Gå til innhold

8-barnsmor i fengsel for trygdesvindel


Gjest champagne

Anbefalte innlegg

Det er da for faen ingen grunn til at noen skal snylte på våre skattepenger?

Disse lyver seg direkte til ekstra penger, og det er ekstremt forkastelig. Dersom en snekker jobber litt svart så kommer snekkeren bra ut av det, og det samme gjør den han arbeider for. Altså ser jeg ikke på dette som umoralsk.

I dette scenarioet er det derimot en egoistisk fitte som tjener pengene ved å LYVE om at hun og mannen bor sammen, og dette er direkte svindel.

Mennesker som holder på sånn mister jeg all respekt for.

Bur dem inn sier nå jeg, jo flere jo bedre.

Har du ingen formeninger om hva han dotten av en mann som også tjente på dette hadde fortjent, da?

De hadde jo etter alt å dømme felles husholdning og inntekt.

Rart at han først fikk samvittighetskvaler når ham ble pælma ut.

Synes man skulle ta litt tak i de pappaene som er med på sånt også, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Taj Mahal

    19

  • kie

    15

  • flisa

    13

  • SierDuDet

    11

Mest aktive i denne tråden

Ingen blir PRESSET ut i et samboerskap. Min datter har ikke "råd" til å fytte i hop med kjæresten sin hun. Hun vil vente og se om hun får ferdig utdannelsen sin og får seg en jobb. Hun VET at det blir oppdaget om hun flytter inn til han.

Vel, - hun betaler 4200,- for å bo,- hun mottar 7000,- i overgangsstønad fordi hun er alene med Eline. HUn må da finne ut at det er greit å "tape" resten for å få en samboer.

Sånn er det jo med oss alle det.!

Hvorfor i himmelens navn skal vi føle sympati med en dame som tar imot penger hun ikke skulle hatt - hun er IKKE enslig lenger - fordi hun har 8 barn???? ikke tale om.

Kjære deg da flisa, den situasjone med din datter er noe helt annet.

Det finnes værre situasjone

ikke alle blir kanskje gravide med vilje osv osv osv

Noen flytter sammen med den de elsker fordi de vil være sammen. Og prøver å takkle det økonomisk. Hvorfor skal man ikke få lov til å ha mulighet til å bo sammen med sin kjære? hvorfor skal vi bli styrt til NÅR vi skal flytte sammen med den vi elsker?

Slikt blir det ikke barn av :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg da flisa, den situasjone med din datter er noe helt annet.

Det finnes værre situasjone

ikke alle blir kanskje gravide med vilje osv osv osv

Noen flytter sammen med den de elsker fordi de vil være sammen. Og prøver å takkle det økonomisk. Hvorfor skal man ikke få lov til å ha mulighet til å bo sammen med sin kjære? hvorfor skal vi bli styrt til NÅR vi skal flytte sammen med den vi elsker?

Slikt blir det ikke barn av :-D

Det er vel ikke noe annet med min datter!!!!!!! - - - Det er jo nettopp det - at hun GODT kunne ha flyttet sammen med kjæresten hun, -og spart sine 4200 OG fått de 7000,- men det er et alvorlig lovbrudd! Og det gjør hun ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da for faen ingen grunn til at noen skal snylte på våre skattepenger?

Disse lyver seg direkte til ekstra penger, og det er ekstremt forkastelig. Dersom en snekker jobber litt svart så kommer snekkeren bra ut av det, og det samme gjør den han arbeider for. Altså ser jeg ikke på dette som umoralsk.

I dette scenarioet er det derimot en egoistisk fitte som tjener pengene ved å LYVE om at hun og mannen bor sammen, og dette er direkte svindel.

Mennesker som holder på sånn mister jeg all respekt for.

Bur dem inn sier nå jeg, jo flere jo bedre.

Når man ikke har muligheter, så blir man desperate SDD. Det er noe Norge godt kan forhindre om de justerer skatter og avgifter samt lager et bedre system som ikke er så rotete.

Du retter ditt sinne mot alle de som driver på slik, mens jeg mot dem som har laget ett system som forårsaker det.

Kanskje, om du kommer borti slike papirmøller eller om du skulle være uheldig å få en vanskelig sityasjon og ser da hvordan samfunnet og staten snur deg ryggen, Vil forstå hvordan det er å bli presset slik samt udugelig gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ikke har muligheter, så blir man desperate SDD. Det er noe Norge godt kan forhindre om de justerer skatter og avgifter samt lager et bedre system som ikke er så rotete.

Du retter ditt sinne mot alle de som driver på slik, mens jeg mot dem som har laget ett system som forårsaker det.

Kanskje, om du kommer borti slike papirmøller eller om du skulle være uheldig å få en vanskelig sityasjon og ser da hvordan samfunnet og staten snur deg ryggen, Vil forstå hvordan det er å bli presset slik samt udugelig gjort.

Men kjære deg da, -mener du at det er å bli presset - at man sier fra når man ikke lenger er i en situasjon som man har krav på støtte for? Det er jo DET hele samfunnet vårt er bygd på - at man skal få støtte når man trenger det, -ikke fortsette å motta ytelser når situasjonen er en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noe annet med min datter!!!!!!! - - - Det er jo nettopp det - at hun GODT kunne ha flyttet sammen med kjæresten hun, -og spart sine 4200 OG fått de 7000,- men det er et alvorlig lovbrudd! Og det gjør hun ikke.

Tviler sterk på at flisamamma'n hadde latt det passere i stillhet ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, jeg synes man får ganske mye i barnetrygd, kontantstøtte osv. jeg. Man blir ikke rik, men man kan klare seg på en inntekt.

Jeg tar utgangspunkt i situasjonen sånn som jeg oppfattet den:

barnetrygd for 8 barn, de to minste tvillinger og ganske små?

7776,- per måned

småbarnstillegg: 1314,- per måned

kontantstøtte: 6000,- per måned

Hun har et alvorlig sykt barn:

hjelpestønad sats en: 936,- per måned

Et alvorlig sykt og pleietrengende barn har sannsynligvis krav på endel mer enn det, men...

Omsorgslønn. Kommunen skal regne ut antall timer per mnd. som brukes for det ekstra stellet barn(a?) trrenger, regne ut lønn i samme lønnstrinn som hjelpepleiere og trekke fra hjelpestønaden.

Dersom man ikke regner med omsorgslønnen, så er det altså minst 16 026 skattefrie kroner per måned, og det er ikke rent lite heller!

Dersom man regner med at samboeren hennes hadde jobb før han flyttet ut, hadde han kanskje 12 000 utebetalt per måned.

Da er vi oppe i ca. 28 000 utebetalt per måned.

Jeg synes ikke det er så verst, jeg.

Det koster å ha barn også kie. Ta en titt på SEFO modellen og regn ut hvor mye de må ut med av også. SEFO regner kun det prikære eller minimum det man må ha for å klare seg.

Da blir det ikke råd til en eneste potetgul pose i uken en gang for barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ikke har muligheter, så blir man desperate SDD. Det er noe Norge godt kan forhindre om de justerer skatter og avgifter samt lager et bedre system som ikke er så rotete.

Du retter ditt sinne mot alle de som driver på slik, mens jeg mot dem som har laget ett system som forårsaker det.

Kanskje, om du kommer borti slike papirmøller eller om du skulle være uheldig å få en vanskelig sityasjon og ser da hvordan samfunnet og staten snur deg ryggen, Vil forstå hvordan det er å bli presset slik samt udugelig gjort.

"Når man ikke har muligheter, så blir man desperate SDD."

Dette er bullshit så det holder! Finnes det noe sted på denne kloden hvor alenemødre har det bra, så er det i dette landet.

Hvis det er noe galt med vårt system når det gjelder alenemødre, så er det at de får for MYE penger, overhodet ikke for lite.

Alenemødre i jobb har det faen så fett økonomisk, og langt bedre enn ikke-mødre i jobb, så ikke kom her og fortell meg at denne dama har gjort dette av noen som helst annen grunn enn at hun har skrupler til å snyte staten for penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ikke har muligheter, så blir man desperate SDD. Det er noe Norge godt kan forhindre om de justerer skatter og avgifter samt lager et bedre system som ikke er så rotete.

Du retter ditt sinne mot alle de som driver på slik, mens jeg mot dem som har laget ett system som forårsaker det.

Kanskje, om du kommer borti slike papirmøller eller om du skulle være uheldig å få en vanskelig sityasjon og ser da hvordan samfunnet og staten snur deg ryggen, Vil forstå hvordan det er å bli presset slik samt udugelig gjort.

"Når man ikke har muligheter, så blir man desperate..."

Så du sier altså at det er helt forståelig at en 4-barnsmor blir så "desperat" at hun får 4 barn til for å tjene penger gjennom trygdesvindel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster å ha barn også kie. Ta en titt på SEFO modellen og regn ut hvor mye de må ut med av også. SEFO regner kun det prikære eller minimum det man må ha for å klare seg.

Da blir det ikke råd til en eneste potetgul pose i uken en gang for barna.

Nå snakker du til Kie, en jente som produserer unger like raskt som Maarud produserer potetgull, så jeg tror kanskje at hun vet hva hun snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler sterk på at flisamamma'n hadde latt det passere i stillhet ;-)

Du har rett i det! :-) hehehe

Skikkelig ekkel uglemor er jeg når det gjelder sånt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakker du til Kie, en jente som produserer unger like raskt som Maarud produserer potetgull, så jeg tror kanskje at hun vet hva hun snakker om.

*lol*

også så fattig som a er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg da, -mener du at det er å bli presset - at man sier fra når man ikke lenger er i en situasjon som man har krav på støtte for? Det er jo DET hele samfunnet vårt er bygd på - at man skal få støtte når man trenger det, -ikke fortsette å motta ytelser når situasjonen er en annen.

#at man skal få støtte når man trenger det,#

Har du vært der flisa? har du opplevd det?

Jeg satt som ung å måtte telle tiøringer for å få min opptur i løped av måneden. Vet du hva det var? en hamburger i måneden!!

Den skulle jeg ha og den skulle jeg unne meg.

Men det var ikke hver måned det gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du ingen formeninger om hva han dotten av en mann som også tjente på dette hadde fortjent, da?

De hadde jo etter alt å dømme felles husholdning og inntekt.

Rart at han først fikk samvittighetskvaler når ham ble pælma ut.

Synes man skulle ta litt tak i de pappaene som er med på sånt også, jeg.

Jeg er til en viss grad enig med deg her, men problemet er at det er dama som har fått pengene, og siden de står i han sitt navn så er vel bevisbyrden lite holdbar.

Vil jeg tro.. Men det er klart, han burde også ta sin del av kaka, selv om det er kvinnen som får pengene inn på konto og er den som faktisk går med på å bruke sitt navn her, underskrifter, osv...

Mannen har jo bare bodd der, uten å skrive under på noe annet enn separasjonspapirene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*lol*

også så fattig som a er!

Hehe, jeg har ikke lest hele diskusjonen og håper hun er litt enig med meg her så jeg ikke dreit meg ut her nå :)

Synes bare at Taj er noe på bærtur nå...

Norge er trossalt overhodet ikke et land hvor alenemødre trenger å slite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Når man ikke har muligheter, så blir man desperate SDD."

Dette er bullshit så det holder! Finnes det noe sted på denne kloden hvor alenemødre har det bra, så er det i dette landet.

Hvis det er noe galt med vårt system når det gjelder alenemødre, så er det at de får for MYE penger, overhodet ikke for lite.

Alenemødre i jobb har det faen så fett økonomisk, og langt bedre enn ikke-mødre i jobb, så ikke kom her og fortell meg at denne dama har gjort dette av noen som helst annen grunn enn at hun har skrupler til å snyte staten for penger.

Er du alenepappa?

Det er stor forskjell på alenemødres situasjon også. Noen kommer MYE bedere ut av det en andre.

Men jeg kritiserer først og fremst systemet.

Å diskutere med folk som ikke har hatt det tøfft er bare bortkastet tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Når man ikke har muligheter, så blir man desperate..."

Så du sier altså at det er helt forståelig at en 4-barnsmor blir så "desperat" at hun får 4 barn til for å tjene penger gjennom trygdesvindel?

Hva vet du om denne kvinnens situasjon? hvordan vet du at hun kun fikk barn av den grunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#at man skal få støtte når man trenger det,#

Har du vært der flisa? har du opplevd det?

Jeg satt som ung å måtte telle tiøringer for å få min opptur i løped av måneden. Vet du hva det var? en hamburger i måneden!!

Den skulle jeg ha og den skulle jeg unne meg.

Men det var ikke hver måned det gikk.

Jada - jeg har vært der. Kunne fortalt deg en masse om det. Likevel har jeg aldri prøvd å snyte staten for penger som jeg ikke har hatt krav på - jeg har vært så grei (dum, sikkert) at jeg har sagt nei til endel som jeg hade krav på. Jeg har en stolthet i meg og et syn på fellesskapet som gjør at det ikke hadde falt meg inn å bli en bedrager for å betale for regningene mine. Og, ja - jeg har vært nødt til å ty til sosialhjelp i en veldig kort periode,- men da hadde jeg prøvd ALT, og vill ha en avtale med sosialkontoret på at jeg fikk lov å betale tilbake -det fikk jeg altså ikke lov til. jeg var på nippet til å sende dem konfekt, når livet snudde igjen, -men gjorde det ikke da jeg forstod at jeg virkelig hadde krav på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakker du til Kie, en jente som produserer unger like raskt som Maarud produserer potetgull, så jeg tror kanskje at hun vet hva hun snakker om.

Er kie alenemor? har hun 8 barn?

Har hun hatt samme situasjon som denne 8 barns moren?

Husk jeg har ikke få barn selv heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du alenepappa?

Det er stor forskjell på alenemødres situasjon også. Noen kommer MYE bedere ut av det en andre.

Men jeg kritiserer først og fremst systemet.

Å diskutere med folk som ikke har hatt det tøfft er bare bortkastet tid.

Nei, jeg er ikke alenepappa, men jeg kjenner flere alenemødre, og de har det langt bedre økonomisk nå enn de hadde det før de fikk barn.

Dette pga alt de får som følge av barna.

Nå må det sies at ingen av disse har 8 unger, men uansett hvor mange unger man har gir det ingen noen rett til å snyte på andres innbetalte skattepenger.

Ja, jeg er enig i at systemet på mange måter er merkelig, men i motsetning til deg mener jeg at systemet er for snilt.

F.eks: Dersom jeg var en jente i full jobb, ble gravid med samboern for så å dytte ut ungen, tatt mitt år med betalt svangerskapspermisjon, kastet ut faren ut faren og begynt å jobbe igjen, så ville jeg hatt det langt bedre økonomisk enn mine enslige venninner, med samme lønn, men uten barn.

Her er det noe feil, og jeg kan ikke fatte hvor du har det fra at alenemødre i Norge har det så vrient at det gir dem "rett" til å snylte på staten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...