest champagne

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurte på, nå kan ikke jeg regne noe større da men...

Hva med utgiftene? Husleie, strøm, klær, mat.

Mat til 8 unger????

Jeg har TO unger , og de eter som ville dyr jo!

Selvsagt går det med litt, men det er mange måter å få mer for litt mindre på. Og det er jo på et vis noe som følger med "dealen" når man velger å få mange barn.

Dessuten har jo f.eks. sosialkontor satser som tar høyde for det. Så det skulle ikke være "nødvendig" å bli kriminell for å overleve.

Man har dessuten en del stordriftsfordeler når familien blir større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Taj Mahal

    19

  • kie

    15

  • flisa

    13

  • SierDuDet

    11

Mest aktive i denne tråden

Selvsagt går det med litt, men det er mange måter å få mer for litt mindre på. Og det er jo på et vis noe som følger med "dealen" når man velger å få mange barn.

Dessuten har jo f.eks. sosialkontor satser som tar høyde for det. Så det skulle ikke være "nødvendig" å bli kriminell for å overleve.

Man har dessuten en del stordriftsfordeler når familien blir større.

Ja du har sikkert rett :0)

Jeg hadde ikke hatt mage til å juge på sånt selv.

Jeg bare stusset litt, for sånn som jeg opplevde utgiftene da vi bodde alene, så gikk det ALDRI rundt. Selv om vi fikk max hjelp. Og intekta var høyere enn hos en vanlig lønnsmottaker!

Det er dyrt å være fattig...

Jeg tror jeg skjønner hva Taj mener, kan sette meg inn i det. Men man trenger absolutt ikke juge og svindle alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du har sikkert rett :0)

Jeg hadde ikke hatt mage til å juge på sånt selv.

Jeg bare stusset litt, for sånn som jeg opplevde utgiftene da vi bodde alene, så gikk det ALDRI rundt. Selv om vi fikk max hjelp. Og intekta var høyere enn hos en vanlig lønnsmottaker!

Det er dyrt å være fattig...

Jeg tror jeg skjønner hva Taj mener, kan sette meg inn i det. Men man trenger absolutt ikke juge og svindle alikevel.

Ja, at det er dyrt å være fattig er jeg enig med deg i.

Jeg var som sagt tidligere separert en stund og det var litt guffent å se at jeg da plutselig fikk penger som hadde kommet så utrolig godt med da vi var sammen og slet. Det å slite økonomisk tærer jo også på forholdet.

Men det er dette med å juge som jeg også reagerer på. Å ha trygdesvindel som en livsstil nærmest.

For å si det sånn; hadde jeg hatt så stort behov for støtte som alenemor for å klare å brødfø ungene mine så hadde jeg kastet ut gubben og sørget for å faktisk være alenemor også. Tror ikke jeg hadde hatt mage til å leve på en løgn over flere år og fortsatt å få barn med den mannen.

Men, på den annen side....du ser jo hva som skjedde da hun til slutt kastet ut mannen. Det kan se ut som om han tok hevn ved å melde om dette han i stor grad nøt godt av selv i mange år. Fikk med seg den andre eksen, moren sin osv. som vitne. Også slipper han unna noe som helst straff sjøl?!

DET synes jeg er blodig urettferdig!!

Snakk om å hevne seg...

Den mannen der har jeg _veldig_ lite til overs for. Mye mindre enn hun som ble dømt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...